Gå til innhold

ANMELDELSE: Her er Norges billigste nettbutikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er at å barer gå på pris er meningsløst i sammenheng med å hjelpe oss å finne ut hvor det er best å kjøpe tingene vi ønsker å kjøpe.

 

(...)

 

Hvis poenget med denne testen er å hjelpe forumbrukerne så bommer den totalt

 

Nei; poenget med denne testen er ikke å hjelpe forumbrukerne. Det er å si hvem som har de laveste prisene.

 

Du har helt rett i at å gå bare etter pris ikke er noe du bør gjøre. Men pris er en faktor, og denne testen gir deg en viss pekepinn på akkurat den faktoren.

 

Dersom du starter med prisen, bør du sjekke tilbakemeldingene på butikken før du handler.

Dersom du starter med butikken, bør du sjekke prisen før du handler.

 

Det er to forskjellige mål, som hver person vekter forskjellig, og denne prissammenlikningen er kun ment å hjelpe deg med ett av dem.

Lenke til kommentar

 

 

Nå er det nå slik å fokuser kunne på pris er mere eller mindre meningsløst

:rofl: Ja vell elgen. Du får meg ikke til å tro for et sekund at du kan stå for det du her skriver.

 

Det er en viktig faktor, uansett hvordan du snur og vender på det. At du ikke får servert alle andre faktorer for å lykkes her i verden på samme sted utelukker ikke det i det minste.

 

Og om du faktisk kan stå for det du sier, vel, da er du den eneste her til lands. Med mindre du har så mye penger at du ikke bryr deg. Men hvorfor skulle du da klikke deg inn på en pristest? Bare det faktum at du befinner deg i denne diskusjonen er egentlig et bevis på at det ikke er tilfelle.

 

Så vell, god natt og lykke til med ditt neste troll-prosjekt.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

For merkelig måt du har å si det på

 

jeg er her fordi jeg bryr meg .

at prisen betyr mye , de ter det ikke noen tvil om .

Men det er ikke det man første ser etter nåer man skal plukke ut det man skal kjøpe.

 

Man kan si at HW begynner lit i feil ende når de skal kåre de skal hjelpe oss å finne den butikken der det er brest å kjøpe det man trenger.

 

Derfor har en slik tes svær liten nytteverdi

nå er jo undersøkelsen også utført på en slik måte at man har lite å sammenligne med også .

Lenke til kommentar

Pris er faktisk det første man ser på, så der tar du feil.

De andre faktorene kommer langt etter pris.

 

Pris er absolutt den viktigste faktoren for om man kjøper et produkt eller ikke. Da snakker vi ikke om primærbehov, men sekundær og luksusbehov som det meste i pristesten er.

 

Jeg tror bare du er et individ som skiller deg kraftig ut fra gjennomsnittet og dermed er ikke ditt syn representativt for flertallet.

Lenke til kommentar

Det første jeg ser på er faktisk om butikken har varen .

så lukter jeg lit på prisen men vurdere først hvordan kundebehandlingen er ( jeg har da plukket ut noen butikker )

 

Da først ser jeg på hvor man kan få det billigst , samtid som det ikke alltid har den store betydningen

 

Enkelt ganger er prisdifferansen så liten at det ikke er noen vits å vente 5 dager før man mottar pakken som er sendt via Oslo gjennom posten fremfor å gå til en lokal butikk.

 

 

så her blir prisen prioritert i feil rekkefølge.

 

når man bor der man bor og har både Elkjøp og Ekspert i relativ nærhet så velger man ofte disse butikken fremfor nettbutikken selv om de skulle vær lit dyrere

 

det er jo nesten uten unntak at de billigste butikkene også er de som driver med elendig service og da gir denne undersøkelsen feil signaler til de som skal ut og handle selv om poenget bare er å vise den billigste butikken

Lenke til kommentar

Nettopp. Det er derfor jeg sier at dine meninger ikke representerer folk flest. Ikke noe galt med det

Hva vet du om det ?

Ddet er tross al bare HW som har presenter å påstå at en slik test hjelper de som skal ut å handle .

Alle andre tester plukker ut butikker elle produkter de menr resepter flertallet av folket og da legger de inn flere parameter

 

De har satt premissen for så å plukke ut det beste produktet .

Det er dermed ikke sag at man må følge henvisningen

 

Det hw har gjort er å gi oss som leter etter ting mer arbeid .

jeg forstå i hvertfall ikke hvorfor man 1:først skal plukke ut den billigste butikken, 2: finne ut om de har det man er på jakt etter ,2:r så finne ut om kundeservicen er god nokk til at man vil handle der.

jeg vil begynne med nr 2 eller 3 før nr 1

 

Å begynne med 1 virker så bakvendt.

