Gå til innhold

Evolusjon vs. kreasjonisme (debatt for og imot evolusjonsteorien).

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Det er mange grunner til det, jeg har jo sagt hvorfor spesifikt kristendom her flere ganger bl.a såvidt nevnt i et innlegg tror jeg forigårs, og siden jeg har sagt så mye her inne før om emnet, og det er et stort emne, så regner jeg med at du ikke forventer at jeg skal sitte her og skrive innlegg som tar mange timer å skrive, og ville det i alle tilfeller spilt noe rolle fra eller til mht din tro?

du får bare passe på å lese når jeg skriver til andre her inne, for somregel går det på temaet "tro", og "hvorfor" ... og jeg skriver fordi jeg har lyst, gidder jeg ikke skrive så gidder jeg ikke

forøvrig er det en genial ting som heter "google" ... der kan du gjøre din egen research. Er du oppriktig interessert, så gjør du det.

Google gir meg ikke ditt svar på problemet jeg tar opp. Bruk gjerne internett som kilde, men jeg er ute etter dine egne tanker.

Slik jeg ser det så har vi person A og B. Person A sier "jeg tror på X på grunn av det jeg har sett, derfor kan ikke Y være sant". Person B sier "jeg tror på Y på grunn av det jeg har sett, derfor kan ikke X være sant". Når jeg spør person A om hvordan dette kan løses, da de umulig begge kan ha rett, sier person A "jeg tror på X veldig sterkt fordi jeg har opplevd sterke og mange ting". Det er en måte å svare på spørsmålet uten å svare på spørsmålet, som er hvorfor troen er slik den er. Det er egentlig uinteressant for meg hva du tror på og hvor sterkt du tror det. I og med at jeg ikke deler sinn med deg er jeg interessert om du kan knytte din tro til noe i den virkeligheten vi (muligens) er enige om at vi opplever. For om det du tror på er sant så vil jeg gjerne vite det. Jeg ønsker å tro på så mange sanne ting, og så få usanne ting, som mulig.

dette her er egentlig ikke noe problem.... min opplevelse av demoner er at de vil prøve å utgi seg for å være gud hvis du blir obs på dem .. de prøver på det.. derfor har du avgudsdyrking og forskjellige religioner som disse 300 indiske gudene, eller de norrøne gudene.. noe er så enkelt som menneskeliggjøring av naturfenomen men noe er også fra disse demonene som man putter et ansikt på og assosierer med et naturfenomen.. og mot endel kristne så kommer de med pekefingeren.. "FY!!! du har syndet, det er ikke håp for deg!!!" eller: "se vekk fra bibelen - forklaringen er der! "peke i en annen retning" ... noen ganger er de til og med synlige, og de kan påvirke sinnet vårt på ulike måter, f.eks fremkalle raseriutbrudd, få oss til å si ting vi ikke vet hvor kom fra eller gi oss mareritt... urfolk kjenner godt til disse åndene, åndene kan få dem til å gjøre alt mulig fra å bedrive kannibalisme til å starte kriger, de kan også gjøre "ytelser" for folk som å vise dem fremtia eller veien til å skaffe seg penger, men da setter du deg i "gjeld" til dem for de skal altid ha noe tilbake, derfor har du alle disse merkelige ritualene som foregår i diverse trossamfunn men som kristendom kan sette deg fri fra, for Jesus sier alt er betalt, vi skylder ikke Gud noen ting. i vår moderne livsstil har gjort folk flest blinde for dem, men de opererer rundt oss også. det er disse bibelen beskriver som falne engler, demoner.

så kristendommen er unik, den krever ingen ritualer, blotsutgytelse eller noe som helst. det eneste Jesus krever av oss er tro, så er resten opptil deg.

Endret av marius77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan kom første menneske til jorda?

Det var et stort smell. Masse støv ble en klump. På denne klumpen så ble det brått en ny klump av gele som delte seg selv i flere klumper. Klump, klump, klump, plante, fisk, øgle, hamster, menneske.

Snipp snapp snute så var den historien ute.

Eller aliens.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Et individ av arten homo sapiens vil jeg tro.

Det svarer ikke på spørsmålet du bruker ett annet navn for samme ting.

Ei heller ville det svart på spørsmålet å si "Det er det som engelskmennene kaller "Humans". [Dog, ettersom du har oversatt til Latin, og ikke engelsk, er det trolig ikke så åpenbart for alle]

Lenke til kommentar

Hvordan kom første menneske til jorda?

Gjennom menneskeape-forfedre dyrearter. Vi er også en dyreart pr. definisjon, selv om enkelte folk ikke ønsker å identifisere seg som et dyr.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Et individ av arten homo sapiens vil jeg tro.

Det svarer ikke på spørsmålet du bruker ett annet navn for samme ting.

Ei heller ville det svart på spørsmålet å si "Det er det som engelskmennene kaller "Humans". [Dog, ettersom du har oversatt til Latin, og ikke engelsk, er det trolig ikke så åpenbart for alle]

En art er ikke bare et navn. Du kan lese på Wikipedia om hva som definerer denne arten. Om du vil koke alt ned til semantikk så er det det beste verktøyet vi har til nå for å formidle informasjon.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...