IHS Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 På tide å krasje festen nok en gang: "Endogenous Retrovirus". Rester av virus som har "bommet" på målcellene, og blitt en del av DNA-et til det smittede individet sitt avkom. Omtrent 8% av vårt DNA er nettopp slik smitte, akkumulert over hundrevis av millioner år. Vi deler slike infeksjoner med sjimpanser, gorillaer og orangutanger. Vi deler enda litt med lemurer og apekatter. Katter har også noen av de samme Retrovirusene som alle mennesker og aper deler. Også kyr deler en del slike med oss. Nei. Det er ikke snakk om at forskjellige arter har blitt smittet; Det er under 1 til 100 000 000 000 000 for at en slik hendelse oppstår med samme virus på samme punkt hos to separate arter i løpet av samme år. Og det er tusener av spor fra slike virus fanget i vårt DNA, som alle mennesker deler, og som vi også deler med våre forfedre og med artene som deler våre forfedre. Og dermed tror du kyr og mennesker er i slekt ? ridiculous ! Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 På tide å krasje festen nok en gang: "Endogenous Retrovirus". Rester av virus som har "bommet" på målcellene, og blitt en del av DNA-et til det smittede individet sitt avkom. Omtrent 8% av vårt DNA er nettopp slik smitte, akkumulert over hundrevis av millioner år. Vi deler slike infeksjoner med sjimpanser, gorillaer og orangutanger. Vi deler enda litt med lemurer og apekatter. Katter har også noen av de samme Retrovirusene som alle mennesker og aper deler. Også kyr deler en del slike med oss. Nei. Det er ikke snakk om at forskjellige arter har blitt smittet; Det er under 1 til 100 000 000 000 000 for at en slik hendelse oppstår med samme virus på samme punkt hos to separate arter i løpet av samme år. Og det er tusener av spor fra slike virus fanget i vårt DNA, som alle mennesker deler, og som vi også deler med våre forfedre og med artene som deler våre forfedre. Og dermed tror du kyr og mennesker er i slekt ? ridiculous ! Om du ikke akseptere det så må du nok akseptere at du og Julius har felles opphav. (fikk du lyst på banan nå) Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Og dermed tror du kyr og mennesker er i slekt ? ridiculous !Hvorfor er det det?At vi langt bak har en felles stammfar med kua, hva er så ridoculous? Dere har jo gått så langt som å akseptere microevolusjon så hvorfor sette en magisk grense der for bilologien? 2 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Og dermed tror du kyr og mennesker er i slekt ? ridiculous ! Om du ikke akseptere det så må du nok akseptere at du og Julius har felles opphav. (fikk du lyst på banan nå)Nei, sjimpansene oppstod minst to millioner år etter menneskene. Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 (endret) Og dermed tror du kyr og mennesker er i slekt ? ridiculous !Om du ikke akseptere det så må du nok akseptere at du og Julius har felles opphav. (fikk du lyst på banan nå)Nei, sjimpansene oppstod minst to millioner år etter menneskene. Nå vet jeg ikke hvor du har det i fra, men det spiller ingen rolle mtp felles slektskap. Jeg vet ikke om du forstår dette, men det er mulig å ha en bror som er yngre enn seg selv. Endret 31. mai 2017 av Ribo 3 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 Broren min ble født nesten hele 10 år før meg. Kan umulig ha samme opphav. 3 Lenke til kommentar
Gammel Nok Skrevet 7. juni 2017 Del Skrevet 7. juni 2017 It's 2017 And People STILL Believe In Evolution? Modern Science Proves Intelligent Design. https://www.youtube.com/watch?v=4wCxkBnm3ow 1 Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 7. juni 2017 Del Skrevet 7. juni 2017 It's 2017 And People STILL Believe In Evolution? Modern Science Proves Intelligent Design. Har du ingenting som DU kan stå inne for. Humor videoer er litt teit i et så seriøst tema 2 Lenke til kommentar