 

som om at man kjører en langtur og finner så ut at man har for lite bensin til komme seg til nærmest bensinstasjon

Lenke til kommentar

Er veldig fornøyd med dustin home i grunn. Kjapp på service og ordner alltid opp. Vareutvalget er meget godt, og det er nok derfor jeg somregel bestiller derfra. Overkommelige priser og greit med fri frakt for studenter over 2000. Det eneste å utsette er frakttiden, da den er vesentlig tregere enn via komplett og lignende.

Lenke til kommentar

Kan råde deg til å lese noe litteratur om forbrukeratferd og markedsføring

Det du antagelig tenker på er at mange blir loket til handle på det billigste tilbudet de kommer over

Og mange gjør det , men også mange angrer på det og da tenker de seg om neste gang

 

samtidig så vet jeg

1 at det billigste tilbudet kan være bare et lokke-tilbud , noe som kun eksisterer i reklamen

2 at det er ikke alltid at de dyreste er det beste

 

joda , mange går på jakt etter et billigtilbud og noen blir også fornøyd med det

problemet er når det oppstår reklamasjoner og man må sende produktet tilbake for kontroll

 

Enten blir man avist av butikken ( selv om det ikke er lov ) og man må krangle for få rettigheten sin

 

Andre gir opp reklamasjonen fordi det er for mye styr

Når man kjøper et produkt på disse premissene så godtar man også at man kan bli sittende der etter å ha brukt penger på noe som ikke virker

 

Da må jeg gjenta folk ser ikke bare etter den billigste butikken , noe testen helt klar kan å gi inntrykt av selv om det neppe var meningen i utgangspunktet

Lenke til kommentar

Hensikten med markedsføring er jo "lokking". Du får det til å høres så ille ut....

Men blir man egentlig lurt om man kjøper noe billig hos en butikk med dårlig forbrukeromtale?

Dersom man ikke vil kjøpe hos noen med dårlig forbrukeromtale kan man jo bare la være.

 

Litt som når jeg handler på ebay/amazon:

Jeg sorterer etter laveste pris. Deretter finner jeg den laveste prisen på produktet hvor selger har høy/mange ratings. Det vil si at jeg prøver å finne noen som selger billig, men også har fornøyde forbrukeromtaler.

 

Jeg ser ikke det samme problemet som du ser jeg, Elgen. Jeg tror du overkompliserer ting for deg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du må ikke glemme at denne undersøkelsen ( som jeg fra nå av har valgt å kalle det) overfokuser på billigste butikk .

 

resultatet blir at de som går etter den blingsete prisen på et gitt butikk må gå flere runder mellom billigste butikk , kundeservice og om varen er tilgjengelig der

i stedet for å dørs finne ut hvilken butikk som har varen .

videre ville jeg som pri nr 2 velge kunde omtale ( om den er ok ) og først som nr 3 prisen ( ikke som nr 1 )

 

da slipper man å gå så mang runder for å finne det man er ute etter

Lenke til kommentar

Du sjekker pristesten, ser hvem som er billigst, og så sjekker du om den billigste er god nok etter ditt ønske. Er den ikke det, så tar du nest billigste osv... Slik finner du den perfekte butikken for deg.

 

En pristest skal vise nettopp pris. Det kan ikke "overfokusere" på det, for det er det eneste som betyr noe i en pristest.

 

Å ta med annet svada blir for dumt. Hadde de vurdert etter hvem de personlig foretrakk selv, så hvordan kunne jeg da gjort meg en tanke om en butikk? Da vet jeg hverken hvem som er best eller billigst, eller hvor mye de har vektlagt hva. DET ville vært meningsløst det.

 

Dog helt latterlig at det er en diskusjon overhode. En pristest er en pristest liksom. Hvor vanskelig er det å forstå elgen? Hverken mer eller mindre.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig med forrige taler.

 

Ta dette for det det er, en øyeblikkssjekk av prisene på butikkene i prisguiden. Det sier noe om hvem som er billigste nettbutikk for tiden, innenfor noen fornuftige kriterier og rammer. Deretter er det du selv som må avgjøre hvor viktig dette er for deg.

 

Når du en dag skal kjøpe noe selv, bør du ikke ta utgangspunkt i denne pristesten. Men sette opp et prissøk for akkurat de varene du ønsker, og så finne ut hvor forholdet mellom pris og tiltro til butikken er rett for deg. Er du for eksempel villig til å betale to tusen ekstra i den mest populære butikken? Det er vel helt avhengig av hva du kjøper, det. Kun du som kan si noe om det. Du må tenke sjæl.

Lenke til kommentar

Du sjekker pristesten, ser hvem som er billigst, og så sjekker du om den billigste er god nok etter ditt ønske. Er den ikke det, så tar du nest billigste osv... Slik finner du den perfekte butikken for deg.

 

En pristest skal vise nettopp pris. Det kan ikke "overfokusere" på det, for det er det eneste som betyr noe i en pristest.

 

Å ta med annet svada blir for dumt. Hadde de vurdert etter hvem de personlig foretrakk selv, så hvordan kunne jeg da gjort meg en tanke om en butikk? Da vet jeg hverken hvem som er best eller billigst, eller hvor mye de har vektlagt hva. DET ville vært meningsløst det.

 

Dog helt latterlig at det er en diskusjon overhode. En pristest er en pristest liksom. Hvor vanskelig er det å forstå elgen? Hverken mer eller mindre.

Det er netto den fremgangsmåten du beskriver som er unødvendig tungvint

man begynner ikke med den blingsete butikken , man begynner med de butikkene som har varen.

 

hvis ingen klarer å se det så må de være ruset på et eller annet

 

Da er også denne undersøkelsen bortkastet når man likevel selv må gjør det for hver enkelt butikk etterpå

Men så vil nok mange også kun baser seg på undersøkelsen og handle hos vinneren, og så få trøbbel med kundeservicen i ettertid

Lenke til kommentar

Hva tror du meningen med testen er? Den er til hjelp for de som ønsker å finne den butikken som er billigst, hvor du starter med f.eks å bygge en PC. Skal du ha EN ting, EN gang så kan du like godt bare skrive det inn i tekstfeltet til prisguiden. Klarer man finne artikkelen, klarer man det.

Men når du skal ha flere varer/mange varer, så er det for mange like lett å bare bestilel alt fra et sted, og da ønsker man ofte å vite hva som er billigst. Eller bare å ha en formening om hvem man leter gjennom først (noe man kan ha i bakhodet til en annen gang).

 

 

 

Men så vil nok mange også kun baser seg på undersøkelsen og handle hos vinneren, og så få trøbbel med kundeservicen i ettertid

Hvorfor tror de at de har nevnt hvilken rekkefølge de var på, og ikke bare en vinner? :wallbash:
Da hadde alle handlet hos vinneren da vetu... Les forrige innlegg en gang til kanskje, så har jeg svart på det.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

jeg forstår god hva hensikten med denne undersøkelsen er , men det er også der de bommer .

 

skal man bygge en pc så vil man selvsagt ( i den grad det er mulig ) kjøpe alle delene på et sted

 

Da er det jo viktig at man faktisk kan kjøpe alle delen på samme butikk ( dette kommer ikke frem av undersøkelsen )

i stedet har de baser det på en list med noen deler , der den totale prisen for de varene butikken kunne skaffe var avgjørende

Det gjør ikke saken bedre at den butikken som hadde færrest deler tilgjengelig kom lavest ut

 

Da er det langt bedre å presentere et "byggesett" og så se hvor man får det billigst

 

Hvordan man nå vrir og vender på dette så må de som skal kjøpe pc deler på egen hand likevel selv gå på jakt etter den billigste prisen og da er denne undersøkelsen til liten nytte

de kan rett og slett ikke bruke den listen HW har brukt . her må de lage sin egen .

 

jeg kunne pressesentret min liste som neppe passer for dag.

du vil lage din egen liste.

vi vil neppe ende opp med den samme butikken

 

hvis vi så vurderer kundetilfredsheten så vil det antagelig bli enda større forskjell

 

Da gjør denne undersøkelsen lite nytte for seg , heller tvert i mot

 

Det eneste nytten den gjør er at man kanskje får vite om nye butikker som selger data komponenter

 

Nå er det også stor sjanse for at prisen er endret siden undersøkelsen , skal HW da gjenta testen på nyt ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Nå er det også stor sjanse for at prisen er endret siden undersøkelsen , skal HW da gjenta testen på nyt ?

Det som gjør listen meningsløs er utvalget varer siden listen gir kun riktig bilde for de varene hw.no kontrollerte prisen på. Det er vel relativt store sjanser for annen rekkefølge dersom andre varer var blitt testet.

 

 

Butikkenes servicenivå er vanskeligere å teste enn pris, en egen test slik hadde imidlertid vært artig. Jeg foreslår at hw.no lager et par artikler om opplevet kundeservice i forbindelse med varekunnskap, transport, angrefrist, RMA etc. Ta for dere noen butikker, still like spørsmål og kjøp samme varen(e). Test hvor godt de ulike butikkene håndterer "vanskelige" kunder, en servicetest liksom, gi gjerne terningkast.

 

Til slutt kan dere jo kontrollere om utsalgspris virkelig er motsatt propesjonal ifht. servicenivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...