Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Evolusjon vs. kreasjonisme (debatt for og imot evolusjonsteorien).

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastisk at selv astronomi forsøkes forklart med religiøs kunnskapsmotarbeidelse. Som om religion noen gang har tatt rett i saker som angår framtida og senere har blitt undersøkt vitenskapelig.

Hva blir det neste? Astrologer som finner opp prediksjoner for når og hvor neste vulkanutbrudd finner sted? Scientologer som dikterer hvordan skatteetaten skal oppføre seg? .. Ups, det har vist allerede skjedd.

Så lenge det ikke blir alt for mange slike så skaper antikunnskaperne god underholdning for oss som faktisk søker etter sannheter med gode logiske metoder.

Lenke til kommentar

Fantastisk at selv astronomi forsøkes forklart med religiøs kunnskapsmotarbeidelse. Som om religion noen gang har tatt rett i saker som angår framtida og senere har blitt undersøkt vitenskapelig.

Hva blir det neste? Astrologer som finner opp prediksjoner for når og hvor neste vulkanutbrudd finner sted? Scientologer som dikterer hvordan skatteetaten skal oppføre seg? .. Ups, det har vist allerede skjedd.

Så lenge det ikke blir alt for mange slike så skaper antikunnskaperne god underholdning for oss som faktisk søker etter sannheter med gode logiske metoder.

Vel, akkurat denne astronomiske begivenheten skapte nok religiøse følelser så langt tilbake som i steinalderen, Simen1 At begivenheten den dag i dag skaper undring, sier noe om begivenhetens storhet :)

330px-Antoine_Caron_Astronomers_Studying

Antoine Caron in 1571 e.Kr

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Vel, akkurat denne astronomiske begivenheten skapte nok religiøse følelser så langt tilbake som i steinalderen, Simen1 At begivenheten den dag i dag skaper undring, sier noe om begivenhetens storhet :)

330px-Antoine_Caron_Astronomers_Studying

Antoine Caron in 1571 e.Kr

Når vi først er inn på astronomi, så finnes det nesten et "astronomisk" antall guder også, hvordan klarte du å sortere deg frem til den eneste rette blandt millioner?

Lenke til kommentar

Når vi først er inn på astronomi, så finnes det nesten et "astronomisk" antall guder også, hvordan klarte du å sortere deg frem til den eneste rette blandt millioner?

Gud er flere personer i kristedommen, så det er ingen problem, de ligner på hverandre og gjør det samme.

Lenke til kommentar

Gud er flere personer i kristedommen, så det er ingen problem, de ligner på hverandre og gjør det samme.
Såpass ja.. Ok da vet vi det.

Så han guden du har bilde av på kontoen din er en av mange dobbletgjengere/kloninger av guden din

Endret av 100%
Lenke til kommentar

Har gud noengang vist seg som en "person", eller er han bare en ånd?

Lenke til kommentar

At Gud er ånd, kan du lese her

Joh 4,24 "Gud er ånd"

At Gud er en ånd i mennesket Jesus Kristus og taler (skaper) gjennom Jesus Kristus, kan du lese  her

Joh 14,10 "De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv: Far er i meg og gjør sine gjerninger."

Lenke til kommentar

At Gud er ånd, kan du lese her

Joh 4,24 "Gud er ånd"

At Gud er en ånd i mennesket Jesus Kristus og taler (skaper) gjennom Jesus Kristus, kan du lese her

Joh 14,10 "De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv: Far er i meg og gjør sine gjerninger."

Er gud da ånd, person eller begge deler? Her skriver du ånd, lenger oppe skriver du at han er han flere personer?

Nei dette ble en kjedelig disusjon, jeg så det kom opp en tråd om "oralsex vs vanlig sex", stikker og ser på den istedenfor jeg. Kanskje noe til og med jeg kan forstå noe av.

Endret av 100%
Lenke til kommentar

Er gud da ånd, person eller begge deler? Her skriver du ånd, lenger oppe skriver du at han er han flere personer?

I kristendommen har du som du vet, både onde og gode ånder, de er alle personligheter.

Jeg er så dum at jeg trodde at person er en "fysisk ting" og ånd noe "svevende", Gud er altså begge deler da?

Lenke til kommentar

I kristendommen har du som du vet, både onde og gode ånder, de er alle personligheter.

Jeg er så dum at jeg trodde at person er en "fysisk ting" og ånd noe "svevende", Gud er altså begge deler da?

Et åndsverk er et litterært, vitenskapelig eller kunstnerisk menneskeskapt verk.

https://no.wikipedia.org/wiki/Åndsverk

Den menneskelige ånd, skriver altså bøker, maler osv. gjennom mennesket og er ikke noe "svevende"

Så igjen, Gud er en ånd som virket gjennom mennesket Jesus Kristus, en personlighet som virket gjennom mennesket Jesus Kristus.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...