Gå til innhold

Evolusjon vs. kreasjonisme (debatt for og imot evolusjonsteorien).

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tydeligvis skrevet av noen som er fullstendig kunnskapsløs.

Kroppens funksjon, 2 kjøn, baby i mors mage 9 måneder, damer for mensen, man har 2 øyner høres det logisk ut at det ble sånn av utvikling eller at noen har bestemt disse tingene? Vantro vil aldri dro.

Endret av Larzen_91
Fjernet overflødig sitering.
Lenke til kommentar

Kroppens funksjon, 2 kjøn, baby i mors mage 9 måneder, damer for mensen, man har 2 øyner høres det logisk ut at det ble sånn av utvikling eller at noen har bestemt disse tingene? Vantro vil aldri dro.

At noen bare har bestemt det slik høres ulogisk ut, ja.

Endret av Larzen_91
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At noen bare har bestemt det slik høres ulogisk ut, ja.

At det ble sånn av ut utvikling, looool. Skjønner ikke hvordan folk kan være så dumme og nekte at Allah finnes. Mye i Islam høres brutalt ut sikkert, det med shariah lover. Blir usas dødstraff mer kritisert eller sharia? I norge sitter kriminelle i isolasjon i flere år. Er det grovt eller er det å gi dødstraff grovt? Ved dødstraff har man kraftig smerte ikke veldig lenge, i isolasjon i mange år blir man gal og vil slite med isolasjonskader resten av livet.

Endret av Larzen_91
Lenke til kommentar

At det ble sånn av ut utvikling, looool. Skjønner ikke hvordan folk kan være så dumme og nekte at Allah finnes. Mye i Islam høres brutalt ut sikkert, det med shariah lover. Blir usas dødstraff mer kritisert eller sharia? I norge sitter kriminelle i isolasjon i flere år. Er det grovt eller er det å gi dødstraff grovt? Ved dødstraff har man kraftig smerte ikke veldig lenge, i isolasjon i mange år blir man gal og vil slite med isolasjonskader resten av livet.

Men når jeg prater med kristenekstremistene her på forumet så er det ingen tvil om at det er deres Gud, altså akkurat denne guden det står om i Bibelen, som er den "ekte". Prater dere egentlig om samme Gud bare med forskjellige navn eller er en av dere nødt til å ta feil og havne i helvete?

Glad jeg ikke er med på den leken der, siden hvis du ikke slipper løgnen inn i livet så forblir man også upåvirket av den. Du må vite at det finnes ingen himmel/helvete eller noen Gud i min verden og det er alt annet enn trist, det gjør meg nemlig fri.

Du burde se noen tros-uavhengige dokumentarer, slik som Cosmos -A Space Time Oddyssey, da faller nok alle bitene på plass for deg også etterhvert om du bare tør å gi slipp på løgnen. I motsetning til din lokale prest/imam så prøver nemlig ikke vitenskapen og eller jeg og lure deg og du har lov til å spørre og grave og dobbelsjekke alt du måtte ønske. Ærlighet varer som kjent lengst :)

Lenke til kommentar

At det ble sånn av ut utvikling, looool. Skjønner ikke hvordan folk kan være så dumme og nekte at Allah finnes. 

Faktisk viser forskning (ironisk nok) at personer med høyere IQ har større sannsynlighet til å bli ateister, så statisk sett er det du som er dum her. 

Endret av Larzen_91
Lenke til kommentar

Det er helt riktig det du sier, men det var ikke Allah som skapte mennesket. Det var Odin. 

Endret av Larzen_91
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke engang i følge norrøn mytologi skapte Odin menneskene.

Edit: er jeg ganske sikker på. Med mindre jeg er glemsk og/eller trøtt.

Mener å huske at det var Odin og et par andre som fant et asketre, vips det ble Ask. Embla kom også fra noe drivved,  men hvilket forsvant fra meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

De ble iallefall ikke "skapt" i guds bilde om det er det du antyder.

Du er sikker på at mennesker ikke er skapt? F.eks gjennom en bevisst manipulering, mutasjon eller genspleising/manipulasjon?

Hva slags teknologi tror du menneskeheten vil ha om 1000 år, om vi ikke selvdestruerer først?

Tror du forresten at mennesker er de eneste skapningene i universet?

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Ikke engang i følge norrøn mytologi skapte Odin menneskene.

Edit: er jeg ganske sikker på. Med mindre jeg er glemsk og/eller trøtt.

Det stemmer nok:

Begynnelsen

I følge Norrøn mytologi ble det første levende vesenet skapt ved hjelp av opplivende stråler fra den giftige isen fra Nivlheim. Vesenet ble kalt Yme og var en svær jotun og stamfar til alle jotnene. Yme var en hermafroditt og skapte en mann og en kvinne av svette fra armhulene. Kua som Yme fikk næring fra, Audhumle fikk en sønn ved navn Bure. Bure fikk tre sønner med kvinnen Yme skapte: Vilje, Ve og Odin. Alle de tre var stamfedre til æsene, de gode gudene. Vilje, Ve og Odin drepte Yme og alle jotnene unntatt to og lagde Jorden av Ymes kropp.

Lenke til kommentar

Det stemmer nok:

Begynnelsen

I følge Norrøn mytologi ble det første levende vesenet skapt ved hjelp av opplivende stråler fra den giftige isen fra Nivlheim. Vesenet ble kalt Yme og var en svær jotun og stamfar til alle jotnene. Yme var en hermafroditt og skapte en mann og en kvinne av svette fra armhulene. Kua som Yme fikk næring fra, Audhumle fikk en sønn ved navn Bure. Bure fikk tre sønner med kvinnen Yme skapte: Vilje, Ve og Odin. Alle de tre var stamfedre til æsene, de gode gudene. Vilje, Ve og Odin drepte Yme og alle jotnene unntatt to og lagde Jorden av Ymes kropp.

Dette er ikke mennesker men guder.

Endret av Larzen_91
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...