Gå til innhold

Evolusjon vs. kreasjonisme (debatt for og imot evolusjonsteorien).

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

På nøyaktig samme vis som at vi mennesker, sjimpanser og delfiner er alle pattedyr er vi mennesker (som er ape) har en felles stamfar med sjimpansen (som også er ape).

Akkurat som mus og elefant da regner jeg med.

Endret av Larzen_91
Fjernet overflødig sitering.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Like merkelig som at ikke blir født grand danois avkom noen ganger da mastiff foreldre har valper.

Eller like merkelig som at det ikke kommer tilfeldig ut mastiffer, chao chao, gråhund og ulve avkom når ulven for valper.

dogs.jpg

Stemmer, hunder er veldig like i essens. Katter er veldig like i essens, aper er veldig like i essens, foruten menneskene selvsagt. Tilsvarende i katteverden hadde vært en katt som kunne fly eller en hund som gikk på to føtter og hadde et hode som en elefant.

Men godt eksempel med hunder forresten. For det vet vi jo at flere av hundetypene er bevisste intelligente inngrep som har skapt diverse hunderaser. Kanskje om hundre år kan vi bruke genteknikk til å skape en hund som kan snakke og har IQ på 75-100.

Endret av Larzen_91
Lenke til kommentar

Du er ufattelig dyktig til å vise oss alle at du ikke har peiling på hva evolusjonsteorien inneholder. Gratulerer.

Jeg står for svaret som er passe korrekt i forhold til innlegget jeg svarte på.

Endret av Larzen_91
Lenke til kommentar

Merkelig at det ikke finnes noe mellomting mellom apene og menneskene da, siden man skulle anta ifølge slike teorier at mennesker er resultat av mutasjoner. Kun mennesker og kun aper, ingenting imellom, og ingen apetyper som idag eller de siste hundretusenår har utviklet seg mot å bli menneskelige.

Merkelig greier.

Ja, dødsmerkelig. Hvorfor har du ikke ringt evolusjonsbiologer sporenstreks og gjort dem oppmerksomme på denne fantastiske oppdagelsen din som ville revolusjonert hele vitenskapsgrenen deres?

Men ja, la meg spille med:

1. Dagens aper har også utviklet seg. Det er ikke slik at de har stått stille. De har bare ikke utviklet seg i samme retning som oss menneskeaper.

2. Og mellomting? Er det en såkalt missing link/mennskeape-variant av crocoduck du etterlyser?

Menneskets utvikling kan ses gjennom flere menneskearter:

dmns1.jpg?w=1400&h=

Jeg står for svaret som er passe korrekt i forhold til innlegget jeg svarte på.

Flott.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Merkelig at det ikke finnes noe mellomting mellom apene og menneskene da, siden man skulle anta ifølge slike teorier at mennesker er resultat av mutasjoner. Kun mennesker og kun aper, ingenting imellom, og ingen apetyper som idag eller de siste hundretusenår har utviklet seg mot å bli menneskelige.Merkelig greier.

Hvorfor vil du ha en mellomting mellom aper og aper, og hva er i så fall et slikt vesen? Ape? Latin grenet ut til spansk og italiensk. Det du ber om er en mellomting mellom spansk og italiensk, som heller ikke er latin.

Eventuelt så ber du om en mellomting mellom amerikanere og briter, som hverken er amerikaner eller brite.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Merkelig at det ikke finnes noe mellomting mellom apene og menneskene da, siden man skulle anta ifølge slike teorier at mennesker er resultat av mutasjoner. Kun mennesker og kun aper, ingenting imellom, og ingen apetyper som idag eller de siste hundretusenår har utviklet seg mot å bli menneskelige.

Merkelig greier.

Husker du ikke at jeg NETTOPP fortalte deg at MENNEKSER er OGSÅ aper. Vi er pattedyr, bilaterale ringstrengdyr også.

Hele leksa har du her:

Eukaryota; Opisthokonta; Metazoa; Eumetazoa; Bilateria; Deuterostomia; Chordata; Craniata; Vertebrata; Gnathostomata; Teleostomi; Euteleostomi; Sarcopterygii; Dipnotetrapodomorpha; Tetrapoda; Amniota; Mammalia; Theria; Eutheria; Boreoeutheria; Euarchontoglires; Primates; Haplorrhini; Simiiformes; Catarrhini; Hominoidea; Hominidae; Homininae; Homo; 

Det å ikke presisere HVILKEN APE du mener blir som å finne avstanden mellom Norge og Bergen.

(Av samme prinsipp så er bergen, både Norge, Skandinavia, europa osv..)

Tar jeg ikke feil så anerkjenner evolusjon mellom ulv og puddel, hvor er mellomleddene dine her ?

• Liker 3
Lenke til kommentar

På nøyaktig samme vis som at vi mennesker, sjimpanser og delfiner er alle pattedyr er vi mennesker (som er ape) har en felles stamfar med sjimpansen (som også er ape).

Akkurat som mus og elefant da regner jeg med.

Benekter du at både mus eg elefanter er pattedyr. ?

(Det sjokkerer meg egentlig ikke om du påstår at elefanter legger egg)

• Liker 5
Lenke til kommentar

Guds enbårne Sønn, den eneste Sønn Jesus Jehova skapte alene. Denne Sønnen er den førstefødte av alt det skapte. Ved hjelp av ham ble alle andre ting i himmelen og jorden skapt. Han er den nest største person i universet.

Jesus Jehova? Er det ikke Gud som er Jehova? Hvordan kan han være den førstefødte når det står svart på hvitt at Adam og Eva var først og fikk barn? Hvor står det at Jesus var med på skapelsen?

Tror du er litt forvirret, men det har en tendens til å bli slik med religiøse som ikke klarer å stokke de tusentalls kortene riktig :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

større sjangs for det Ancient alien theorists sier, vi har blitt plantet her av en avansert alien rase.

vi kommer egentlig ikke her fra.

Lenke til kommentar

Dåperen Johannes  er derfor kanskje ikke så overrasket da Jesus kommer av vannet og han ser Guds ånd komme ned over ham som en due. Da Jesus blir døpt. Himmelen åpner seg for ham. Det betyr tydeligvis at da Jesus blir døpt, kan han igjen huske sin førmenneskelige tilværelse i himmelen. Jesus husker nå hele sitt liv som en åndesønn av Jehova Gud, deriblant alt det Gud sa til ham i himmelen i løpet av hans førmenneskelige tilværelse.

Da Jesus blir døpt, lyder det dessuten en røst fra himmelen som kunngjør: Dette er min Sønn, den elskede, som jeg har behag i. Hvem er det som sier dette? Er det Jesus selv. Naturligvis ikke. Det er Gud. Det er innlysende at Jesus er Guds Sønn, ikke Gud selv som noen hevder.

Lenke til kommentar

Bibelen sier at alle mennesker stammer fra Adam og Eva. Vitenskapsmennene innrømmer at alle mennesker på jorden tilhører samme familie og har en felles opprinneelse

Vitenskapen vi har i dag er konstruert av en elite som prøver å få folk til å følge satan så vitenskapsfolkene kan du ikke stole på.

Ref; Flatjordtråden.

Lenke til kommentar

Det faktum at mennesker av alle raser har samme bygning og kan gifte seg med hverandre og få barn, tyder på at vi alle sammen stammer fra ett menneskepar, en mann og en kvinne. Hvorfor skulle vi da vegre oss for å kalle disse vår første forfedre Adam og Eva ?

Endret av ildsint
Lenke til kommentar

Benekter du at både mus eg elefanter er pattedyr. ?

(Det sjokkerer meg egentlig ikke om du påstår at elefanter legger egg)

Nei, men at Elefanter stammer fra Mus fordi de har samme stamfar. Host host.

Endret av Larzen_91
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...