DAM Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Hva skjer hvis jeg har en idé og legger det fram for noen og de stjeler den og jeg har det dokumentert at det er min idé, enten skriftlig eller i form av en e-post? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Du taper, de vinner. Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Hvis du tror du har en verdiful idé som andre er interessert i å betale for må du sørge for inngå en avtale før du forteller dem idéen. Avtalen bør inkludere at de ikke kan bruke idéen eller fortelle den til andre ("non-disclosure agreement") uten ditt samtykke. Jeg vil tro at det ofte kan være problematisk å få til en slik avtale. Hva om de alt har tenkt på din gode idé? Da risikerer de å enten måtte betale deg for noe de alt hadde, eller å havne i rettssak. Noen "idéer" kan patenteres. Men da kreves det mer enn bare en idé. Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Hvorfor fortelle hemmelighetene dine til noen du egentlig ikke stoler på ? Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 (endret) Man kan vel ikke få stjålet noe man i utgangspunktet ikke eier. Det er neppe slik at man har eiendomsrett til alle de ideene man måte komme på, eller alle de ordene man kommer til å nevne i løpet av en dag. Endret 30. oktober 2014 av arne22 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 (endret) Facebook er vel ett god eksempel på dette, hvor ideen ble laget av to brødre og Mark Zuckerberg satte ideen til liv med stort pågangsmot.. De hadde derimot hyret ham inn for en liten pris for å lage ett student forum, noe han gjorde og tok all ære av.. Men skal sies at de brødrene fikk noen prosenter av aksjene i forlik utenom retten. Endret 30. oktober 2014 av Krozmar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå