Gå til innhold

Evolusjon vs. kreasjonisme (debatt for og imot evolusjonsteorien).

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Det er ingen grunn til å sløse tiden sin med Ogalaton. Vedkommende gjør lite annet enn å lyge. Akkurat nå hevder vedkommnde at det finnes ingen beviser, og at ingen av oss har fremlagt beviser, selv om dette har vært diskutert med han i lange trekk tidligere – i den samme tråden.

Vet du hva "løgn" er? Det er å intensjonelt snakke usant. Jeg snakker ikke usant når jeg sier at dere ikke har beviser, dere har jo ikke beviser..... Ikke sant? Jeg mener, om dere har beviser, hvorfor er det så vanskelig å fremlevere dem? (Svaret mitt til "bshagen" nedenfor gjelder deg også.)

Som du vil godta eller forstå nei..

Ikke kom med unnskyldninger som "du forstår ikke" eller "vi har gitt deg bevis". Jeg forstår..... Og om jeg ikke skulle forstå, er ikke det noen unnskyldning for å ikke levere bevisene. Og det er bare tull at dere har levert beviser. Dere har forsøkt å levere det dere tror er beviser.... Men det eneste det har bevist, er en (om ikke flere, eller alle) av disse følgende:

1. At dere ikke vet hva et bevis er.

2. At dere prøver å "lyve seieren i land"

3. At dere ikke eier beviser for evolusjon. (Tenker nok det er denne som gjelder ja.)

Greit. Denne enkle artikkelen tar for seg 8 punkter. Ikke kom tilbake før du kommer med kommentarer på disse 8 punktene. Deal?

Du kan ta en etter en slik:

1. DNA: Feil fordi "sånn og sånn"

2. Transtional fossils: Feil fordi "sånn og sånn"

3. osv osv

Legg gjerne ved kilder som underbygger for dine påstander også

.... venter i spenning  :wee: 

Endret av bshagen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har trukket meg fra tråden, så se å skaff deg litt respekt! 

Da prøver jeg en gang til: Jeg trekker meg ut av tråden! Dere kan diskutere alt dere vil i tråden, men ha respekt nok til å holde meg utenfor. Altså ikke siter meg, å ikke kom med kommentarer rundt meg, Jeg er ferdig i tråden, så se å respekter det!

Skaff deg litt respekt! Hold deg unna tråden du har trukket deg fra. Slutt med flere løgner nå.

Ja, jeg trakk meg ut av tråden..... Nå er jeg tilbake i tråden igjen. Jeg trekker meg sikkert igjen også etter en stund..... Det burde vel være mulig å forstå at jeg vil ha pauser, jeg mener, dere er mange og jeg er bare èn. 

Jeg har ikke løyet til dere. Dere lyver om at jeg lyver, så slutt heller med det!

Lenke til kommentar

Da prøver jeg en gang til: Jeg trekker meg ut av tråden! Dere kan diskutere alt dere vil i tråden, men ha respekt nok til å holde meg utenfor. Altså ikke siter meg, å ikke kom med kommentarer rundt meg, Jeg er ferdig i tråden, så se å respekter det!

Skaff deg litt respekt! Hold deg unna tråden du har trukket deg fra. Slutt med flere løgner nå.

Ja, jeg trakk meg ut av tråden..... Nå er jeg tilbake i tråden igjen. Jeg trekker meg sikkert igjen også etter en stund..... Det burde vel være mulig å forstå at jeg vil ha pauser, jeg mener, dere er mange og jeg er bare èn. 

Jeg har ikke løyet til dere. Dere lyver om at jeg lyver, så slutt heller med det!

Vel, du sa at du trakk deg ut av tråden, ikke at du tok deg en pause fra tråden. Løgner  :hmm:

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ingen grunn til å sløse tiden sin med Ogalaton. Vedkommende gjør lite annet enn å lyge. Akkurat nå hevder vedkommnde at det finnes ingen beviser, og at ingen av oss har fremlagt beviser, selv om dette har vært diskutert med han i lange trekk tidligere – i den samme tråden.

Vet du hva "løgn" er? Det er å intensjonelt snakke usant. Jeg snakker ikke usant når jeg sier at dere ikke har beviser, dere har jo ikke beviser..... Ikke sant? Jeg mener, om dere har beviser, hvorfor er det så vanskelig å fremlevere dem? (Svaret mitt til "bshagen" nedenfor gjelder deg også.)

Som du vil godta eller forstå nei..

Ikke kom med unnskyldninger som "du forstår ikke" eller "vi har gitt deg bevis". Jeg forstår..... Og om jeg ikke skulle forstå, er ikke det noen unnskyldning for å ikke levere bevisene. Og det er bare tull at dere har levert beviser. Dere har forsøkt å levere det dere tror er beviser.... Men det eneste det har bevist, er en (om ikke flere, eller alle) av disse følgende:

1. At dere ikke vet hva et bevis er.

2. At dere prøver å "lyve seieren i land"

3. At dere ikke eier beviser for evolusjon. (Tenker nok det er denne som gjelder ja.)

Greit. Denne enkle artikkelen tar for seg 8 punkter. Ikke kom tilbake før du kommer med kommentarer på disse 8 punktene. Deal?

Du kan ta en etter en slik:

1. DNA: Feil fordi "sånn og sånn"

2. Transtional fossils: Feil fordi "sånn og sånn"

3. osv osv

Legg gjerne ved kilder som underbygger for dine påstander også

.... venter i spenning  :wee: 

Du ventet deg nok ikke svar så kjapt, men la meg begynne....

Med en gang jeg kom innpå siden sto det: "despite the fact that there’s plenty of evidence to support the theory of natural selection."  Ved å scrolle ned ble det veldig tydelig at her gjelder det beviser for micro-evolusjon ved natural selection, og deretter hevdelser om macro-evolusjon.... Altså ikke Bevis.

Faktisk fant jeg denne også, som er en oldgammel ren løgn fra "Ernst Haeckel".... Foster-løgnen:

https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--D-0D59DS--/c_scale,fl_progressive,q_80,w_800/1426498455573690179.jpg

Til og med halebein-løgnen var på den siden.... og visdoms-tann tøvet.... Halebeinet har jeg allerede knust, foster-løgnen er en bevist løgn og visdoms-tenner er samme greia som alle andre vestigial-structures, altså bare hevdelser, ikke bevis.

Enda en løgn fra samme side:

https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--X1IXKF2d--/c_fit,fl_progressive,q_80,w_636/1426498455638730307.jpg

Peppered Moths.... hele greia er en brutal løgn, de limte dem på treet....

I denne videoen får du ikke kildene, men kildene hans er å finne i den originale videoen jeg leverte. Uansett Spol frem til 10:35 så kan du høre selv.

Det verste her er at du beviste at du ikke har sett Hovind videoen.... For mange av disse såkalte bevisene dine, inkludert de jeg skrev om ovenfor,  blir fullstendig revet i småbiter i den videoen.

Solide beviser på evolusjon? (altså ikke micro-evolusjon eller natural selection, men Macro-evolusjon for eksempel?)

Endret av Ogalaton
Lenke til kommentar

Vel, du sa at du trakk deg ut av tråden, ikke at du tok deg en pause fra tråden. Løgner  :hmm:

Vet pappaen din at du låner datamaskinen hans? Får du lov til det?

Du er ikke seriøs nå?

Lenke til kommentar

Du er ikke seriøs nå?

Jeg er mer seriøs enn du aner. Jeg bare svarer deg i en tone som minner svært mye om din egen. 

Og mine datamaskiner har jeg kjøpt selv i mer enn 30 år....

