AnonymDiskusjon Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 hei Jeg har en venninne på 17 som stresser seg opp for de minste ting. Hun blir på det nivået at man ikke får kontakt. Hun legger merke til at noe blir sagt men får det ikke med seg og fortsetter med det ho skal. Alt skal skje på minuttet ellers blir alt feil og alt skal gå så fort som mulig hele tida. F.eks når familien skal til butikken er det nesten å løpe til skoa og rope på de andre at de må komme. Så er det full fart ut å stå klar ved døra til bilen. På butikken blir varene samla inn i verdensrekordfart så er det å komme seg hjem så fort som overhodet mulig igjen. Skal vi ut å jogge en tur sammen kan hun be om at vi skal møtes om 7min, som er halvparten av tiden jeg bruker på å komme meg til møtestedet osv. Dette går til tider veldig utover meg og familien hennes, jeg blir rett og slett veldig sliten av det. Derfor lurer jeg på om det er mulig å stoppe dette? Eller er er man bare født sånn og vil alltid være sånn? Jeg har forsøkt å snakke med henne om det men da får jeg bare "det er bare sånn jeg er" eller noe i den duren. Anonymous poster hash: c2ccf...4ee Lenke til kommentar
Slai Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Mulig kontrollissues. Hun vil enten forandre seg selv eller bare forsette slik. Er lite å gjøre med det så lenge hun ikke ser på det som et problem, og hun har vrangforestillingen om at hun ikke kan endre "hvem hun er". Det du KAN gjøre er jo bare å la henne bli irritert, ta vekk kontrollen og gjøre ting i det tempoet osv du selv ønsker, la henne se at hun faktisk ikke kan kontrollere visse aspekter i livet. Mulig hun klikker mongo, mulig hun i desperasjon innser at det er fånyttes og at hun forsøker legge det av seg eller leve med det. Hvem vet. Selv hadde jeg bare latt henne styre med det, uten at jeg hadde stresset meg opp av den grunn. Det er hennes issue, ikke mitt. Jeg ville ikke løpt meg fordervet fordi hun av en eller annen grunn trenger møtes om 7 minutter i stedet for 10. Når hun sier "vi møtes om 7 minutter" sier du bare "kommer, men vi sier om 15 minutter". Thats me though. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå