Gå til innhold

Evolusjon vs. kreasjonisme (debatt for og imot evolusjonsteorien).

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det faktum at alle hendelser i vårt univers tilsynelatende følger noen få lover forklarer alene hvordan svært mange av disse mønstrene oppstår i naturen, deriblant fibonacci-rekken som du limte inn åtte bilder av på forrige side. Jeg kan med en gang fortelle deg at værstormen må være fra den nordiske siden av ekvator - og det at jeg kan fortelle deg dette burde indikere at vi vet hvorfor disse ser ut som de gjør. Det er en vitenskap bak det hele, men du har stoppet å stille spørsmål for lenge siden, kanskje fordi du er lat eller fordi du er dum. Uansett så er det ikke vits i å debattere det med deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan du vise til vitenskapelig kilder som bygger under argumentene dine? Eller har du kun bibelen og kreasjonistlitteratur?

Astrofysikker Guillermo Gonzalez  https://en.wikipedia.org/wiki/Guillermo_Gonzalez_(astronomer)

Skal se på denne videoen nå, kommer med en edit etterpå.

Tenkte jeg kunne spørre deg først, men det altså slik at du tror at jorda er 6000år og flat, og at du identifiserer deg selv som en kreasjonist? Greit å vite hvor du står, det er så vagt det du kommer med, liksom ikke lett å ta tak i hva du mener noen ganger.

EDIT: 

Har sett hele denne videoen nå, selv om jeg måtte bufre den i en evighet på den elendige satelitt-linja jeg sitter på i Afrika.

Den tar opp dette med "Fine Tuning" og "Tilfeldighetene ved at vi er AKKURAT her" - og hva som er oddsen for dette. Det er egentlig hele filmen, samt dette med Solformørkelser som du allerede har nevnt.

Riddle me this, IHS;

- Hvorfor er spørsmet "hvorfor" og ikke "hvordan"? Hvis vi ikke levde her, da ville du jo heller ikke visst det? 

I stedet for å desperat søke etter en mann med skjegg, får ikke disse spørsmålene deg til å vite "hvordan" dette har oppstått? JA - vi lever på jorda - men NEI - vi ville ikke visst det om vi ikke var her. At oddsen for at vi er her er usannsynlig gjør den ikke til særlig spesiell mtp hvor enormt universet er. Dessuten, vi veit ikke om dette universet er alene eller om det har vært andre universer før, kanskje har det vært mange univers med lover utenfor parameterne til å lage liv?

Du ser liksom på universet og tenker at: "Ja, dette er 6000år" og "Ja, det er så vakkert, og tilfeldigheter eksisterer ikke, så selvsagt må noen ha laget det - selvom verken jeg eller noen andre kan redegjøre for hvordan, annet enn at det bare må være sånn". Så da spør du like gjerne "hvorfor" i stedet, fordi i filosofien så kan man spørre om det til alt. Det holder ikke.

Han astrofysikeren din er forresten en "Old Earth Creationist", dvs at jorda og universet er gammelt og at skapelsen i bibelen kan i beste fall beskrives som et eventyr. Hvordan stiller du deg til det, motfor Kent Hovind og resten av bandet?

Skal sies faktisk, at han, imotsetning til andre "forskere" i bandet til Kent Hovind er faktisk ikke så dum, han har holdt på med mye bra for NASA, kommet med mye bra konsepter, men at sine syn ellers utover dette er det som antagelig gjorde til at han ikke fikk Tenure ved universitet han jobber ved. 

Dette var bare etter litt kjapp research om fyren, så ikke veldig nøyansert fra meg.

Quetzavoatl hara tydeligvis gjort mer research på denne fyren enn meg, og det som kommer frem er da egentlig bare det samme oppgulpet som disse andre såkalte "forskerne". Det var veldig beklagelig.

Så nå, jeg har bufret meg igjennom en og halv time med YT-video for deg, nå kan du jammen begynne å svare konkret i denne tråden.

Endret av bshagen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan du vise til vitenskapelig kilder som bygger under argumentene dine? Eller har du kun bibelen og kreasjonistlitteratur?

Astrofysikker Guillermo Gonzalez  https://en.wikipedia.org/wiki/Guillermo_Gonzalez_(astronomer)

Jeg ser at denne krabaten med en "bad tenure track record" er med i det såkalte Discovery Institute og det borger ikke akkurat for kvalitet -  for og si det forsiktig.

Overraskende mange av dem har sine PhD's fra tvilsomme universiteter som Liberty ol. hvilket kan forklare hvorfor de har utgitt så få fagfellevurderte artikler og publikasjoner.

Dét disse folka (cranks) bedriver er en fornærmelse mot all menneskelig intelligens. En slags institusjon som forsøker å pudre vekk de verste kvisene fra kreasjonisme etter pynte-brura-metoden, kalle det ID, og spre om seg med vitenskaplige betegnelser og uttrykk som Discovery Institute for å gi inntrykk av at ID er vitenskapelig fundamentert - hvilket det ikke er.

Kitzmiller v Dover-saken viste klart hvordan disse individene jobber og juger. Til alle som ikke har sett den, se den, det er vel anvendt tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser at denne krabaten med en "bad tenure track record" er med i det såkalte Discovery Institute og det borger ikke akkurat for kvalitet -  for og si det forsiktig.

Overraskende mange av dem har sine PhD's fra tvilsomme universiteter som Liberty ol. hvilket kan forklare hvorfor de har utgitt så få fagfellevurderte artikler og publikasjoner.

Dét disse folka (cranks) bedriver er en fornærmelse mot all menneskelig intelligens. En slags institusjon som forsøker å pudre vekk de verste kvisene fra kreasjonisme etter pynte-brura-metoden, kalle det ID, og spre om seg med vitenskaplige betegnelser og uttrykk som Discovery Institute for å gi inntrykk av at ID er vitenskapelig fundamentert - hvilket det ikke er.

Kitzmiller v Dover-saken viste klart hvordan disse individene jobber og juger. Til alle som ikke har sett den, se den, det er vel anvendt tid.

Huff da, jeg skulle nok kikket nærmere på denne fyren før jeg sa det jeg sa.

Dette minner meg forøvrig om en artig liten video av King Crocoduck, dere har kanskje sett den før, men poster den likevel.

Den tar opp nettopp dette med disse "forskerene" på Kreasjonistsiden av vitenskapen:

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal se på denne videoen nå, kommer med en edit etterpå.

Tenkte jeg kunne spørre deg først, men det altså slik at du tror at jorda er 6000år og flat...

Nei, dette er bare noe tull, folk uten argument har funnet på dvs. et stråmannsargument

Akkurat dette med full solformørkelse finner du ved 26:40 videoen, hvis du har noen "edit" på det :)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Det faktum at alle hendelser i vårt univers tilsynelatende følger noen få lover forklarer alene hvordan svært mange av disse mønstrene oppstår i naturen, deriblant fibonacci-rekken som du limte inn åtte bilder av på forrige side. Jeg kan med en gang fortelle deg at værstormen må være fra den nordiske siden av ekvator - og det at jeg kan fortelle deg dette burde indikere at vi vet hvorfor disse ser ut som de gjør. Det er en vitenskap bak det hele, men du har stoppet å stille spørsmål for lenge siden, kanskje fordi du er lat eller fordi du er dum. Uansett så er det ikke vits i å debattere det med deg.

fibonacci fenomenet er noe som går igjen i hele universet, fra de minste til de største ting og kan godt kalles Guds fingeravtrykk, cuadro :)

178hz4.jpg
Endret av IHS
Lenke til kommentar

fibonacci fenomenet er noe som går igjen i hele universet, fra de minste til de største ting og kan godt kalles Guds fingeravtrykk, cuadro :)

Så alt i naturen som ikke kan beskrives av Fibonacci-rekken er ikke skapt av Gud?

DNA-dobbeltspiralen, f.eks.?

The DNA molecule measures 34 angstroms long by 21 angstroms wide for each full cycle of its double helix spiral. These numbers, 34 and 21, are numbers in the Fibonacci series, and their ratio 1.6190476 closely approximates Phi, 1.6180339.

thumb.jpg

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Så alt i naturen som ikke kan beskrives av Fibonacci-rekken er ikke skapt av Gud?

Nei, det er en feilslutning

Lenke til kommentar

Whoosh!

• Liker 1
Lenke til kommentar

De samme som har funnet på at jorda er 6000 år gammel har funnet på kreasjonisme, begge deler er akkurat like feil.

Ser at IHS har brukt tiden godt mens han har vært på behandling, lært om de utgåtte, utslitte kreasjonistargumentene sol og måne. Atpåtil lært seg fibonacci, ivrig kreasjonist som han er.

Lenke til kommentar

https://www.google.no/search?q=fibonacci+nature&biw=1920&bih=966&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwijppHulvzKAhVI1BoKHUW6AEkQ_AUIBigB

178hz4.jpg

Whoosh!

Ja dette er Guds "Trademark" cuadro :)

Fibonacci-spirals-672x372.jpg

Lenke til kommentar

Er du seriøs? Bare nysgjerrig.

La oss si at disse mønstrene dine ikke bare passer nesten, men de passer helt perfekt identisk. Så sjenerøs skal jeg være med deg. Hvordan vet du at det er en link mellom de to? Hvis jeg kaster en terning og får 6, 3 ganger på rad, er det guddommelig inngripen og jeg har bevist min egen gud?

Du har ikke engang forsøkt å begynne på å forklare de tingene du fremkaller som forklaringer på din gud, og jeg kan ikke forstå annet enn at dersom denne guden faktisk eksisterer må han/hun/det være meget flau på dine og sine egne vegne.

Lenke til kommentar

Er du seriøs? Bare nysgjerrig.

La oss si at disse mønstrene dine ....

dine ? Fibonacci-mønsteret er et mønster skapt av Gud og et bevis på at en og samme skaper står bak alt

Lenke til kommentar

Hahahahaha. Du brukte ett ord som springbrett for å hoppe over hele innlegget. Dette begynner å ligne sport.

Det viktigste er vel at kreasjonist standpunktet kommer frem i innlegget, så det hele ikke blir så ensidig og ateistisk som enkelte vil ha det til :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...