Lenke til kommentar

omg

Du svarer jo ikke på punktene i artikkelen? Kan du ikke bare gjøre det, ta de en etter en på rams? 

Hvorfor skal jeg det da? Alt blir jo fullstendig knust i Hovind videoen, på ICR osv.... Pluss at jeg svarte jo.... Det handlet om micro-evolusjon. Altså micro-evolusjon er fakta.... Micro-evolusjon er et forferdelig mis-visende navn ettersom det i realiteten kun er snakk om små variasjoner, men uansett, micro er ikke bevis for macro. Pluss siden var jo full av rene løgner. Ting som er blitt motbevist for mange år siden osv.

Se Hovind-videoen da, som jeg originalt la ut som en del av min argumentasjon.... ALT er jo der:

Du er ikke seriøs nå?

Jeg er mer seriøs enn du aner. Jeg bare svarer deg i en tone som minner svært mye om din egen. 

Og mine datamaskiner har jeg kjøpt selv i mer enn 30 år....

Huff.... så langt opp i årene, og du tror fremdeles at du er en etterkommer av en fisk?  :nei:

Endret av Ogalaton
Lenke til kommentar

Huff.... så langt opp i årene, og du tror fremdeles at du er en etterkommer av en fisk?  :nei:

Alt er bedre enn tanken på å være skapt av en psykopat, slik du tror.

Svindleren Kent Hovind sine løgner har vi for lenge siden tilbakevist med solide beviser. 

Min kommentar til deg var sann..... du tror virkelig du er etterkommer av en fisk.....

Din kommentar passet ikke inn, ettersom Gud er slett ingen psykopat. Om du virkelig mener det, er det snarere du som er psykopat som klarer å mene slikt om Gud.

Hovind lyver ikke, han informerer. Dere oppfører dere som 10-åringer hele gjengen.... Kommer man til tråden med beviser, risikerer man å bli kalt løgner, ikke fordi man er det, men fordi dere ikke liker bevisene. Grunnen er vel at bevisene viser at dere egentlig er religiøse, siden deres tro ikke er basert på vitenskapelige beviser, men på blind tro.

Endret av Ogalaton
Lenke til kommentar

Svindleren Kent Hovind blei dømt til 9 års fengsel for skattejuks og han tror fortsatt han er uskyldig dømt og kaller loven han er dømt etter "stupid" akkurat som alt annet han er uenig i.

Kent kunne holde på med kjappe bullet pount ingen kunne faktasjekke i sanntid før i tiden men ikke nå lengere, i hvere for da blir han tilbalevist grundig og setter seg i fornektelsesboksen eller skifter tema slik han gjorde i debatter med king crocoduck.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Din kommentar passet ikke inn, ettersom Gud er slett ingen psykopat. Om du virkelig mener det, er det snarere du som er psykopat som klarer å mene slikt om Gud.

Dette er off topic, men jeg svarer deg likevel. Her er noen av din guds perversiteter:

Jahve er en nidkjær og hevnende Gud (Nahum 1:2) som gleder seg over å forderve og ødelegge dem som ikke adlyder han (5 Mosebok 28:63). Her finner vi flere av de mest avskylige uttalelsene som noensinne er ytret. Blant annet truer Gud gjentatte ganger med å tvinge dem som ikke adlyder han til å spise sine barn. Andre trusler inkluderer knusing av spedbarn, voldtekter, oppspretting av gravide kvinner etc. Versene taler klart nok for seg selv:

"Og dersom I enda ikke lyder mig, men står mig imot, da vil også jeg stå eder imot i vrede og tukte eder syvfold mere for eders synder. I skal ete eders sønners kjøtt og ete eders døtres kjøtt."

3. Mosebok 26:27-29

"Da skal du ete ditt livs frukt, kjøttet av dine sønner og dine døtre, som Herren din Gud gir dig; så stor er den trengsel og angst som din fiende skal føre over dig."

5. Mosebok 28:49-53

"Og jeg vil la dem ete sine sønners og døtres kjøtt, og de skal ete hverandres kjøtt, under den trengsel og angst som deres fiender og de som står dem efter livet, fører over dem."

Jeremia 19:9

"Derfor skal foreldre ete sine barn hos dig, og barn ete sine foreldre, og jeg vil holde dom hos dig og sprede alt som blir igjen av dig, for alle vinder."

Esekiel 5:8-10

"Lykksalig er den som griper og knuser dine spede barn imot klippen."

Salmenes bok 137:9

"Deres små barn skal knuses for deres øine; deres hus skal plyndres, og deres kvinner skjendes."

Jesaja 13:16

"Samaria skal bøte fordi det har vært gjenstridig mot sin Gud; for sverdet skal de falle, deres små barn skal knuses, og deres fruktsommelige kvinner opskjæres."

Hosea 14:1

Se også: 3. Mosebok 26:14-30, 5. Mosebok 28:15-68, 54-57, Dommerne 19:22-29, 2. Samuel 12:11, 2. Kongebok 6:28-29, Salmenes bok 58:11, 68:22-24, 110:6, Jesaja 13:4-19, 49:26, Jeremia 19:7-9, Esekiel 5:7-17, 23:1-49, 32:5-6, Sefanja 1:17, Sakarja 9:15, 11:9, 14:1-2, 12-13, Malaki 2:3, 4:3.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Svindleren Kent Hovind blei dømt til 9 års fengsel for skattejuks og han tror fortsatt han er uskyldig dømt og kaller loven han er dømt etter "stupid" akkurat som alt annet han er uenig i.

Kent kunne holde på med kjappe bullet pount ingen kunne faktasjekke i sanntid før i tiden men ikke nå lengere, i hvere for da blir han tilbalevist grundig og setter seg i fornektelsesboksen eller skifter tema slik han gjorde i debatter med king crocoduck.

Slik jeg har forstått det ble faktisk Hovind uskyldig dømt. Det er en lov I USA som blir kalt "structuring" som liksom skal bekjempe skatte-svik.... Hva som er interessant er jo at når de raserte bo-plassen til Hovind hadde de fjernet alle DVD- nr. 5..... Dette er jo høyst mistenkelig.... Liksom: "Ta alle DVD. Nr. 5 dere kan finne".... Var regjeringen redd for at sannheten om stats-religionen evolusjon skulle bli avslørt? Hvem vet, uansett.... Utallige har forklart at det var en idiotisk lov og at Hovind ble uskyldig dømt osv....

At du nevner crocoduck er morsomt.... Om du virkelig mener at Hovind var den som skiftet emne i debattene med crocoduck, da kan du ikke ha fått med deg mye altså.... Crocoduck var helt ytterst i en kvist av sitt eget komfortable emne, likevel var det tydelig at Hovind knuste ham. Altså det nytter ikke å fokusere på en kvist når hele resten av treet er borte.

Endret av Ogalaton
Lenke til kommentar

Dette er off topic, men jeg svarer deg likevel. Her er noen av din guds perversiteter:

Jahve er en nidkjær og hevnende Gud (Nahum 1:2) som gleder seg over å forderve og ødelegge dem som ikke adlyder han (5 Mosebok 28:63). Her finner vi flere av de mest avskylige uttalelsene som noensinne er ytret. Blant annet truer Gud gjentatte ganger med å tvinge dem som ikke adlyder han til å spise sine barn. Andre trusler inkluderer knusing av spedbarn, voldtekter, oppspretting av gravide kvinner etc. Versene taler klart nok for seg selv:

Se også: 3. Mosebok 26:14-30, 5. Mosebok 28:15-68, 54-57, Dommerne 19:22-29, 2. Samuel 12:11, 2. Kongebok 6:28-29, Salmenes bok 58:11, 68:22-24, 110:6, Jesaja 13:4-19, 49:26, Jeremia 19:7-9, Esekiel 5:7-17, 23:1-49, 32:5-6, Sefanja 1:17, Sakarja 9:15, 11:9, 14:1-2, 12-13, Malaki 2:3, 4:3.

