Gå til innhold

Evolusjon vs. kreasjonisme (debatt for og imot evolusjonsteorien).


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
7 minutes ago, anon_83104 said:

IHS bør nesten begynne å fremme sin egen side snart. Dette er tråden evolusjon mot kreasjonisme. Hva slags argument har IHS for kreasjonisme?

 

Det står (debatt for og imot evolusjonsteorien) derfor blir det for det meste det.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
23 minutes ago, IHS said:

Det er faktisk lettere å tro at helt nye dyr, planter og insekter kommer inn fra et parallelt univers enn dette evolusjonsteorien sier.

 

istockphoto-500727559-1024x1024.jpg

Det er jo bare "Gud gjorde det" i ny innpakning. Du bare flytter beviskravet så du slipper tenke på det. For selv om de kommer fra en annen dimensjon må de jo likefullt oppstå på en eller annen måte.

Men kudos for at du endelig etter flere hundre sider og enda flere spørsmål endelig sa noe om hva som ligger bak det du selv skriver.

Lenke til kommentar
IHS skrev (10 minutter siden):

 

Hvem i forskningsmiljøene er det som mener dette, er de mange og har de en fungerende arbeidshypotese de jobber ut i fra og hva går den ut på?
Virker jo som om det er nok for deg at jeg selv lager en youtubekanal og presanterer "beviser" for evolusjonsteorien og du vil være helt med.

Lenke til kommentar
IHS skrev (1 time siden):

Etter en tid innrømmet evolusjonsteoretikerne at de ikke vet hvordan livet ble til eller oppstod. Deretter innrømmet de at mennesket ikke stammer fra apene. Etter det at hunder bare kan bli hunder. Mens det som nå står for døren er at noen single trunk og common ancestor ikke finnes.

Så hva er problemet ? Etter dette kommer det sikkert enda flere feil med evolusjonsteorien. 

Hvorfor lyver du? Er alt du har å komme med løgner? Ingen setning av det du skrev er sann, de er faktisk løgner alle sammen. Det er vel ny rekord.

Lenke til kommentar
3 hours ago, IHS said:

Nei han sier "Some say the tree of life is more like a bush or a tumbleweed or perhaps most appropriately a banyan tree because there is no single trunk." og avslutter med ordene "rather than just simply evolving from a single universal common ancestor"  

Hvis du er uenig i det, kan du vel bare si det, i stedet for å gå som katten rundt grøten.

Nå sluttet vel ikke verken setningen eller poenget hans der du sluttet det.

Eksempelvis har du bedt folk gå rundt grøten. Ingen aner hvorfor, men det har du. Eller mener du at du ikke skrev "gå som katten rundt grøten"?

Lenke til kommentar
4 minutes ago, fokkeslasken said:

Jeg mener evolusjonsteorien er riktig men jeg aner fortsatt ikke hva du mener med "det ene sanne stamtreet". Da blir det jo vanskelig for meg å tro på det, blir det ikke?

Begrepet er hentet her https://no.wikipedia.org/wiki/Stamtre_(evolusjon) i setningen "Det ene sanne stamtreet er et resultat av evolusjonen som har foregått over millioner av år" Det kan virke som artikkel forfatteren er redd for andre fremstillinger.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Stialex said:

Du forsto altså ikke det jeg nettopp skrev...

Jeg sa jo at jeg er enig med deg: Hvis du drar slektskapet langt nok tilbake, vil det være en "single trunk" (den første cellen), ergo påstanden om "no single trunk" er feil.

Jeg ser virkelig ikke hva du sliter med her... helt ærlig.

Der ligger jo hele problemet med analogier. Gransker man dem nøye nok vil alle analogier falle i biter fordi de er nettopp analogier og ikke selve konseptet man søker å illustrere. Men her blir et tre sett på som det samme som evolusjonsteorien, så gransker man treet nøye og ser at det er forskjeller og erklærer det den står som en analogi for som en fiasko.

Det er ikke mer enn en litt mer avansert for for stråmann.

Lenke til kommentar
17 minutes ago, fokkeslasken said:

Nei, men han sier jo ikke at det er flere trær heller. Du kan ikke ta to halve analogier og sette de sammen og konkludere med at begge er feil fordi den bastardversjonen du har laget er feil.

Nei, med eksemplet og illustrasjonen sier han klart og tydlig at det er flere stammer. Som er noe helt annet enn det evolusjonsteorien sier.

 "A single trunk on a phylogenetic tree represents a common ancestor"

Endret av IHS
Lenke til kommentar
2 minutes ago, IHS said:

Begrepet er hentet her https://no.wikipedia.org/wiki/Stamtre_(evolusjon) i setningen "Det ene sanne stamtreet er et resultat av evolusjonen som har foregått over millioner av år" Det kan virke som artikkel forfatteren er redd for andre fremstillinger.

Og rett før står det:

  1. Fylogeni
    Stamtre kan betegne slektskapsforholdene mellom artene. I denne forstand er «stamtre» ensbetydende med fagordet fylogeni (se fylogenetikk).
  2. Kladogram
    Stamtre kan betegne en grafisk fremstilling av en slektskapshypotese. I denne forstand er «stamtre» ensbetydende med fagordet kladogram (se kladistikk).

Begge forteller hva et stamtre skal illustrere. Begge forteller hva de er en analogi til.

Så står det altså slik:
"Grunnen til at det er viktig å skille mellom disse to betydningene, er at det kun fins én sann fylogeni (a), men mange måter å fremstille denne på (b). Det ene sanne stamtreet er et resultat av evolusjonen som har foregått over millioner av år (a). En gitt stamtrefremstilling (kladogram) er derimot et resultat av menneskelig aktivitet, nemlig fylogenetisk forskning (b)."

(a) Dette betyr at virkeligheten er på kun én måte. Den er ikke åpen for tolkning noe mer enn at man kan diskutere at ting faller nedover.
(b) Illustrasjonsmetoder, altså. Da må man forstå forskjellen på en illustrasjon og virkelighet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...