Larzen_91 Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 fibonacci fenomenet er noe som går igjen i hele universet, fra de minste til de største ting og kan godt kalles Guds fingeravtrykk, cuadro Så alt i naturen som ikke kan beskrives av Fibonacci-rekken er ikke skapt av Gud? DNA-dobbeltspiralen, f.eks.? Nei, det er en feilslutning Er du seriøs? Bare nysgjerrig. La oss si at disse mønstrene dine .... dine ? Fibonacci-mønsteret er et mønster skapt av Gud og et bevis på at en og samme skaper står bak alt Mønstrene til din gud da vel. Så kan du svare på innlegget mitt skikkelig. Eller så kan du fortsette å være en god ambassadør for sekulær overlegenhet. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Fibonacci-tallene forekommer naturlig på samme måte som tallet pi. Det er simpelthen hva som hender, det er en nødvendig sannhet gitt de forutsetningene man har, og å hevde at Gud står bak dette er fullstendig tomprat. 1 Lenke til kommentar
100% Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 De er vist ikke bare gud som synest de der "fibonacci" greiene er topp, ser ut som der er praktisk på trapper også. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Bare et spørsmål til deg, IHS og dere andre også, dette ble stilt i debatten mellom Bill Nye og Ken Ham:"Hva skal til for å få deg til å endre din mening?"Dette er noe vi alle kan svare på, er spent på å høre hva dere svarer. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Uomtvistelig bevis burde holde for min del. I det minstecen godt underbygget vitenskapelug teori. Og teori her som teori og ikke hypotese som en del tydeligvis missforstår teori med. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Det viktigste er vel at kreasjonist standpunktet kommer frem i innlegget, så det hele ikke blir så ensidig og ateistisk som enkelte vil ha det til Det er som å si at det er viktig at flat-jord standpunktet skal komme frem og være en del av samtalen innenfor vitenskapen. Så ikke det blir så ensidig og rundt som en vil ha det til. Mao, ikke basert på noe annet enn ønsketenkning. Og det er ikke noe galt med ønsketenkning egentlig, bare ikke bland det sammen med kunnskap. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Det viktigste er vel at kreasjonist standpunktet kommer frem i innlegget, så det hele ikke blir så ensidig og ateistisk som enkelte vil ha det til Evolusjon er ikke ateistisk. Evolusjon er faktum, helt uavhengig av teisme/ateisme. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 (endret) Det viktigste er vel at kreasjonist standpunktet kommer frem i innlegget Nei. Og akkurat her gjør mange TV kanaler en gedigen feil når de skal "balansere" sine debatter. På den ene siden sitter en som faktisk har peiling og som forholder seg til fakta, på den andre siden, for å "balansere" debatten liksom, sitter det en fnott som overhodet ikke forholder seg til fakta eller kunnskap, men som drar absolutt alt han sier ut av ræva mens han finner på ting underveis... Så en youtube video av Dawkins og en sånn kreasjonist fnott og det som slo meg var hvor lett det er å være kreasjonist. "Gud gjorde det!" er alt fnotten trenger å si, men Dawkins på sin side, nettopp fordi han er nødt til å støtte seg på fakta og kunnskap for å "debunke" kreasjonist fnottens løgner og det er, dessverre, ikke gjort i en tre ords settning.... Pluss at det krever en del forkunnskaper hos de som sitter å hører på en sånn "balansert" debatt og, igjen dessverre, så er det mange som ikke har de forkunnskapene og derfor henfaller til idiot "forklaringene" til kreasjonist fnotter... Alle vet hva en gud er, ikke så mange vet hva naturlig og/eller seksuell seleksjon er.... og dessverre tror da folk på den enkleste "forklaringen" selv om den ikke forklarer en dritt... For det gjør ikke kreasjonisme, det forklarer overhodet ingenting. Hadde vi bygget vår medisin forstålse på kreasjonisme hadde vi hatt en forventet levealder på førti-femti år, men dette skjønner ikke kreasjonister... og bønn virker jo som kjent ikke heller... Si at den samme debatten hadde blitt "balansert" med en som sa det samme som kreasjonistene men brukte troll isteden... INGEN ville trodd ham enda gud og troll stiller AKKURAT likt i en sånn debatt/diskusjon... Fordi troll ikke er godkjent som forklaring, noe guder dessverre er, selv om det ikke foklarer non verdens ting... Så det blir derfor helt idiotisk at kreasjonist standpunktet "kommer" frem, da det ikke er en dritt mer verdt enn det eventuelle trollister ville brukt i en sånn debatt... Det er verdiløst søppel nettopp fordi det ikke kan forklare eller bevise noenting... Endret 17. februar 2016 av RWS 1 Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 (endret) For meg, som tidligere forsøkt indoktrinert av den katolske kirke med kirkeundervisning, messer og hjemmelekser takker jeg for bidragene i denne tråden. Beste måten å bli ikke troende på er å bli undervist i bibelen. Endret 17. februar 2016 av Dukien 5 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Hahaha, fantastisk! 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 fibonacci fenomenet er noe som går igjen i hele universet, fra de minste til de største ting og kan godt kalles Guds fingeravtrykk, cuadro Så alt i naturen som ikke kan beskrives av Fibonacci-rekken er ikke skapt av Gud? DNA-dobbeltspiralen, f.eks.? Nei, det er en feilslutning Så det er helt tilfeldig om Gud satte sitt fingeravtrykk på ting i naturen eller om han ikke gjorde det? Slo han mynt og kron da han holdt på med skapelsen, eller tok han det bare på sparket og improviserte? Hvis ting virker som tilfeldigheter, så finnes det selvsagt også andre forklaringsmodeller ... 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Hva er det kreasjonister tror og håper egentlig? At hvis evolusjons teorien ryker så MÅ alle rykke tilbake til start og tro på DERES gude versjon og de samme bibel fantasiene som dem selv? Gude fantasier er den eneste mulige årsaken liksom? Kan nesten virke slik, antagelig fordi de aldri har sett for seg noe annet... Skal jeg være helt ærlig tror jeg ikke vi får de store omveltningene i evolusjons teorien jeg... Til det har det blitt samlet inn alt for mye data som støtter den over lang tid. Helt hundre prosent sikker kan man jo ikke være selvsagt, men skjer det noen omveltninger vil det være i periferien i såfall og ikke selve teorien. Det kreasjonister MÅ gjøre er ikke å komme med en "forklaring" alene, det må beviser som støtter forklaringen OG som forklarer BEDRE det vi faktisk ser skjer! Så langt har visst alle kreasjonister ikke engang tenkt den tanken, for hvor mange kreasjonister er det ute i felten og leter etter bevis for forklaringen de er så sikre på stemmer? Jepp, du gjettet det, ingen.... Så kan man lure på hvorfor det? Det eneste kreasjonister har klart er å fordumme unger på skoler i USA, der det kun undervises i kreasjonisme og jeg grøsser når jeg tenker på hvor lite de ungene er i stand til å gjøre i den virkelige verden når voksne med viten og vilje fordummer dem med slikt tull... De kommer jo til å være dumme som landsby idioter i så og si alle yrker når de ikke kan noenting om biologi og faktisk tror at bønn hjelper... At det går an å gjøre slikt mot unger er for meg utrolig... Men der har du hva kreasjonister gjør for å få inn kreasjonisme i skoleverket, de fornekter fakta og fordummer ungene uten å presentere et eneste bevis for påstandene... Ikke så mye som en crokoduck har de å vise til... Kun løgner, påstander og fordumning.. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Jeg tror ikke et sekund at lederne i kreasjonsbevegelsen i USA faktisk tror på dette en gang, dette gjør de for pengene. Og at dette læres bort til barn som du sier, det er barnemishandling - og det mener jeg bestemt, fordi disse barna er født inn i fanatiske familier hvor Gud er loven og bibelen overgår skolesystemet. Først når de er voksne får de velge selv, enten ser de fornuften, ellers så lever de i en form av ekstrem fornektelse fordi verden faller fra hverandre når de innser at de er blitt ljugd til. Siste alternativ er at de forblir som foreldrene sine,og kjører det samme hykleriet mot sine egne barn. Sier det gjerne igjen, dette er barnemishandling! Lenke til kommentar
IHS Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 For meg, som tidligere forsøkt indoktrinert av den katolske kirke med kirkeundervisning, messer og hjemmelekser takker jeg for bidragene i denne tråden. Beste måten å bli ikke troende på er å bli undervist i bibelen. 1275cbCOMIC-chagrin-falls-16-science.jpg Ja morsom men ingen har faktisk fått nobel pris for å ha bevist at evolusjonsteorien stemmer. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Du vet at spennvidden i evolusjonær teori er ganske stor, sant? Det er derfor styrken til teorien er såpass god også, den har mange bein å stå på, selv om du skulle klare å spenne ett av de unna (noe du ikke gjør). Lenke til kommentar
IHS Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 (endret) Fibonacci-tallene forekommer naturlig på samme måte som tallet pi. Det er simpelthen hva som hender, det er en nødvendig sannhet gitt de forutsetningene man har, og å hevde at Gud står bak dette er fullstendig tomprat. ¨simpelthen hva som hender¨ ? ¨nødvendig sannhet¨ ? ser du selv hvor uvitenskapelig du uttaler deg ? Endret 17. februar 2016 av IHS Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Det du mener er at det er umulig å få yatzee med mindre det er en bevissthet som styrer hvordan terningene lander. 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 (endret) fibonacci fenomenet er noe som går igjen i hele universet, fra de minste til de største ting og kan godt kalles Guds fingeravtrykk, cuadro Så alt i naturen som ikke kan beskrives av Fibonacci-rekken er ikke skapt av Gud? DNA-dobbeltspiralen, f.eks.? Nei, det er en feilslutning Så det er helt tilfeldig om Gud satte sitt fingeravtrykk på ting i naturen eller om han ikke gjorde det? ... Nei, han la igjen sitt fingeravtrykk, der han syntes det passet. https://www.google.no/search?q=fibonacci+nature&biw=1920&bih=966&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwijppHulvzKAhVI1BoKHUW6AEkQ_AUIBigB Endret 17. februar 2016 av IHS Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Nei, det gjorde han ikke. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 IHS, lyst til å stille deg det spørsmålet som jeg stilte over: Hva ville fått deg til å forandre mening? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg