KreAture Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Hvor kan jeg kjøpe kobber uten å bli flådd? Har vært innom Nor Rag og astrup. De flår meg ved å ta 50 kroner for hver bit de skal kappe. Skal de ikke kappe smått tar de flere hundre for å kappe den ene store biten!!! Jeg trenger 3-5mm tykke kobberplater samt noen skikkelige 10mm+ greier. 3-5mm platene trenger ikke være større enn 100x80mm så rester er velkomne. Holder til i Oslo. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 ...JEg har vært inne på tanken selv...Jeg vet ikke hva du har tenkt å bruke det til, men min tanke var å designe min egen kjøler, jeg sier ikke at jeg er noe mester designer, men jeg kunne godt tenke å designe min egen kjøler bare for å se hvor bra den kjøler >:-) Vel jeg er ikke helt sikker på hvor du kan få tak i dette, det eneste god forslage jeg kan tenke på måtte være å kontakte Falcon Bridge i Kristiansand, de er storprodusent at kobber og Gull, sølv og andre edle metaller. JEg har ikke noe URL, men jeg tror det er verdt et forsøk å kontakte dem, kanskje du kan få til en deal med dem, hvis du får tak i kobber gi beskjed til meg, gjerne privat. Frankey Kr.sand Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 dra på metallgjenvinnings dynga. firmaet jeg jobber hos kaster dyngevis med kobberkapp når metall og gjenvinning kommer innom. heheh,,,,, Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Jeg fikk kjøpe kobberplater på skipsverftet... De kappet til og med rett bredde på det :smile: jeg betalte 80 kroner for en 80x6cm 3mm tykk plate... de tok betalt per kilo Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Quote: On 2002-02-20 23:22, okidoki skrev:Jeg fikk kjøpe kobberplater på skipsverftet... De kappet til og med rett bredde på det :smile: jeg betalte 80 kroner for en 80x6cm 3mm tykk plate... de tok betalt per kilo dvs, du betalte ca 63 kr/kg ? Lenke til kommentar
KreAture Skrevet 21. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2002 Supert! Jeg har allt laget ett par. To var i lexxan & aluminium, den siste i messing & kobber. Messing + kobber-utgaven er lekasje-sikker. Bare der man fester slangen kan den lekke, og det er bare å feste skikkelig. Den har ingen andre punkter med svakheter pha loddinger eller lignende... Den kjøler utmerket også, og gir svert liten motstand for pumpen. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Quote: On 2002-02-20 22:21, KreAture skrev:Hvor kan jeg kjøpe kobber uten å bli flådd?Har vært innom Nor Rag og astrup. De flår meg ved å ta 50 kroner for hver bit de skal kappe. Skal de ikke kappe smått tar de flere hundre for å kappe den ene store biten!! Gidder du og forklare nærmere hva du mente med at de tok mere for og kappe et stort stykke, en de tok for og kappe et lite? Burde det ikke vært motsatt? Uansett, jeg fikk forresten tilbud på 12 X 50 X 200 mm kobberskinne til 290,- og 3 X 50 X 200 mm til 90,-Da burde man fint få 4-5 kjøleblokker for under 400,- Butikkpris på ferdige blokker blir vel rundt 2000,-... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå