Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Evolusjon vs. kreasjonisme (debatt for og imot evolusjonsteorien).

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Alle katter stammer fra de første kattene, akkurat som alle hunder stammer fra de første hundene og musene fra de første musene. Nøyaktig hvordan de første katten, første hundene og første musene ble til, er det så lang ingen som vet. At de for lenge lenge siden ble til ved at andre dyr som ikke var hunder, katter eller mus forandret seg til hunder, katter og mus er tull. Fordi hunder bare kan bli hunder, katter bare kan bli katter og mus bare kan bli mus, slik har det alltid vært og vil alltid være. 

Empiri? svar på dette eller pell deg vekk fra diskusjonen.

Alle katter stammer fra de første kattene.  hvordan har du kommet til denne konklusjonen? Empiri takk.

Nøyaktig hvordan de første katten, første hundene og første musene ble til, er det så lang ingen som vet. 

Jo vi vet dette. Hvorfor mener du at det finnes bevis på det motsatte? Fremlegg empiri nå.

Hvis ikke har du ikke noe i diskusjonen å gjøre. Ganske enkelt.

Håper du nå snart forsår at du er FERDIG i denne saken hvis du ikke kan begrunne dette.

Endret av nåfårdetjaggumegværenok!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle katter stammer fra de første kattene.  hvordan har du kommet til denne konklusjonen? Empiri takk....

Det blir som med hunder, du ser at det blir fler og fler forskjellige hunder. Hvis du "spoler filmen tilbake" ser du at det blir mindre og mindre forskjellige hunder og at det hele begynte med de første hundene, som hadde iboende den egenskapen at de kunne bli til alle de hundene du i dag ser.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du definerer ikke fortsatt hva du mener. Du underbygger ikke påstandene dine med noe. Dine argumenter mot evolusjon er lik null før du får mer kjøtt på beinet. Du, som mange kreasjonister, spør om bevis for Pokèmon evolusjon. Evolusjon handler kun om populsjonsmekanikk blant levende organismer slik vi kjenner de. Sammenlign det gjerne med språk i form av prosessen, selv om evolusjon er langt tregere i virkekraft. Italienske mødre føder ikke spansktalende barn (i utgangspunktet). Men begge disse språkene har felles opprinnelse, latin.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, en Dormaalocyon (mår ?) kan bare bli til Dormaalocyon, akkurat som hund bare kan bli hund, katt bare kan bli katt, mus bare kan bli mus. Evolusjon teoretikernes påstand om at det var helt andre regler for lenge lenge siden, er tull.

Jeg ser rett og slett ikke det filosofiske aspektet ved det du her skriver. Jeg forstår at du har en kronisk aversjon mot å forklare noe som helst, men jeg kan garantere at det er bare deg i denne tråden som ser noe filosofisk i dette utsagnet gitt temaet som diskuteres. Enten må du forklare dette, eller så må du innfinne deg med at det i denne forumgruppen også skal diskuteres livssyn, hvor du vil finne at kreasjonisme passer perfekt.

Å påstå at det var helt andre regler for lenge lenge siden, blir bare filosofering. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du evner ikke å svare på det som diskuteres. Du driver bare med trolling. Du har ingen ting i denne diskusjonen å gjøre.

Det siste innlegget ditt var ikke et svar en gang. Bare vagt piss. Se å svar på de som siterer deg eller pell deg vekk fra diskusjonen. Hvor er din begrunnelse på det jeg har spurt deg om i innlegg 1121,1123 og 1124???

SVAR NÅ DIREKTE PÅ DISSE INNLEGENE IKKE SLUNTR UNNA DITT TROLL!!

OG HVORFOR DRIVER DU OG PLUSSER DEG SELV OPP TOLOLOLOOOOOOOOL!! 

Alle vet at det er du som er den sjulte brukeren og at det er du som plusser deg selv opp. LOL!

Dette er noe alle vet.

Endret av nåfårdetjaggumegværenok!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle som "vet"er ingenting.Hva er et Troll? Et Troll er en/et eller noe som bare tuller for å skape en reaksjon.Bare på faenskap altså.Men ikke når fakta kommer inn i bildet.Hvordan skal de uten kjennskap til molekyler og atomer osv fortelle/lære noen om dette. Si meg bakgrunn eller noe jeg kan relatere til... Hvor eder studerte,hvilket land,hvor på/i planeten du har vært.

Lenke til kommentar

Det blir som med hunder, du ser at det blir fler og fler forskjellige hunder. Hvis du "spoler filmen tilbake" ser du at det blir mindre og mindre forskjellige hunder og at det hele begynte med de første hundene, som hadde iboende den egenskapen at de kunne bli til alle de hundene du i dag ser.

Dagens hunder stammer fra ulv. Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Alle katter stammer fra de første kattene.  hvordan har du kommet til denne konklusjonen? Empiri takk....

Er du enig i at du er et pattedyr?

Lenke til kommentar

Nei, en Dormaalocyon (mår ?) kan bare bli til Dormaalocyon, akkurat som hund bare kan bli hund, katt bare kan bli katt, mus bare kan bli mus. Evolusjon teoretikernes påstand om at det var helt andre regler for lenge lenge siden, er tull.

Jeg ser rett og slett ikke det filosofiske aspektet ved det du her skriver. Jeg forstår at du har en kronisk aversjon mot å forklare noe som helst, men jeg kan garantere at det er bare deg i denne tråden som ser noe filosofisk i dette utsagnet gitt temaet som diskuteres. Enten må du forklare dette, eller så må du innfinne deg med at det i denne forumgruppen også skal diskuteres livssyn, hvor du vil finne at kreasjonisme passer perfekt.

Å påstå at det var helt andre regler for lenge lenge siden, blir bare filosofering. 

For det første - det blir ikke filosofering men spekulering. Dertil på særdeles tynt grunnlag.

For det andre - det har ikke blitt påstått at det var andre regler før.

Om det du egentlig snakker om er spekulering når du sier filosofi, så gir mye av det du sier litt mer mening.

Filosofi:

"As a method, philosophy is often distinguished from other ways of addressing such problems by its questioning, critical, generally systematic approach and its reliance on rational argument".

Mener du virkelig at det er dette dine motdebattanter driver med? Jeg tviler. Jeg tviler sterkt på dèt.

Lenke til kommentar

Mennesker er ikke dyr, Milmo

Men det var jo ikke det han spurte om heller. Det er like vesentlig med "dyr" i "pattedyr" som det er med "bjørn" i "koalabjørn". Du vet - det du ikke ville snakke om når det kom til bjørner.

Pattedyr:

- Hårvekst

- Tre mellomøreben

- Melkekjertler

- Hjernebark

- Varmblodig

- Firekamret hjerte

Stemmer ikke dette på deg også, IHS?

Ref: "Mammals (class Mammalia /məˈmli.ə/ from Latin mamma "breast") are any members of a clade of endothermic amniotes distinguished from reptiles and birds by the possession of hair,[a] three middle ear bones, mammary glands, and a neocortex (a region of the brain). The mammalian brain regulates body temperature and the circulatory system, including the four-chambered heart."

EDIT: Glemte et par ting.

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar

Haha, som om noen noensinne kommer til å spørre deg om svaret på det :)

Du evner ikke engang å komme med et alternativ til forklaring, så hvorfor i all verden tror du noen gidder å høre på deg?

Jeg vet at hvertfall jeg sliter litt med å ta noe han sier for god fisk da han (etter eget sigende) har en filosofisk debatt uten å vite hva filosofi er, og han snakker om evolusjonsteorien uten en tøddel kunnskap om engang hva pattedyr er.

Da blir det noe hult selv om det setter uttrykket "en hund er en hund" i et bedre lys.

Lenke til kommentar

Men i problemløsningens navn så vil jeg foreslå for deg at du først leser denne moderatorposten, og så kanskje du kan vurdere å ta med deg det du vil si om evolusjonsteorien over i dette forum, som nok vil dekke ditt behov betraktelig bedre.

Jeg prøver ikke å jage deg herfra, men du virker til å tro du går ned en slik type gate her inne, og det er rett og slett ikke tilfellet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...