Gå til innhold

Evolusjon vs. kreasjonisme (debatt for og imot evolusjonsteorien).


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

 

Nei, du flytter målstengene. Du sier at noe er perfekt, og når det blir påpekt at det ikke er perfekt så er det flisespikkeri og du har fortsatt rett, i følge deg selv.

 

“If someone doesn't value evidence, what evidence are you going to provide to prove that they should value it? If someone doesn’t value logic, what logical argument could you provide to show the importance of logic?” - Sam Harris

 

Du er blottlagt for innsikt og evne til å reflektere. Du er fastlåst i dine religiøse og konspiratoriske dogmer. Det er umulig å føre en diskusjon med deg, det er samme nivå som 3-åringer som stikker fingrene i øra.

Sam Harris is now a Christian

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Jorden roterer om sin egen akse. Månen som går i bane rund jorden, roterer også om sin egen akse. Likevel er hele tiden samme side av månen vendt mot jorden :)

 

2. Solen er 400 ganger større enn månen. Likevel dekker månen hele solen ved en solformørkelse :)

 

Det hele er med andre ord perfekt synkronisert

 

8420826-solformrkelse-sdan-gr-du---1.jpg

Hvordan veit vitenskapen at sola er 400 ganger større en månen? Du sier jo at vitenskapen tar feil, men akkurat her så har de rett?

 

Det er ikke nøyaktig 400ganger btw, men «samma det vel?»

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan veit vitenskapen at sola er 400 ganger større en månen? Du sier jo at vitenskapen tar feil, men akkurat her så har de rett?

 

Det er ikke nøyaktig 400ganger btw, men «samma det vel?»

Ja det blir det samme. Litt fra eller til, spiller ingen rolle og motbeviser ikke noe som helst. 

Lenke til kommentar

Ja det blir det samme. Litt fra eller til, spiller ingen rolle og motbeviser ikke noe som helst.

Nemlig. Det motbeviser like mye som det beviser.

 

Månens størelse har ikke tilpasset seg solens størelse på himmelen, det samme gjelder alt annet.

 

8420826-solformrkelse-sdan-gr-du---1.jpg

Og? Hva beviser eller motbeviser dette? Hva vil du frem til?

At fordi våre arabiske tall (som er hva de er og hva vi bruker av islamsk opprinnelse) viser et forhorhold så... Hva? Hva vil du frem til?

 

 

Endret av Countryman
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Akkurat som du tror dagens oppfattelse er riktig, trodde de dengang for hundre og femhundre år siden. De tok feil også du tar feil. Om femti år tror de noe helt annet.

Nemlig. Og det er hvor vitenskap er i dag. Den innser at den ikke vet alt, og vil endre mening dersom nye bevis kommer.

...i motsetning til religion.

 

Ja, nei beviset er der, helt klart og tydelig.

Bevis for hva? At to ting har en innbyrdes forhold i forhold til dagens matematikk?

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Og? Hva beviser eller motbeviser dette? Hva vil du frem til?

At fordi våre arabiske tall (som er hva de er og hva vi bruker av islamsk opprinnelse) viser et forhorhold så... Hva? Hva vil du frem til?

Ser du ikke at månen er like stor som solen i bildet ? og ser du ikke at månen alltid har samme side vendt mot jorden, selv om den roterer om seg selv akkurat som jorden roterer om seg selv ?

 

Det kalles "Intelligent design"

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Du svarer bare på siste delen av innlegget mitt. Hvem er det som sier at sola er 400 ganger større enn månen? Er dette vitenskap som kan være feil? Hvordan? 

Ja de tar sikkert feil der også. Poenget er at de virker like store og at månen alltid har samme side vendt mot jorden. Ikke lett å synkronisere allt dette, slik det er.

Lenke til kommentar

Så om de tar feil, hvorfor tar du det opp da? Ser du ikke ironien i det du skriver, mann? Du er jo totalt ute på tur!  :huh:

Ja nei, dette at solen og månen virker like store er ikke feil, heller ikke at månen alltid har samme siden vendt mot jorden. At vitenskapen på sin side tar feil, akkurat som de tidligere tok feil, spiller ingen rolle, det har blitt normalt.

Lenke til kommentar

Poenget er at de virker like store og at månen alltid har samme side vendt mot jorden. Ikke lett å synkronisere allt dette, slik det er.

Nå har jeg allerede forklart deg at avstanden mellom jorda og månen varierer. Når månen er lengst unna, så dekker den ikke hele sola, når den er nærmest så dekker den mer enn sola. Et sted i mellom passe de da perfekt. Er dette ditt beste bevis for en intelligent skaper?

 

Det er det dårligste forøsket på bevis for en intelligent skaper jeg noen sinne har lest.

 

 

Månen har heller ikke en side 100% låst mot jorda, den går litt fram og tilbake - men også dette har jeg forklart deg. Hvorfor er dette bevis for noe som helst. Nesten alle de store månene i vårt solsystem er slik, og det er pga relativt enkel fysikk.

 

 

At du ser ting du ikke forstår er ikke bevis for en intelligent skaper. Men det er jo slik religion har oppstått og jeg skjønner at religion er en trøst for de som opplever verden som skremmende.

 

Du har ikke noen bedre bevis da. Du skrev noe tidligere i dag jeg ikke forsto, du kan jo forklare hva du mente med det?

 

Flisespikkeri, alt fungerer som det skal

 

 

Hæ? Hva fungerer som hva skal?

 

 

Endret av Countryman
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå har jeg allerede forklart deg at avstanden mellom jorda og månen varierer. Når månen er lengst unna, så dekker den ikke hele sola, når den er nærmest så dekker den mer enn sola. Et sted i mellom passe de da perfekt. Er dette ditt beste bevis for en intelligent skaper?

 

Det er det dårligste forøsket på bevis for en intelligent skaper jeg noen sinne har lest.

 

 

Månen har heller ikke en side 100% låst mot jorda, den går litt fram og tilbake - men også dette har jeg forklart deg. Hvorfor er dette bevis for noe som helst. Nesten alle de store månene i vårt solsystem er slik, og det er pga relativt enkel fysikk.

 

 

At du ser ting du ikke forstår er ikke bevis for en intelligent skaper. Men det er jo slik religion har oppstått og jeg skjønner at religion er en trøst for de som opplever verden som skremmende.

 

Du har ikke noen bedre bevis da. Du skrev noe tidligere i dag jeg ikke forsto, du kan jo forklare hva du mente med det?

 Som sagt, dine "det er ikke 100% slik" er flisespikkeri. Alle ser at samme side hele tiden er vendt mot jorden, selv om både månen og jorden roterer om sin egen akse. Også solformörkelse er et velkjent fenomen, hvor månen virker like stor som solen.

 

Hæ? Hva fungerer som hva skal?

Solen og månen i forhold til jorden, plasert perfekt i forhold til hverandre, slik at nevnte efekter kan observeres fra jorden av mennesker.

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Så det at solformørkelser skjer er nå et bevis på en intelligent skaper?

 

Du kan i hvert fall slutte å bruke ordet perfekt - det er ingenting perfekt knyttet til sola og månens størrele og deres avstand fra jorda.

 

Hele argumentet ditt er tull og er tilbakevist.

 

Som sagt, dine "det er ikke 100% slik" er flisespikkeri. Alle ser at samme side hele tiden er vendt mot jorden, selv om både månen og jorden roterer om sin egen akse. Også solformörkelse er et velkjent fenomen, hvor månen virker like stor som solen.

Du hevder perfektheten er et bevis for en intelligent skaper. Nå vedgår du at det ikke er perfekt.

 

Hvorfor viser dette at det er en intelligent skaper når avstanden mellom jorda og månen varierer. Avstanden øker faktisk litt fra år til år også. Denne skaperen må ha vært litt ustø i utførelsene sine. Ikke klarte han å få til en fast avstand til månen og ikke fikk han den til å holde den avstanden han satte.

 

 

Endret av Countryman
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så det at solformørkelser skjer er nå et bevis på en intelligent skaper?

 

Du kan i hvert fall slutte å bruke ordet perfekt - det er ingenting perfekt knyttet til sola og månens størrele og deres avstand fra jorda.

 

Hele argumentet ditt er tull og er tilbakevist.

At du tror ditt "det er ikke 100% slik" tilbakeviser eller motbeviser faktiske observerbare forhold på himmelen, er latterlig.

 

Du hevder perfektheten er et bevis for en intelligent skaper. Nå vedgår du at det ikke er perfekt.

 

Hvorfor viser dette at det er en intelligent skaper når avstanden mellom jorda og månen varierer. Avstanden øker faktisk litt fra år til år også. Denne skaperen må ha vært litt ustø i utførelsene sine. Ikke klarte han å få til en fast avstand til månen og ikke fikk han den til å holde den avstanden han satte.

Enda mer latterlig. Er det slik å forstå at du hadde gjort det bedre?

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...