Gå til innhold

Hvordan spille av disse kassettene?

Anbefalte innlegg

Hei

Har to gamle videokameraer som bruker kassett.

Det ene heter Sony Handyman Video 8 og det andre heter JVC GR-DX57E

Se bilder for kassettene og kamera.

Ønsker å se gamle videoer på disse kassettene.

Må jeg ha en egen spiller for dette da? Kassetene er jo ulike så må jo ha evt to da.

Bilder:

post-356929-0-14163900-1414698685_thumb.jpg

post-356929-0-20897500-1414698762_thumb.jpg

Håper virkelig på hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har tatt vare på utstyret som fulgte med kameraene, så er det bare å koble på strømforsyning og en egnet kabel til TV, trykke riktig knapp på TV og play på kamera og se film.

Hei. På det svarte kameraet er avspillingen ødelagt. Når jeg ser inn i kameraet er alt hvit, så ikke noe bilde kommer opp.

Det andre kameraet mangler jeg kabler for....

Lenke til kommentar

Hvis du har tatt vare på utstyret som fulgte med kameraene, så er det bare å koble på strømforsyning og en egnet kabel til TV, trykke riktig knapp på TV og play på kamera og se film.

Hei. På det svarte kameraet er avspillingen ødelagt. Når jeg ser inn i kameraet er alt hvit, så ikke noe bilde kommer opp.

Det andre kameraet mangler jeg kabler for....

Lenke til kommentar

Da blir det litt verre. JVC-kameraet er miniDV, og det er relativt kurant system selv om det vel ikke produseres mer. Kanskje du kan låne av noen, eller så burde det være mulig å finne noe brukbart brukt på f.eks. finn.no. Gamle video8-kameraer er så gammelt at det blir vanskeligere. Sikkert mulig å finne noe brukt, men spør hvilken stand og hvor utslitt det er. Prøv finn.no eller loppemarked.

Hvis det er snakk om noen få filmer du vil ta vare på, så er det noen firmaer og amatører som tilbyr å kopiere til DVD. Koster litt kroner, men noen verdsetter slikt og synes det er veldig praktisk.

Edit: korrektur

Endret av Mr D
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...