Snylter Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Vi kan ta noen enkle punkter: -Kaklelyd -Store utslipp av nitrøse gasser (NOX) -Koksing. -Turbohavarier. -Runaway-problemer. -Tette partikkelfiltre -Ødelagte partikkelfiltre -Partikkelutslipp (som følge av ødelagte filtre) -Kaklelyd -Illeluktende 4 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Kaklelyd står to ganger. Og turbohavari skjer da på bensinmotorer og. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg TheKims Skrevet 30. oktober 2014 Populært innlegg Del Skrevet 30. oktober 2014 Både bensin motor og diesel motorer har sine positive og negative sider, så å bare nevne de negative sidene med en diesel motor gir ingen mening. 11 Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Men de passer vannvittig bra i en gammel W123 stasjonsvogn, sidelengs.. På bane Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Diesel er illeluktende drivstoff som det kun er naturlig å fylle på traktor og lastebil. 6 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Synest det er mer gøy å kjøre biler med bensinmotor, men diesel har da også noen fordeler.Det er ikke det samme å dra en turbodiesel opp på turtallet som en (turbo)bensin.Har forsåvidt en diesel bil nå og er veldig fornøyd med den. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 31. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2014 Kaklelyd står to ganger. Og turbohavari skjer da på bensinmotorer og. Kaklelyd burde egentlig stått flere ganger så irriterende som det er. Jada, turbohavarier skjer på bensinmotorer også, men konsekvensene på en dieselmotor kan ofte bli langt verre enn på en bensinmotor.. Det er en av tingene som kan føre til runaway.. Både bensin motor og diesel motorer har sine positive og negative sider, så å bare nevne de negative sidene med en diesel motor gir ingen mening. Hva er de negative sidene med en bensinmotor i bil da? Synest det er mer gøy å kjøre biler med bensinmotor, men diesel har da også noen fordeler. Det er ikke det samme å dra en turbodiesel opp på turtallet som en (turbo)bensin. Har forsåvidt en diesel bil nå og er veldig fornøyd med den. Klart det er morsommere å kjøre med en bensinmotor. Hvilke fordeler har en dieselmotor da? Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Diesel er jo billigere literpris og bruker mindre på mila på de fleste biler når det kommer til diesel vs bensin, tror det er den største faktoren til at folk velger diesel. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg nebrewfoz Skrevet 31. oktober 2014 Populært innlegg Del Skrevet 31. oktober 2014 Har snylter'n blir frakjørt av en diesel-bil igjen, nå? 40 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Skuffelsen er like stor hver gang jeg ser en skikkelig kul bil - gjerne på for eksempel parkeringen utenfor butikken - mens jeg beundrer den flotte bilen kommer eieren og setter seg inn i kjerra jeg misunner - så starter han den - også kommer traktorlyden. Føler meg like lurt og skuffet hver gang. Ser til og med en cab innimellom med diesel, da kan man virkelig lure. Men diesel er helt ok hvis man drar mye henger eller kun tenker økonomi med tanke på pendling frem og tilbake fra jobb. 2 Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 (endret) Har snylter'n blir frakjørt av en diesel-bil igjen, nå? Helt klart. Og det kan jo være en traumatisk opplevelse for mange. Eller kan det være at han vil være litt førevar i denne saken? Kan tenke meg at han blir å rote litt rundt i garagen etter tauet når den første dieselbørsa smetter forbi ham. Endret 31. oktober 2014 av bytrollet 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 31. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2014 Diesel er jo billigere literpris og bruker mindre på mila på de fleste biler når det kommer til diesel vs bensin, tror det er den største faktoren til at folk velger diesel. Literpris og forbruk er irrelevante faktorer, den besparelsen ryker uansett sammen dieselpumpa. Har snylter'n blir frakjørt av en diesel-bil igjen, nå? Nei, ingen fare for det. For det første er det sjelden jeg drar på noe særlig, for det andre holder jeg uansett avstand når jeg når igjen noe som ryker svart. Men diesel er helt ok hvis man drar mye henger eller kun tenker økonomi med tanke på pendling frem og tilbake fra jobb. Bensinmotor er bedre også i disse tilfellene. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 31. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2014 Har snylter'n blir frakjørt av en diesel-bil igjen, nå? Helt klart. Og det kan jo være en traumatisk opplevelse for mange. Eller kan det være at han vil være litt førevar i denne saken? Kan tenke meg at han blir å rote litt rundt i garagen etter tauet når den første dieselbørsa smetter forbi ham. Vel, jeg koser meg i bilen min og det er det viktigste. Jeg blir forbikjørt støtt og stadig, også av diverse biler med svartrøyk (altså dieselbiler) Dersom jeg hadde hatt problemer som du her antyder ville jeg bare kjøpt meg en raskere bensinbil. Det er fortsatt stasjonsvogner med bensindrevet V8 der ute som gruser alt av dieselbiler, og sånn vil det være i all overskuelig fremtid. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Får jeg spørre hva ditt hat er for dieselbiler? Det virker jo heller som om du hat noe personlig imot dieselbil enn bensinbil. 2 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 31. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2014 Jeg har et hatforhold til dieselbiler, jeg har dessverre vært nødt til å kjøre rundt i slik faenskap en del ganger (en periode hadde jeg kaklemotor i firmabilen jeg hadde også..), men har selv aldri eid slik elendighet. Jeg har oppgitt noen av mine grunner til å mislike disse feilkonstruerte monstrene i trådens første innlegg. Bensinbiler derimot, de liker jeg godt.. Særlig med en fin V8 som gir herlig lyd Det skal sies at jeg har både 4-sylindret og 6-sylindret (rekkemotorer) redskap også, begge med bensinmotor. Jeg eier faktisk en dieselmotor også da (en uten turbo), men den sitter ikke i en bil. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 (endret) Jeg har ikke noe spesielt forhold til hverken diesel eller bensinmotor, annet enn at en del i familien min kjører diesel, som jobber som bilmekanikere. Svogeren min kjører en Audi A4 stasjonsvogn med en 1.8/1.9 (?) med turbodiesel, en 2004 modell cirka, og han kan kjøre over 1000km på en tank (ca 60L). Annet enn det er det lenge siden jeg har kjørt bensin, og jeg må dessverre innrømme at jeg savner lyden, turtall, og registeret litt. Jeg ble til og med glad når jeg kjørte en liten 3-sylindret 1.3L Toyota som var bensin. Turtall på dieselmotor er jo nærmere sagt skummelt, de høres jo rett og slett ut som de skal sprenge hvert øyeblikk så snart du passerer 3500 omdreininger. Men jeg kan si meg enig i en ting, og det er at man burde ikke kjøre diesel i Norge. Det er altfor lite veier hvor det tillater seg å kjøre motoren godt i gang for å unngå koksing og sot osv, og mange av dieselbilene rundt i landet har problemer, inkludert min. Dette har også flere bilmekanikere i Norge fortalt meg. Svogeren min er i Nederland, så der blir jo bilen stadig kjørt i 140km/t på motorveien, og det er mildere temperaturer, slik at motoren får seg litt ordentlig varme og den går bra. Endret 31. oktober 2014 av Poopadoop Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Jeg kan si meg halveis enig i tråden din, men jeg synes heller du skal omformulere tittelen til "Hvorfor dieselmotoren ikke har noe i personbiler i Norge å gjøre" Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Er eg den einaste som likar lyden av ein dieselmotor? Det er so behageleg å høyre på det lavmælte brommelyden i bilen min. 3 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Har ingenting imot lyden, men synes bensin har finere lyd, spesielt alt over 3000 omrdreinnger. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 (endret) Kaklelyden ved oppstart av kald motor er alltid fæl på dieselmotorer. Selv på Scania V8 Er ellers ingen fan av diesellyd. Bråkete (på negativ måte) og lyden er ikke noe fin. Endret 31. oktober 2014 av Vertical^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå