Gå til innhold

Evolusjon vs. kreasjonisme (debatt for og imot evolusjonsteorien).

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener du at hvis du går i et annet museum, hvor de i stedet har stilt opp noen dyr på rekke og rad, får et mere sant bilde ?

Nei. Jeg sier at et bilde ikke representerer helheten. At det finnes noe som ikke er på bildet betyr ikke at bildet er feil.

Ja en skaper.

O-kay...

Det du skrev var:

"Mens det i virkeligheten levde en meter høye mennesker med hoder mindre en sjimpanser for 12 tusen år siden i Indonesia, stikk i strid med denne "utstillingen" og evolusjonsteorien.

Du sa ingenting om noen skaper. Ditt problem var at det fantes noe som ikke var på det bildet - ergo var bildet feil.

Lenke til kommentar

Det du skrev var:

"Mens det i virkeligheten levde en meter høye mennesker med hoder mindre en sjimpanser for 12 tusen år siden i Indonesia, stikk i strid med denne "utstillingen" og evolusjonsteorien.

Du sa ingenting om noen skaper. Ditt problem var at det fantes noe som ikke var på det bildet - ergo var bildet feil.

Indonesia mennesket viser at evolusjonsteorien (disse utstillingene, tegningene og animasjonene) er feil. Selvsagt var det en skaper med i bildet, da de første menneskene ble til.

Lenke til kommentar

Indonesia mennesket viser at evolusjonsteorien (disse utstillingene, tegningene og animasjonene) er feil. Selvsagt var det en skaper med i bildet, da de første menneskene ble til.

Evolusjonsteorien er på det rene med at det har funnets titalls menneskeraser paralelt. Det betyr ikke at en slik fremstilling er feil. Det betyr bare at det blir fryktelig vanskelig å sette opp hundre slike dukker i en forståelig konfigurasjon i et museum. Forenklingen er ikke teorien.
Lenke til kommentar

Gå heller ikke i den fella, hvor du tror at det dyret vi tilslutt har blitt i dag, kun har utviklet seg på ett området er på jorden, IHS.
Tenk miljøforandringer og tilgang på mat.

Du må huske at vi har spredt oss ganske godt utover igjennom alle tider. At de finner en primat i Indonesia ødelegger ikke mye for en primat de finner i isen i Østerrike. Dette er naturligvis ekstremt vanskelig å kartlegge, og det krever mye tid, men heldigvis så er folk med den rette utdannelsen på den saken der.

Som det ble nevnt over her, evolusjonen skjer likefullt om vi vil det eller ikke.

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Evolusjonsteorien er på det rene med at det har funnets titalls menneskeraser paralelt....

Å nei du, du er nok litt foran de andre du nå. De andre har enda ikke skjønt det og tror fortsatt det hele begynte med et lite menneske og endte med et stort.

Med det samme, jorden var i begynnelsen full av kjempestore dyr (også vitenskapelig bevist)

Lenke til kommentar

Å nei du, du er nok litt foran de andre du nå. De andre har enda ikke skjønt det og tror fortsatt det hele begynte med et lite menneske og endte med et stort.

Og likevel er det kun du som sier det. Det er rart med det.

Med det samme, jorden var i begynnelsen full av kjempestore dyr (også vitenskapelig bevist)

Ok... Jeg er sikker på at dette beviser noe for deg, men jeg ser ikke hva det er.
Lenke til kommentar

Ok... Jeg er sikker på at dette beviser noe for deg, men jeg ser ikke hva det er.

Igjen alle disse evolusjonsteori tegningene begynner med små dyr eller mennesker som blir større og større. Mens det i virkeligheten først var kjempe dyr på jorden, ser du forskjellen ?

dc117953b1f51fd812885f0e45637c1f.jpg

9703640_orig.jpg

Lenke til kommentar

Igjen alle disse evolusjonsteori tegningene begynner med små dyr eller mennesker som blir større og større. Mens det i virkeligheten først var kjempe dyr på jorden, ser du forskjellen ?

Right. Men med din kunnskap om evolusjonsteorien så vet du selvfølgelig at størrelse ikke engang nevnes som et kriterium, ikke sant?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Right. Men med din kunnskap om evolusjonsteorien så vet du selvfølgelig at størrelse ikke engang nevnes som et kriterium, ikke sant?

Ja du veit jo at Fjording og Mini-griser er imot evolusjonen vel? Herregud, det er jo MINDRE informasjon i disse.

Det får meg nesten til å lure, hvor høy er du IHS? :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan forklarer du da tegningene og museums utstillingene ?

Selvsagt er det i virkeligheten som du sier "det har funnets titalls menneskeraser paralelt"

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Selvsagt er det i virkeligheten som du sier "det har funnets titalls menneskeraser paralelt"

Jeg prøvde å forklare deg litt om dette i allefall, men du hoppet jo glatt over posten min så...

Lenke til kommentar

Jeg forklarte det jo akkurat for deg. Det er et utvalg som gir en visuell introduksjon til evolusjon. Det er ikke alt vi vet om evolusjon. At vi, mennesket, har blitt større og smartere betyr ikke at det er et kriterium for evolusjon. Det betyr bare at det er hva som skjedde med oss. En ganske vesentlig forskjell.

At du ser på disse bildene og tenker: "Hey, vi har ikke bare blitt høyere. så alt de sier er tull."

Det får du nesten ta på din egen kappe. De fleste andre av oss forstår at dette er en representasjon av en direkte linje, og at realiteten innebærer så mye mer enn hva en håndfull dukker viser.

Selvsagt er det i virkeligheten som du sier "det har funnets titalls menneskeraser paralelt"

Det er ingenting selvsagt ved det. Ingenting er selvsagt innen vitenskap. Men vi går ved de fakta vi har, og fra de så er dette hva vi ser.

Dette henger sterkt sammen med dette om at noe ikke er med på bildet fra musèet.

Ja, evolusjonsteorien sier vi (mennesket) har kommet fra andre raser. Disse var gjerne mindre enn oss i ren metrisk høyde. Det betyr ikke at evolusjonsteorien sier at alt blir større. Det sier bare at mennesket har forfedre som er mindre enn oss.

Det sier heller ikke at det ikke fortsatt finnes små menneskeraser. Jeg mener - kinesere er 1/4 av jordens befolkning. Om du er kortere enn dine foreldre (ja, det kan skje) så betyr ikke det at dine foreldre ikke kan eksistere.

Men, rent evolusjonært, en stor enhet har færre fiender enn en liten enhet, fordi størrelse bringer gjerne med seg muskulær styrke. Altså vil en stor enhet ha større sjanser for overlevelse. Noe vi gjerne ser i dinosaurhistorie.

Slik har det vært med mennesket også. men bare fordi vi har veldig sterke mennesker så betyr ikke det at alle som ikke er fullt så sterke vil dø ut.

Vi har tross alt Mr. Universe konkurranser. Jeg kunne aldri vært der. Likevel har jeg barn og både jeg og barna er her enda.

Lenke til kommentar

Jeg forklarte det jo akkurat for deg. Det er et utvalg som gir en visuell introduksjon til evolusjon. Det er ikke alt vi vet om evolusjon. At vi, mennesket, har blitt større ....

Som du har blitt vist så har mennesket i Indonesia blitt mindre, så nei, evolusjonsteorien er her feil.

Er ikke forklaringen heller den at evolusjonsteoretikerne som et hvert trossamfunn, sier "Nei det har vi aldrig sagt !" så snart det blir påpekt at de har tatt feil ?

Først sa de, mennesket stammer fra apene. Nå sier de nei, mennesket har samme stamfar som apene.

Først sa de, livet oppstod i ur havet. Nå sier de nei, vi vet ikke hvordan livet oppstod

osv. 

Nå sier noen, nei et dyr kan ikke bli til et annet dyr, mens andre sier jo et dyr kan bli til et annet dyr.

Er det ikke opplagt hva dette dreier seg om ? Prøving og feiling !

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Jeg forklarte det jo akkurat for deg. Det er et utvalg som gir en visuell introduksjon til evolusjon. Det er ikke alt vi vet om evolusjon. At vi, mennesket, har blitt større ....

Som du har blitt vist så har mennesket i Indonesia blitt mindre, så nei, evolusjonsteorien er her feil.

Er ikke forklaringen heller den at evolusjonsteoretikerne som et hvert trossamfunn, sier "Nei det har vi aldrig sagt !" så snart det blir påpekt at de har tatt feil ?

Mulig jeg datt ut litt her, men hvem har mennesket i Indonesia blitt mindre enn? Mennesker i Indonesia er jo mindre enn oss i dag også?

Lenke til kommentar

Først sa de, mennesket stammer fra apene. Nå sier de nei, mennesket har samme stamfar som apene.

Først sa de, livet oppstod i ur havet. Nå sier de nei, vi vet ikke hvordan livet oppstod

Good logic, dude.

Fordi noe har blitt mindre har ingenting blitt større.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...