Gå til innhold

Evolusjon vs. kreasjonisme (debatt for og imot evolusjonsteorien).


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Du never hjort. Er det et annet dyr enn elg, rådyr, dådyr og reinsdyr? Er de alle ulike dyr eller er noen av de samme dyr?

 

Så lenge du ikke kan forklare hvile kriterier du legger til grunn er det umulig å vite hva du mener med ulike dyr.

 

For alt jeg vet så er en labrador og en golden retriver ulike dyr. Er de de? Hvorfor/hvorfor ikke?

Nei, alle vet at de er hunder, du også, selv om du gjerne vil tro noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ja pattedyr føder pattedyr. Men hvordan hjelper det deg ? Fortsatt er det slik at bjørner bare føder bjørner og hjorter bare føder hjorter osv.

 

By now, skjønner du vel hvordan det hele henger sammen ?

Så pattedyr føder pattedyr, primater føder kanskje primater også da? Rovdyr føder kanskje rovdyr også? Og bjørner føder bjørner?

 

Nei, alle vet at de er hunder, du også, selv om du gjerne vil tro noe annet.

Men du er helt ute av stand til å beskrive hva som skiller to dyr, selv om du iherdig påstår at et dyr ikke kan bli til et annet dyr?

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Så pattedyr føder pattedyr, primater føder kanskje primater også da? Rovdyr føder kanskje rovdyr også? Og bjørner føder bjørner?

Ingen ting av dette hjelper deg. Fortsatt er det slik at bjørner bare føder bjørner og hjorter bare føder hjorter osv. du kommer deg ikke unna dette faktum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen ting av dette hjelper deg. Fortsatt er det slik at bjørner bare føder bjørner og hjorter bare føder hjorter osv. du kommer deg ikke unna dette faktum.

Men det er jo det evolusjonsteorien sier også.

 

Kan du vise meg at den sier noe annet?

 

Kan du fortelle meg hvor det står at hunder blir til katter

 

Kan du fortelle meg hva som er skillet mellom to dyr?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men du er helt ute av stand til å beskrive hva som skiller to dyr, selv om du iherdig påstår at et dyr ikke kan bli til et annet dyr?

Det du vil høre er at fks. katter og hunder ikke kan få avkom sammen og så fks. si at også noen bjørnearter ikke kan få avkom sammen. For så hevde at katt/hund forholdet er likt bjørn/bjørn forholdet og at derfor bjørneartene har blitt to helt forskjellige dyr akkurat som hund og katt er helt forskjellige dyr.

 

Du kan kanskje lurer mindre inteligente mennesker på denne måten, men ikke alle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Din gud må være skuffet over din uærlige debattførsel. Definer begrepene du bruker. "Bjørn er bjørn" er ikke en definisjon av konseptet bjørn.

Hva i all verden har Gud med denne diskusjonen å gjøre ? hvem har nevnt Gud ?

 

 Dette er bjørner (dyr født av bjørner)

 

da006f103600d8c58f20c1a616011e98.jpg

Lenke til kommentar

Det du vil høre er at fks. katter og hunder ikke kan få avkom sammen og så fks. si at også noen bjørnearter ikke kan få avkom sammen. For så hevde at katt/hund forholdet er likt bjørn/bjørn forholdet og at derfor bjørneartene har blitt to helt forskjellige dyr akkurat som hund og katt er helt forskjellige dyr.

 

Du kan kanskje lurer mindre inteligente mennesker på denne måten, men ikke alle.

Jeg har jo allerede foreslått den definisjonen og påpekt det du sier. Du avviste min definisjon, men er totalt ute av stand til å komme med din egen.

 

En gang til: Hva er det som definerer to dyr som ulike dyr?

 

Uten denne definisjonen, hva mener du med utsagn ala "ingen dyr kan bli et annet dyr"?

 

Jeg prøver ikke å lure deg IHS, men du framstår som uærlig når du påstår at ingen dyr kan bli et annet dyr uten å kunne definere hva som er kriteriene for å bli et annet dyr.

 

Du kan ikke engang si om en løve og tiger er ulike dyr og evt hvorfor (ikke).

 

 

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

attachicon.gifHundfhund.png

 

Her føder hunder kun hunder. Likevel så slekter de på katter. Go figure. IHS sin påstand er meningsløs, betydningsløs, innholdstom.

Det er bevise ditt ? Hvor er det fysiske beviset på at et dyr som ikke er katt, hund, bjørn har blitt til katt, hund, bjørn ? En umulighet når katt bare kan føde katt, hund bare kan føde hund, bjørn bare kan føde bjørn. Er det et slags super dyr som kan føde hva som helst ?

Endret av IHS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bevise ditt ? Hvor er det fysiske beviset på at et dyr som ikke er katt, hund, bjørn har blitt til katt, hund, bjørn ? En umulighet når katt bare kan føde katt, hund bare kan føde hund, bjørn bare kan føde bjørn. Er det et slags super dyr som kan føde hva som helst ?

Hva er det fysiske beviset på at en hund og en katt ikke er samme dyr?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hæ ? skryter av kreasjonister ? hvor ? når ?

 

Virker som du har gått helt i surr, Ribo

Vel. Det er DU som surrer. Dine egne linker og sitater beviser at du surrer.

 

Hva motivet er er for meg åpenbart da ingen i sine fulle fem er så kunnskapsløs at de ikke forstår en eneste setning av sitt eget bakgrunnsmateriale. Det man sår igjen med er gjennomsyret uredelighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bevise ditt ? Hvor er det fysiske beviset på at et dyr som ikke er katt, hund, bjørn har blitt til katt, hund, bjørn ? En umulighet når katt bare kan føde katt, hund bare kan føde hund, bjørn bare kan føde bjørn. Er det et slags super dyr som kan føde hva som helst ?

Vi har de bevisene, det er bare du som ikke er villig til å se på dem. Vi har funnet fossiler som kan plasseres langs hele "treet" hvor man kan se evolusjonen skje steg for steg. Du kan dra til museer og se på dem med egne øyne.

 

Jeg har der i mot aldri sett beviser for din teori. Hvor kan jeg finne det? Si i fra, så skal jeg dra å se. For jeg regner med at det var beviser som overbeviste deg i sin tid?

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg prøver ikke å lure deg IHS, men du framstår som uærlig når du påstår at ingen dyr kan bli et annet dyr uten å kunne definere hva som er kriteriene for å bli et annet dyr.

 

Du kan ikke engang si om en løve og tiger er ulike dyr og evt hvorfor (ikke).

Du søker nå med lykt og lupe om du ikke kan finne en "glitch in the matrix" og så utifra det hevde virkeligheten er noe helt annet enn det den er. Men så enkelt er det ikke, du må bevise at absolutt alle dyr har den egenskapen at de kan bli til helt andre dyr, før du kan hevde at evolusjonsteorien forklarer hvordan alle de forskjellige dyrene har oppstått. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du søker nå med lykt og lupe om du ikke kan finne en "glitch in the matrix" og så utifra det hevde virkeligheten er noe helt annet enn det den er. Men så enkelt er det ikke, du må bevise at absolutt alle dyr har den egenskapen at de kan bli til helt andre dyr, før du kan hevde at evolusjonsteorien forklarer hvordan alle de forskjellige dyrene har oppstått.

Du påstår veldig mye om meg, men det er uinteressant.

 

Din påstand var at et dyr ikke kan bli et annet dyr. Ditt eksempel var bla at en hund ikke kan bli en katt (hvis jeg husker riktig). Hva er skillet som gjør at en hund og en katt er ulike dyr.

 

Dersom du ikke er i stand til å svare på spørsmålet så gir ikke påstanden din mening.

 

Du har allerede avvist flere ganger at det å være to arter ikke er tilstrekkelig for å være ulike dyr. Det må åpenbart være noe mer, noe jeg ikke får med meg. Kan du være så snill og forklare hva som skiller to dyr?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Igjen ønsker du å høre at de ikke kan få avkom sammen for at du da skal si ....

 

Tror du virkelig på dette selv ?

Så du er enig i det kriteriet? Eller bedriver du stråmannsargumentasjon?

 

Blås i hva jeg tror. Svar på spørsmålet.

 

Du påstod at et dyr ikke kan bli et annet dyr, men er ikke villig til å definere kriteriene for hva et annet dyr er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi har de bevisene, det er bare du som ikke er villig til å se på dem. Vi har funnet fossiler som kan plasseres langs hele "treet" hvor man kan se evolusjonen skje steg for steg. Du kan dra til museer og se på dem med egne øyne.

 

Jeg har der i mot aldri sett beviser for din teori. Hvor kan jeg finne det? Si i fra, så skal jeg dra å se. For jeg regner med at det var beviser som overbeviste deg i sin tid?

Du dette blir like dumt som å sette opp en rekke med mus, katt, hund skjeletter etter hverandre og så si her er beviset.

 

Ape kan ikke bli menneske akkurat som mus ikke kan bli katt og katt ikke kan bli hund.

 

2iw4tb8.jpg

Endret av IHS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du dette blir like dumt som å sette opp en rekke med mus, katt, hund skjeletter etter hverandre og så si her er beviset.

 

Ape kan ikke bli menneske akkurat som mus kan ikke bli katt og katt kan ikke bli hund.

 

 

Hvorfor kan ikke ape bli menneske? Hva gjør aper og mennesker til ulike dyr?

 

Samme spørsmål om katt og hund samt mus og katt.

Endret av nirolo
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...