"Og dersom I enda ikke lyder mig, men står mig imot, da vil også jeg stå eder imot i vrede og tukte eder syvfold mere for eders synder. I skal ete eders sønners kjøtt og ete eders døtres kjøtt."

3. Mosebok 26:27-29

"Da skal du ete ditt livs frukt, kjøttet av dine sønner og dine døtre, som Herren din Gud gir dig; så stor er den trengsel og angst som din fiende skal føre over dig."

5. Mosebok 28:49-53

"Og jeg vil la dem ete sine sønners og døtres kjøtt, og de skal ete hverandres kjøtt, under den trengsel og angst som deres fiender og de som står dem efter livet, fører over dem."

Jeremia 19:9

"Derfor skal foreldre ete sine barn hos dig, og barn ete sine foreldre, og jeg vil holde dom hos dig og sprede alt som blir igjen av dig, for alle vinder."

Esekiel 5:8-10

"Lykksalig er den som griper og knuser dine spede barn imot klippen."

Salmenes bok 137:9

"Deres små barn skal knuses for deres øine; deres hus skal plyndres, og deres kvinner skjendes."

Jesaja 13:16

"Samaria skal bøte fordi det har vært gjenstridig mot sin Gud; for sverdet skal de falle, deres små barn skal knuses, og deres fruktsommelige kvinner opskjæres."

Hosea 14:1

Ja du strekker deg etter det eneste våpenet du har nå, ettersom du ikke eier beviser for darwiniansk evolusjon.

Jeg gjennomgår ikke hele den lista der for å sjekke hva som er løgn og ikke. Det står mye i det gamle testamentet, men det som alltid blir aktivt ignorert er at det var veldig lenge siden. Jeg tror tiden var annerledes før Jesus kom for å frelse oss. Jeg regner med at Jesus kom når han trengte å komme. Menneskene klarte ikke å la være å synde, og de trengte en frelser, så kom Jesus.

Deres fokus er på alt det negative dere klarer å røske frem, men dere ignorerer alt det positive. 

Det er en stadig urettferdig opptreden der det alltid blir fokusert negativt på Gud, og der det alltid blir ignorert Hvorofor Gud tenkte slik eller hvorfor Gud tok de valgene han gjorde, men en ting er helt klart. Gud er sjefen, og synder man er det en forferdelig ting å gjøre mot Gud.

Jeg tror disse gammel-testamentlige tidene var veldig annerledes enn hva vi har i dag. En ting til jeg gjerne vil påpeke er dette: Gud hadde èn regel for Adam og Eva, de brøt den og på den måten ødela de den perfekte verden. Synden ble invitert inn og Gud hadde strenge krav til regler for hvordan man skulle leve osv.

Gud har skapt alt perfekt, vi ødela det, så hvem pokker er vi til å klage på at Gud er streng? det er som om du nasker en sjokolade fra en butikk. Så sier butikksjefen "ja nå har du nasket en sjokolade fra meg, dette gjør du ikke igjen, ellers ringer jeg politiet!" Så nasker du enda en sjokolade, rett fremfor trynet på butikksjefen, for så å klage på at butikksjefen faktisk ringte til politiet..... Typisk barnslig oppførsel

Man trenger ikke å være Einstein for å skjønne dette her altså.

(Jeg understreker på det kraftigste at jeg ikke har faktasjekket hva som er løgn og ikke av Bibel-hevdingene fra "Omnithunder". Mine erfaringer fra denne tråden tilsier at det ganske sikkert kan være flere mis-representeringer, vridninger og ting som er tatt ut av kontekst I hevdingene. Når det er sagt vil jeg også påpeke at dette er enda et patetisk, urettferdig og desperat forsøk fra evolusjonisten/e på å vri seg bort fra tråd emnet, fordi de ikke har beviser for evolusjon.)

