lawiet Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 (endret) Hei Jeg er 19 gammel og har akkurat begynt å trene og vil forandre kostholdet slik at det blir sunnere. akkurat nå så ha jeg ikke noe kosthold, alt er random. Det som jeg trener på er: (Ann hver dag) vet at det ikke er akkurat mye trening, men har jo akkurat begynt -30 jogging på trendmail 7,5 km -styrke 1,5 time Har BMI på 23. noen som har nettsider hvor jeg kan se hva som kan være bra å spise som frokost og middag? Endret 30. oktober 2014 av lawiet Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Annen hver dag er bra. Trener du mer enn det er det lett at du blir lei og slutter helt fullstendig om et år. Jogger du i en halvtime etterfulgt av 90 min styrke samme dag? Hva slags styrketrening? Bare generelt? Hvis hensikten er primært å øke muskelmasse er det mer effektivt å trene noen muskelgrupper hver gang. Da får også musklene mer tid til å restituere seg. Trener du mye styrke er det lurt med proteinholdig mat (egg til frokost, leverpostei på brødskiva og mye kjøtt til middag). Mitt råd er å ikke fokusere for mye på kosthold og trening. Hvis du blir panisk opptatt av å gjøre alt riktig, så gidder du ikke mer etter hvert. Finn deg en livsstil du kan leve med resten av livet. Unngå godteri og brus så langt det lar seg gjøre. Etter hvert som du begynner å trene vil kroppen si ifra hva du trenger, og du vil f.eks. plutselig ha lyst på egg og kjøtt hvis du trener mye og ikke for i deg nok proteiner. Så lytt til kroppen din og ikke overdriv trening og kosthold Lenke til kommentar
lawiet Skrevet 1. november 2014 Forfatter Del Skrevet 1. november 2014 Annen hver dag er bra. Trener du mer enn det er det lett at du blir lei og slutter helt fullstendig om et år. Jogger du i en halvtime etterfulgt av 90 min styrke samme dag? Hva slags styrketrening? Bare generelt? Hvis hensikten er primært å øke muskelmasse er det mer effektivt å trene noen muskelgrupper hver gang. Da får også musklene mer tid til å restituere seg. Trener du mye styrke er det lurt med proteinholdig mat (egg til frokost, leverpostei på brødskiva og mye kjøtt til middag). Mitt råd er å ikke fokusere for mye på kosthold og trening. Hvis du blir panisk opptatt av å gjøre alt riktig, så gidder du ikke mer etter hvert. Finn deg en livsstil du kan leve med resten av livet. Unngå godteri og brus så langt det lar seg gjøre. Etter hvert som du begynner å trene vil kroppen si ifra hva du trenger, og du vil f.eks. plutselig ha lyst på egg og kjøtt hvis du trener mye og ikke for i deg nok proteiner. Så lytt til kroppen din og ikke overdriv trening og kosthold Har prøvd å finne noen netttsider for middag mat som kan være sunt, kan du rekemendere noen sånne nettsider? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Kjøtt og fisk med poteter, ris og pasta er alltid en suksess. Lenke til kommentar
lawiet Skrevet 2. november 2014 Forfatter Del Skrevet 2. november 2014 Kjøtt og fisk med poteter, ris og pasta er alltid en suksess. Er ikke så sikker om pasta Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Hva er galt med pasta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå