Gå til innhold

Evolusjon vs. kreasjonisme (debatt for og imot evolusjonsteorien).

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Vi skal IKKE bevise evo.t. INGEN vitenskapelig teori kan bevises da de utelukkende setter bevis i system for en høyere forklaringsmodell.

Det er atter en gang skuffende at du ikke vet hva en vitenskapelig teori er, og langt mindre evo.t.

Selvfølgelig kan ting bevises om det finnes tilstrekkelige bevis, noe det selvsagt ikke gjør når det kommer til evolusjonsteorien.

Bevis for noe annet hadde vært fint. Var det en allmektig gud som spytta ut noe gørr h*n hadde mellom tenna så mennesker og dyr ble til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vitenskapen tar ikke nødvendigvis feil, men ingenting vitenskapelig peker til at mennesker er fra apene og gjennom "evolusjon" har utviklet oss til det vi er nå, det er kun en teori eller bedre sagt en hypothese.

Dette er kreasjonistisk løgn.

Her er hva vitenskapen sier:

-evolusjon er fakta

-evolusjonsteori er en vitenskapelig teori, ikke hypotese

-mennesker er aper

https://en.wikipedia.org/wiki/Ape

http://www.nas.edu/evolution/TheoryOrFact.html

Alt innen vitenskap peker mot at vi er aper og har utviklet oss fra aper gjennom evolusjon. Evolusjon er bevist.

Du kan si hva du vil, men så lenge folk kan lese kilder er det tydelig at du tar feil.

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Inneforstått eller forstått. Du har sikkert bitt fortalt dette mange ganger, men tror ikke du har forstått noe.

Dette beviser du jo så sent som 3 MINUTTER før denne posten. Med ditt rykte tror jeg 3minutter er for kort tid for deg til å lære noe om evo.t

Hva sannsynlighet angår har du INGEN mulighet til å vurdrere. Dette er altså ikke basert å sannsynlighet, men ren ønsketenkning.

Men skulle du ha regnestykket så syns jeg du skulle skrive en avhandlig om det.

Evolusjon ER bevist opp og ned i mente, evo.t er den ENESTE modellen som kan forklare disse bevisene.

Nei, evolusjonsteorien er ikke bevist. Mutasjon er beviselig. At X stammer fra Y eller X og Y har stamfar Z er ikke bevist. Det er ren spekulasjon.

Mine flåsete svar er svar til flåsete poster. Så du er velkommen til å tro hva du vil om hva jeg har sagt, men det gjør ikke at det stemmer.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan ting bevises om det finnes tilstrekkelige bevis, noe det selvsagt ikke gjør når det kommer til evolusjonsteorien.

Du forstår ikke hva en vitenskapelig teori er. Du har videre svært tung for å lære da det sikker er brukt flere år og metervis med pixler på å forklare dette til deg. Du kan jo begynne med å svare på Abigor sitt spm vedr, hvorfor det gir mening for deg å bevise en teori.

Endret av Larzen_91
Fjernet overflødig sitering.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, evolusjonsteorien er ikke bevist. Mutasjon er beviselig. At X stammer fra Y eller X og Y har stamfar Z er ikke bevist. Det er ren spekulasjon.

Mine flåsete svar er svar til flåsete poster. Så du er velkommen til å tro hva du vil om hva jeg har sagt, men det gjør ikke at det stemmer.

På samme måte som det er spekulasjon i forbindelse med identifisering av gjerningsmenn med DNA ?

Tror du at (når du blir kjønnsmoden) at du kan forsvare deg i en farskapssak med at det er ren spekulasjon.

Slektskap ER mellom sjimpanser og mennesker bevist av samme prinsipp som bevis i en farskapssak. Du benekter altså moderne rettsmedisin. 

Endret av Larzen_91
Lenke til kommentar

Hvordan kom første menneske til jorda?

De første menneskene ble skapt av Gud, Og vi er også skapt av Gud. Dette er et faktum,

Ikke bry deg om de arrogante uvitende fjolsene her som tror vet alt som er verdt å vite, og som også tror de er aper.

Lenke til kommentar

Du forstår ikke hva en vitenskapelig teori er. Du har videre svært tung for å lære da det sikker er brukt flere år og metervis med pixler på å forklare dette til deg. Du kan jo begynne med å svare på Abigor sitt spm vedr, hvorfor det gir mening for deg å bevise en teori.

Så fordi jeg ikke aksepterer dårlige svar, liksom bevis og løse indisier som sikkerhet, så er det noe galt med meg?

Lenke til kommentar

De første menneskene ble skapt av Gud, Og vi er også skapt av Gud. Dette er et faktum,

Ikke bry deg om de arrogante uvitende fjolsene her som tror vet alt som er verdt å vite, og som også tror de er aper.

At du sier at noe er faktum gjør det ikke til et faktum. Du kan si det så mange ganger du vil, det blir likevel aldri faktum av den grunn.

Eller mener du at definisjonen av faktum er hva du sier er faktum?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Så fordi jeg ikke aksepterer dårlige svar, liksom bevis og løse indisier som sikkerhet, så er det noe galt med meg?

Du skriver ord, men de gir ingen mening.

En gul farge hoppet i havet og sang universet. Dette er ord. Gir de mening for deg?

Hvorfor gir det mening for deg å snakke om å bevise en vitenskapelig teori?

• Liker 2
Lenke til kommentar

At du sier at noe er faktum gjør det ikke til et faktum. Du kan si det så mange ganger du vil, det blir likevel aldri faktum av den grunn.

Eller mener du at definisjonen av faktum er hva du sier er faktum?

At Gud skapte de første menneskene ER et faktum. Uavhengig om du tror det eller ikke.

Endret av Larzen_91
Lenke til kommentar

Slektskap ER mellom sjimpanser og mennesker bevist

Det er overhode ikke bevist.

Bevisene er godt dokumenterte. Likhetene er umulig å skyve under en stol. ENESTE mulige forklaring ER slektskap. Dette er nøyaktig samme som likheter for å avgjøre farskap, identifisering av døde eller fengsling av kriminelle.

Plotter du mennesket og sjimpanse kromosomene mot hverandre så ser du hvor like disse er. 

Jeg legger ved data for de 10 første kromosomene..

post-4674-0-17237800-1497103514_thumb.png

post-4674-0-54094000-1497103522_thumb.png

post-4674-0-65911800-1497103529_thumb.png

post-4674-0-54971000-1497103537_thumb.png

post-4674-0-05431100-1497103547_thumb.png

post-4674-0-77853400-1497103614_thumb.png

post-4674-0-88857700-1497103620_thumb.png

post-4674-0-70799900-1497103632_thumb.png

post-4674-0-04661700-1497103647_thumb.png

post-4674-0-70307100-1497103656_thumb.png

post-4674-0-25863200-1497103664_thumb.png

Endret av Ribo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er beviset ditt?

Fordi du sier det?

Jeg vil bare legge til at vi er på nå på side 392 i denne tråden og har fortsatt ikke overbevist Gammel Nok om at jorden ikke er flat.

Good luck.

Endret av Larzen_91
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...