Endret av Ogalaton
Lenke til kommentar

...

Du ber oss om å komme med beviser. Jeg gjør det og ber deg kommentere disse enkle 8 punktene. Det velger du å ikke gjøre. Du er den mest uærlige debattanten jeg noensinne har fått gledene av å debattere. Og det kommer fra en som diskuterer inne i "Flat jord"-tråden. 

Bruk dette er du snill og spar verden for din totale ignoranse i de neste generasjonene som kommer:

Profil_pb.jpg

/takk

• Liker 4
Lenke til kommentar

...

Du ber oss om å komme med beviser. Jeg gjør det og ber deg kommentere disse enkle 8 punktene. Det velger du å ikke gjøre. Du er den mest uærlige debattanten jeg noensinne har fått gledene av å debattere. Og det kommer fra en som diskuterer inne i "Flat jord"-tråden.

Jeg bad dere komme med beviser, du kom med motbeviste løgner og micro-evolusjons beviser der jeg spurte etter macro-evolusjons beviser.

Her var det du som kom med løgn.

Endret av Ogalaton
Lenke til kommentar

Evolusjon er feil og umulig. Evolusjonistenes angrep på Gud og Bibelen er feige, urettferdige, trangsynte, desperate, respektløse, umodne og barnslige. Det de prøver på er å snakke seg bort fra hoved-temaet fordi de ikke har beviser for darwiniansk evolusjon.

Ps: Nok for i dag. :)

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det ble faktisk Hovind uskyldig dømt. Det er en lov I USA som blir kalt "structuring" som liksom skal bekjempe skatte-svik.... Hva som er interessant er jo at når de raserte bo-plassen til Hovind hadde de fjernet alle DVD- nr. 5..... Dette er jo høyst mistenkelig.... Liksom: "Ta alle DVD. Nr. 5 dere kan finne".... Var regjeringen redd for at sannheten om stats-religionen evolusjon skulle bli avslørt? Hvem vet, uansett.... Utallige har forklart at det var en idiotisk lov og at Hovind ble uskyldig dømt osv....

At Hovind skulle være uskyldig i skattefusk er like troverdig som doktorgraden hans. Det burde vel ringe noen bjeller når en som smykker seg med tittelen doktor ikke har en doktorgrad. Hovind avslører seg som juksemaker før han i det hele tatt trenger å ytre navnet sitt. Det er selvsagt opp til deg om du vil bruke en fyr som dette som et sannhetsvitne, men ikke forvent å bli tatt seriøst.

'Structuring' er en kjent praksis som har som formål å unngå rapportering til skattemyndighetene ved å dele store transaksjoner opp i mindre summer. Når det danner seg et mønster over år så er det såre enkelt å avsløre.

• Liker 3
Lenke til kommentar

...

Jeg bad dere komme med beviser, du kom med motbeviste løgner og micro-evolusjons beviser der jeg spurte etter macro-evolusjons beviser.

Her var det du som kom med løgn.

Micro- og macro evolusjon er det samme, det beskriver et kort og et langt tidsperspektiv av samme prosess, altså evolusjon.

Hver forandring som oppstår pr generasjon er micro evolusjon, når forandringene er blitt store nok hos en art så blir en ny art dannet, dette kalles for macro evolusjon. 

Dette bruker å ta veldig mange generasjoner i dyreriket, men kan gå utrolig raskt i planteverden.

Som en sammenligning så kan vi kalle evolusjon for en klokke, micro for minutter og macro for timer.

Å godta micro men fornekte macro blir det samme som å godta at minuttviseren går rundt, men benekte at timeviseren vil slå et slag når sekundviseren har gått en hel runde.

Du kan ikke kamuflere løgnene dine som ignoranse lenger.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...