Clarus Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Mennesket ble formet over tid og det vi i dag kjenner som mennesker er i likhet med forfedrene våre et skritt i utviklingen til fremtidens menneske som vil tilpasse seg den Verden de står ovenfor. Lenke til kommentar
Hallaskjer1 Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 (endret) Tydeligvis skrevet av noen som er fullstendig kunnskapsløs. Kroppens funksjon, 2 kjøn, baby i mors mage 9 måneder, damer for mensen, man har 2 øyner høres det logisk ut at det ble sånn av utvikling eller at noen har bestemt disse tingene? Vantro vil aldri dro. Endret 2. juli 2017 av Larzen_91 Fjernet overflødig sitering. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 (endret) Kroppens funksjon, 2 kjøn, baby i mors mage 9 måneder, damer for mensen, man har 2 øyner høres det logisk ut at det ble sånn av utvikling eller at noen har bestemt disse tingene? Vantro vil aldri dro. At noen bare har bestemt det slik høres ulogisk ut, ja. Endret 2. juli 2017 av Larzen_91 Fjernet overflødig sitering. 1 Lenke til kommentar
Hallaskjer1 Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 (endret) At noen bare har bestemt det slik høres ulogisk ut, ja. At det ble sånn av ut utvikling, looool. Skjønner ikke hvordan folk kan være så dumme og nekte at Allah finnes. Mye i Islam høres brutalt ut sikkert, det med shariah lover. Blir usas dødstraff mer kritisert eller sharia? I norge sitter kriminelle i isolasjon i flere år. Er det grovt eller er det å gi dødstraff grovt? Ved dødstraff har man kraftig smerte ikke veldig lenge, i isolasjon i mange år blir man gal og vil slite med isolasjonskader resten av livet. Endret 2. juli 2017 av Larzen_91 Fjernet overflødig sitering. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Om du føler for å ha en voksen debatt er du hjertelig velkommen. Per nå gjør du ingen tjeneste for å styrke sannhetsgehalten i det du tror på. 3 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 At det ble sånn av ut utvikling, looool. Skjønner ikke hvordan folk kan være så dumme og nekte at Allah finnes. Mye i Islam høres brutalt ut sikkert, det med shariah lover. Blir usas dødstraff mer kritisert eller sharia? I norge sitter kriminelle i isolasjon i flere år. Er det grovt eller er det å gi dødstraff grovt? Ved dødstraff har man kraftig smerte ikke veldig lenge, i isolasjon i mange år blir man gal og vil slite med isolasjonskader resten av livet. Men når jeg prater med kristenekstremistene her på forumet så er det ingen tvil om at det er deres Gud, altså akkurat denne guden det står om i Bibelen, som er den "ekte". Prater dere egentlig om samme Gud bare med forskjellige navn eller er en av dere nødt til å ta feil og havne i helvete? Glad jeg ikke er med på den leken der, siden hvis du ikke slipper løgnen inn i livet så forblir man også upåvirket av den. Du må vite at det finnes ingen himmel/helvete eller noen Gud i min verden og det er alt annet enn trist, det gjør meg nemlig fri. Du burde se noen tros-uavhengige dokumentarer, slik som Cosmos -A Space Time Oddyssey, da faller nok alle bitene på plass for deg også etterhvert om du bare tør å gi slipp på løgnen. I motsetning til din lokale prest/imam så prøver nemlig ikke vitenskapen og eller jeg og lure deg og du har lov til å spørre og grave og dobbelsjekke alt du måtte ønske. Ærlighet varer som kjent lengst Lenke til kommentar
MrL Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 (endret) At det ble sånn av ut utvikling, looool. Skjønner ikke hvordan folk kan være så dumme og nekte at Allah finnes. Faktisk viser forskning (ironisk nok) at personer med høyere IQ har større sannsynlighet til å bli ateister, så statisk sett er det du som er dum her. Endret 2. juli 2017 av Larzen_91 Fjernet overflødig sitering. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Hvordan kom første menneske til jorda? Naturlig selsksjon. Lenke til kommentar
Hallaskjer1 Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Hvordan kom første menneske til jorda? Naturlig selsksjon. Høres veldig logisk ut da. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 (endret) Høres veldig logisk ut da. For vitenskapelig anlagte mennesker, ja. Endret 2. juli 2017 av Larzen_91 Fjernet overflødig sitering. 1 Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 (endret) Høres veldig logisk ut da. Kan du forklare hva du mener med menneske ? Endret 2. juli 2017 av Larzen_91 Fjernet overflødig sitering. Lenke til kommentar
Gamasj Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 (endret) Kroppens funksjon, 2 kjøn, baby i mors mage 9 måneder, damer for mensen, man har 2 øyner høres det logisk ut at det ble sånn av utvikling eller at noen har bestemt disse tingene? Vantro vil aldri dro. Det er helt riktig det du sier, men det var ikke Allah som skapte mennesket. Det var Odin. Endret 2. juli 2017 av Larzen_91 Fjernet overflødig sitering. 1 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 (endret) Ikke engang i følge norrøn mytologi skapte Odin menneskene. Edit: er jeg ganske sikker på. Med mindre jeg er glemsk og/eller trøtt. Endret 8. juni 2017 av Larzen_91 Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Ikke engang i følge norrøn mytologi skapte Odin menneskene. Edit: er jeg ganske sikker på. Med mindre jeg er glemsk og/eller trøtt. Mener å huske at det var Odin og et par andre som fant et asketre, vips det ble Ask. Embla kom også fra noe drivved, men hvilket forsvant fra meg. 1 Lenke til kommentar
El burro Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Som nevnt over så ga Odin liv til Embla og Ask, sånn er det med den saken!. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Ja da beklager jeg. Ære være vår skaper og redningsmann; Odin. 3 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 (endret) De ble iallefall ikke "skapt" i guds bilde om det er det du antyder. Du er sikker på at mennesker ikke er skapt? F.eks gjennom en bevisst manipulering, mutasjon eller genspleising/manipulasjon? Hva slags teknologi tror du menneskeheten vil ha om 1000 år, om vi ikke selvdestruerer først? Tror du forresten at mennesker er de eneste skapningene i universet? Endret 8. juni 2017 av zeebra Lenke til kommentar
El burro Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Ikke engang i følge norrøn mytologi skapte Odin menneskene. Edit: er jeg ganske sikker på. Med mindre jeg er glemsk og/eller trøtt. Det stemmer nok: Begynnelsen I følge Norrøn mytologi ble det første levende vesenet skapt ved hjelp av opplivende stråler fra den giftige isen fra Nivlheim. Vesenet ble kalt Yme og var en svær jotun og stamfar til alle jotnene. Yme var en hermafroditt og skapte en mann og en kvinne av svette fra armhulene. Kua som Yme fikk næring fra, Audhumle fikk en sønn ved navn Bure. Bure fikk tre sønner med kvinnen Yme skapte: Vilje, Ve og Odin. Alle de tre var stamfedre til æsene, de gode gudene. Vilje, Ve og Odin drepte Yme og alle jotnene unntatt to og lagde Jorden av Ymes kropp. Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 (endret) Det stemmer nok: Begynnelsen I følge Norrøn mytologi ble det første levende vesenet skapt ved hjelp av opplivende stråler fra den giftige isen fra Nivlheim. Vesenet ble kalt Yme og var en svær jotun og stamfar til alle jotnene. Yme var en hermafroditt og skapte en mann og en kvinne av svette fra armhulene. Kua som Yme fikk næring fra, Audhumle fikk en sønn ved navn Bure. Bure fikk tre sønner med kvinnen Yme skapte: Vilje, Ve og Odin. Alle de tre var stamfedre til æsene, de gode gudene. Vilje, Ve og Odin drepte Yme og alle jotnene unntatt to og lagde Jorden av Ymes kropp. Dette er ikke mennesker men guder. Endret 2. juli 2017 av Larzen_91 Fjernet overflødig sitering. Lenke til kommentar
El burro Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 (endret) Dette er ikke mennesker men guder. Jepp sånn ble Odin skapt, han skapte også menneskene igjennom Embla og Ask. Endret 2. juli 2017 av Larzen_91 Fjernet overflødig sitering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg