Abigor Skrevet 15. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2016 Måne-sol-argumentet er så svakt at selv ikke barn lar seg lure. 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2016 Hvis dette er skapt, hva er så poenget med det? Hva er hensikten til en måneformøkelse eller solformørkelse? Hva er hensikten til alle fargene på den ene papegøyen? .... Poenget er vel å fremvise sin makt, kanskje også brilliere litt ? Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 15. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2016 God damn, du har rett! Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2016 Wow. Greier du å skape en måne som er 400 ganger mindre enn solen og samtidig 400 ganger nærmere enn solen, slik at full solformørkelse kan finne sted ? Så ja, wow Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 15. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2016 Wow, med hensyn til din fullstendig uærlige og ulogiske tankegang. Ikke wow for din påståtte skaper. Hvordan føles det å måtte ljuge og justere ting for å få ting så perfekt som din gud i utgangspunktet burde helt fint klare å servere uten din innblanding? Hvor svak er guden du tror på? 3 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2016 Fantastisk at selv astronomi forsøkes forklart med religiøs kunnskapsmotarbeidelse. Som om religion noen gang har tatt rett i saker som angår framtida og senere har blitt undersøkt vitenskapelig. Hva blir det neste? Astrologer som finner opp prediksjoner for når og hvor neste vulkanutbrudd finner sted? Scientologer som dikterer hvordan skatteetaten skal oppføre seg? .. Ups, det har vist allerede skjedd. Så lenge det ikke blir alt for mange slike så skaper antikunnskaperne god underholdning for oss som faktisk søker etter sannheter med gode logiske metoder. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2016 (endret) Fantastisk at selv astronomi forsøkes forklart med religiøs kunnskapsmotarbeidelse. Som om religion noen gang har tatt rett i saker som angår framtida og senere har blitt undersøkt vitenskapelig. Hva blir det neste? Astrologer som finner opp prediksjoner for når og hvor neste vulkanutbrudd finner sted? Scientologer som dikterer hvordan skatteetaten skal oppføre seg? .. Ups, det har vist allerede skjedd. Så lenge det ikke blir alt for mange slike så skaper antikunnskaperne god underholdning for oss som faktisk søker etter sannheter med gode logiske metoder. Vel, akkurat denne astronomiske begivenheten skapte nok religiøse følelser så langt tilbake som i steinalderen, Simen1 At begivenheten den dag i dag skaper undring, sier noe om begivenhetens storhet Antoine Caron in 1571 e.Kr Endret 15. februar 2016 av IHS Lenke til kommentar
100% Skrevet 15. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2016 Fantastisk at selv astronomi forsøkes forklart med religiøs kunnskapsmotarbeidelse. Som om religion noen gang har tatt rett i saker som angår framtida og senere har blitt undersøkt vitenskapelig. Hva blir det neste? Astrologer som finner opp prediksjoner for når og hvor neste vulkanutbrudd finner sted? Scientologer som dikterer hvordan skatteetaten skal oppføre seg? .. Ups, det har vist allerede skjedd. Så lenge det ikke blir alt for mange slike så skaper antikunnskaperne god underholdning for oss som faktisk søker etter sannheter med gode logiske metoder. Vel, akkurat denne astronomiske begivenheten skapte nok religiøse følelser så langt tilbake som i steinalderen, Simen1 At begivenheten den dag i dag skaper undring, sier noe om begivenhetens storhet Antoine Caron in 1571 e.Kr Når vi først er inn på astronomi, så finnes det nesten et "astronomisk" antall guder også, hvordan klarte du å sortere deg frem til den eneste rette blandt millioner? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2016 Når vi først er inn på astronomi, så finnes det nesten et "astronomisk" antall guder også, hvordan klarte du å sortere deg frem til den eneste rette blandt millioner? Gud er flere personer i kristedommen, så det er ingen problem, de ligner på hverandre og gjør det samme. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 15. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2016 Hvis jeg hadde vært din gud/dine guder hadde jeg vært meget utilfreds med din misjonering. Du er blant de religiøse som hjelper den sekulære siden mer enn noen andre. Så takk for det. 4 Lenke til kommentar
100% Skrevet 15. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2016 (endret) Når vi først er inn på astronomi, så finnes det nesten et "astronomisk" antall guder også, hvordan klarte du å sortere deg frem til den eneste rette blandt millioner? Gud er flere personer i kristedommen, så det er ingen problem, de ligner på hverandre og gjør det samme.Såpass ja.. Ok da vet vi det. Så han guden du har bilde av på kontoen din er en av mange dobbletgjengere/kloninger av guden din Endret 15. februar 2016 av 100% Lenke til kommentar
100% Skrevet 15. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2016 Når vi først er inn på astronomi, så finnes det nesten et "astronomisk" antall guder også, hvordan klarte du å sortere deg frem til den eneste rette blandt millioner? Gud er flere personer i kristedommen, så det er ingen problem, de ligner på hverandre og gjør det samme. Har gud noengang vist seg som en "person", eller er han bare en ånd? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2016 Når vi først er inn på astronomi, så finnes det nesten et "astronomisk" antall guder også, hvordan klarte du å sortere deg frem til den eneste rette blandt millioner?Gud er flere personer i kristedommen, så det er ingen problem, de ligner på hverandre og gjør det samme. Har gud noengang vist seg som en "person", eller er han bare en ånd? At Gud er ånd, kan du lese her Joh 4,24 "Gud er ånd" At Gud er en ånd i mennesket Jesus Kristus og taler (skaper) gjennom Jesus Kristus, kan du lese her Joh 14,10 "De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv: Far er i meg og gjør sine gjerninger." Lenke til kommentar
100% Skrevet 15. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2016 (endret) Når vi først er inn på astronomi, så finnes det nesten et "astronomisk" antall guder også, hvordan klarte du å sortere deg frem til den eneste rette blandt millioner? Gud er flere personer i kristedommen, så det er ingen problem, de ligner på hverandre og gjør det samme.Har gud noengang vist seg som en "person", eller er han bare en ånd? At Gud er ånd, kan du lese her Joh 4,24 "Gud er ånd" At Gud er en ånd i mennesket Jesus Kristus og taler (skaper) gjennom Jesus Kristus, kan du lese her Joh 14,10 "De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv: Far er i meg og gjør sine gjerninger." Er gud da ånd, person eller begge deler? Her skriver du ånd, lenger oppe skriver du at han er han flere personer? Nei dette ble en kjedelig disusjon, jeg så det kom opp en tråd om "oralsex vs vanlig sex", stikker og ser på den istedenfor jeg. Kanskje noe til og med jeg kan forstå noe av. Endret 15. februar 2016 av 100% Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2016 Er gud da ånd, person eller begge deler? Her skriver du ånd, lenger oppe skriver du at han er han flere personer? I kristendommen har du som du vet, både onde og gode ånder, de er alle personligheter. Lenke til kommentar
100% Skrevet 15. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2016 Er gud da ånd, person eller begge deler? Her skriver du ånd, lenger oppe skriver du at han er han flere personer? I kristendommen har du som du vet, både onde og gode ånder, de er alle personligheter. Jeg er så dum at jeg trodde at person er en "fysisk ting" og ånd noe "svevende", Gud er altså begge deler da? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2016 (endret) Er gud da ånd, person eller begge deler? Her skriver du ånd, lenger oppe skriver du at han er han flere personer? I kristendommen har du som du vet, både onde og gode ånder, de er alle personligheter. Jeg er så dum at jeg trodde at person er en "fysisk ting" og ånd noe "svevende", Gud er altså begge deler da? Et åndsverk er et litterært, vitenskapelig eller kunstnerisk menneskeskapt verk. https://no.wikipedia.org/wiki/Åndsverk Den menneskelige ånd, skriver altså bøker, maler osv. gjennom mennesket og er ikke noe "svevende" Så igjen, Gud er en ånd som virket gjennom mennesket Jesus Kristus, en personlighet som virket gjennom mennesket Jesus Kristus. Endret 15. februar 2016 av IHS Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 15. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2016 Hva har du røyka? Kan du vise til vitenskapelig kilder som bygger under argumentene dine? Eller har du kun bibelen og kreasjonistlitteratur? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 15. februar 2016 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2016 Og når man blir tatt på senga så er det bare å dra ut litt mer for å dekke over. Funker like bra som å ta opp kredittlån for å betale kredittlån i grunn. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg