Gå til innhold

Evolusjon vs. kreasjonisme (debatt for og imot evolusjonsteorien).

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De som mener 2 mennesker er grunnlag for og populere hele jorda har ikke sett samme dokumentar som jeg så for noen år siden om hvor sykt innavl skader mennesket, de tok for seg diverese sekter i usa bl.a hvor 1/3 som ble født hadde alvorlige fysiske/psykiske problem, og dette tallet ble bare høyere og høyere.

Lenke til kommentar

Før Jehova Gud skapte Adam av Jord, fantes ikke noen Adam. Da Adam døde, vendte han følgelig tilbake til den samme tilstand. Han eksisterte ikke lenger.

Da Adam hadde syndet sa Gud til ham: Du vender tilbake til jorden for av den er du tatt. Av jord er du og til jord skal du bli. ( 1. Mosbok 3: 19 )

Jeg har laget et tråd angående dette spørsmålet.

Lenke til kommentar

Kroppens funksjon, 2 kjøn, baby i mors mage 9 måneder, damer for mensen, man har 2 øyner høres det logisk ut at det ble sånn av utvikling eller at noen har bestemt disse tingene? Vantro vil aldri dro.

Hva har det med den kunnskapsløse forfatteren av teksten å gjøre?

Hvis mensen, lang graviditet, svært stort hode i forhold til fødselskanal, osv. er designet så er designeren en inkompetent idiot. Alt dette skaper nemlig problemer.

Endret av Larzen_91
Fjernet overflødig sitering.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg anbefaller dere alle å se denne her https://m.youtube.com/watch?v=AEcEMRCKAfk

Denne er på norsk varer i ca en og halv time. Han forteller bevisene på at Allah finnes og hva meningen med livet er. Etter å ha sett den. Er jeg spent på hva dere kommenterer

Jeg så gjennom 40 min og klarte ikke å fortsette... Det ble rett og slett for dumt å høre på. Videoen gav meg derimot et perspektiv på sirkelrunkingen de driver med på disse møtene, og det er tydelig at det er samme retorikk du prøver her på forumet, men folk her er nok litt mer opplyste enn den gjennomsnittlige personen på disse møtene dessverre. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Så du påstår at man ikke trenger å bevise vitenskapelige teorier, men andre ting må man bevise? Altså, vitenskapelige teorier må man tro på, mens religion krever bevis?

Jeg prøver å forstå hva du skriver, men ordene dine gir ingen mening.

La meg illustrere:

Du påstår at evolusjonsteorien smaker gult, men lyden lyser?

nei, jeg bare gjentar dine påstander. "Vitenskap trenger ikke å bevises, den må man tror på. Religion må bevises ellers kan man ikke tro på den."

Det er du som sier vitenskap og teorier ikke trenger bevis.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Her er det TO problem

1) Du vet ikke hva en vitenskapelig teori er og gjør

2) Du forstår ikke forskjell på evolusjon og evolusjonsteori

Dette er vel det mest grunnleggende som er mulig for en debatt. Det blir som å diskutere kjemi med noen som ikke vet hva atomer er.

Javel ja. Du mener akkurat som du ikke forstår hva vitenskap er? Jeg er fullt klar over at du ikke vet betydningen av ordet "jeg" og "deg". Du vet ikke engang at biler er lakkert. Du tror fargen er noe som ligger naturlig i metallet.

Men ja, fra spøk til alvor. Skal vi slutte å legge meninger og egenskaper på andre? Det blir rimelig meningsløst. Bare fordi jeg ikke er enig med deg, så kommer du med absurde påstander?

Det eksempelet du nevner er overhode ikke relevant. Kjemi er konkret. Å diskutere evolusjonsteorien med deg er som å diskutere religion med en muslim.

Endret av Larzen_91
Fjernet overflødig sitering.v
Lenke til kommentar

nei, jeg bare gjentar dine påstander. "Vitenskap trenger ikke å bevises, den må man tror på. Religion må bevises ellers kan man ikke tro på den."

Det er du som sier vitenskap og teorier ikke trenger bevis.

Kilde på at jeg har sagt "vitenskap trenger ikke å bevises"? Kilde på at jeg har sagt "Teorier ikke trenger bevis"? Eller er det en løgn du har diktet opp? Endret av Abigor
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...