Gammel Nok Skrevet 7. juni 2017 Del Skrevet 7. juni 2017 It's 2017 And People STILL Believe In Evolution? Modern Science Proves Intelligent Design. Har du ingenting som DU kan stå inne for. Humor videoer er litt teit i et så seriøst tema Har du sett videoen, eller reagerer du bare ut fra egne fordommer ? Jeg er ganske sikker på at du ikke har sett videoen, men avviser den ut fra egne fordommer fordi du er redd for å miste dine illusjoner om den sataniske evolusjonsteorien. Jeg har aldri forstått hvorfor folk insisterer på at de selv er en ape. Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 7. juni 2017 Del Skrevet 7. juni 2017 (endret) It's 2017 And People STILL Believe In Evolution? Modern Science Proves Intelligent Design. Har du ingenting som DU kan stå inne for. Humor videoer er litt teit i et så seriøst tema Har du sett videoen, eller reagerer du bare ut fra egne fordommer ? Jeg er ganske sikker på at du ikke har sett videoen, men avviser den ut fra egne fordommer fordi du er redd for å miste dine illusjoner om den sataniske evolusjonsteorien. Jeg har aldri forstått hvorfor folk insisterer på at de selv er en ape. Så i stedet for å bruke EN setning med egne meninger så langer du ut i syting om at jeg ikke har sett videoen. Jeg trenger ikke se videoen, (jeg så starten og din ene setning, det er ALT jeg trenger for avsløre dette som humbug eller latterligheter. Ingen av delene interesserer meg eller har noe med tema å gjøre) MEN.. Hvem vil du jeg skal diskutere med, deg eller youtube. (vel det var kanskje et for ledende spm, for det er jo tydelig at du er ikke her for å diskutere, for det må du jo nesten mene noe) Endret 7. juni 2017 av Ribo 3 Lenke til kommentar
Gammel Nok Skrevet 7. juni 2017 Del Skrevet 7. juni 2017 It's 2017 And People STILL Believe In Evolution? Modern Science Proves Intelligent Design. Har du ingenting som DU kan stå inne for. Humor videoer er litt teit i et så seriøst tema Har du sett videoen, eller reagerer du bare ut fra egne fordommer ? Jeg er ganske sikker på at du ikke har sett videoen, men avviser den ut fra egne fordommer fordi du er redd for å miste dine illusjoner om den sataniske evolusjonsteorien. Jeg har aldri forstått hvorfor folk insisterer på at de selv er en ape. Så i stedet for å bruke EN setning med egne meninger så langer du ut i syting om at jeg ikke har sett videoen. Jeg trenger ikke se videoen, (jeg så starten og din ene setning, det er ALT jeg trenger for avsløre dette som humbug eller latterligheter. Ingen av delene interesserer meg eller har noe med tema å gjøre) MEN.. Hvem vil du jeg skal diskutere med, deg eller youtube. (vel det var kanskje et for ledende spm, for det er jo tydelig at du er ikke her for å diskutere, for det må du jo nesten mene noe) Horfor kaller du det for "syting" når jeg sier at du ikke har sett videoen, når jeg hadde rett i at du ikke så videoen ? Jeg hadde jo også rett når jeg sa at du ikke så på videoen pga dine egne fordommer og fordi du ikke tør fordi du ikke vil miste illusjonen om at du er en ape. Jeg la ut videoen for å komme med skikkelig vitenskapelig bevis fordi jeg er ikke selv noen vitenskapsmann på dette området, men det er nok akkurat derfor du ikke tør å se på den men bare klager fordi jeg var frekk nok til å legge den ut. Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 7. juni 2017 Del Skrevet 7. juni 2017 It's 2017 And People STILL Believe In Evolution? Modern Science Proves Intelligent Design. Har du ingenting som DU kan stå inne for. Humor videoer er litt teit i et så seriøst tema Har du sett videoen, eller reagerer du bare ut fra egne fordommer ? Jeg er ganske sikker på at du ikke har sett videoen, men avviser den ut fra egne fordommer fordi du er redd for å miste dine illusjoner om den sataniske evolusjonsteorien. Jeg har aldri forstått hvorfor folk insisterer på at de selv er en ape. Så i stedet for å bruke EN setning med egne meninger så langer du ut i syting om at jeg ikke har sett videoen. Jeg trenger ikke se videoen, (jeg så starten og din ene setning, det er ALT jeg trenger for avsløre dette som humbug eller latterligheter. Ingen av delene interesserer meg eller har noe med tema å gjøre) MEN.. Hvem vil du jeg skal diskutere med, deg eller youtube. (vel det var kanskje et for ledende spm, for det er jo tydelig at du er ikke her for å diskutere, for det må du jo nesten mene noe) Horfor kaller du det for "syting" når jeg sier at du ikke har sett videoen, når jeg hadde rett i at du ikke så videoen ? Jeg hadde jo også rett når jeg sa at du ikke så på videoen pga dine egne fordommer og fordi du ikke tør fordi du ikke vil miste illusjonen om at du er en ape. Jeg la ut videoen for å komme med skikkelig vitenskapelig bevis fordi jeg er ikke selv noen vitenskapsmann på dette området, men det er nok akkurat derfor du ikke tør å se på den men bare klager fordi jeg var frekk nok til å legge den ut. Jeg kaller det for syting da du velger å bruke mye lengre tid på å syte i stedet for faktisk å skrive noe konstruktivt som vil ta deg så lite som en setning, Det har ingenting med fordommer, det har med "jeg har sett dette en million ganger før og det er akkurat samme møkka som tidligere" Du har INGENTING å vise til og det BEVISER du gjennom å TOTALT mangel av egne meninger. Hvorfor er du ikke i stand til å gjøre rede for hva du mener ? 1 Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 (...) Jeg la ut videoen for å komme med skikkelig vitenskapelig bevis fordi jeg er ikke selv noen vitenskapsmann på dette området, men det er nok akkurat derfor du ikke tør å se på den men bare klager fordi jeg var frekk nok til å legge den ut. Når ble videoer på youtube "vitenskapelig bevis"? 2 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Jeg har aldri forstått hvorfor folk insisterer på at de selv er en ape.Fordi "ape" er en klassifisering. Ikke et spesifikt dyr. Du vet ... omtrent på linje med "humanoid" som typisk er et vesen som går på to ben, har to ben, to armer, og et hode på toppen. Om du ikke tok deg så nær av alt som var (som å bli kalt en ape), så kanskje du hadde klart å se hva folk snakket om for det det var ment som i stedet for den ondskapen du helst vil at det skal være. 2 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 (...) Jeg la ut videoen for å komme med skikkelig vitenskapelig bevis fordi jeg er ikke selv noen vitenskapsmann på dette området, men det er nok akkurat derfor du ikke tør å se på den men bare klager fordi jeg var frekk nok til å legge den ut. Når ble videoer på youtube "vitenskapelig bevis"? det ble tydeligvis ikke "vitenskapelig bevis" fra den første videoen imlekk så som ikke passet med hans syn. youtube HADDE derimot vært hyllet som en utmerket kilde til kunnskap om det var en tørr monolog med utskjelling av kristne fra richard dawkins som ble postet. Da hadde du aldri skrevet den bitre kommentaren. Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 It's 2017 And People STILL Believe In Evolution? Modern Science Proves Intelligent Design. Har du ingenting som DU kan stå inne for. Humor videoer er litt teit i et så seriøst tema det er kjent at primater kaster avføring på motstandere, her ser jeg du tar ibruk samme teknikk i et forsøk på å latterliggjøre informasjon som kan få folk til å stille tvil til det ateistiske verdenssynet de er trent til å ha. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Nå er det jo forskjell på å linke til og være enig i en "rant" og det å bruke en YouTube video som vitenskapelig kilde for et argument. Uansett, spiller ingen rolle hvor noe kommer fra. Er det sant så er det sant, er det ikke sant så er det ikke sant. Problemet er at YouTube ikke er en vitenskapelig fokusert greie. De har ingen krav om at det brukerne poster er faktuelt korrekt. Vitenskapelige tidsskrifter har slike krav. Ergo er det mer sannsynlig at noe som står der er mye bedre faktasjekket enn en YouTube video. 3 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 det er kjent at primater kaster avføring på motstandere, her ser jeg du tar ibruk samme teknikk i et forsøk på å latterliggjøre informasjon som kan få folk til å stille tvil til det ateistiske verdenssynet de er trent til å ha. Ergo er vi aper, sant? Nå har ikke jeg sjekket noen videoer, da jeg ikke ofte tar meg bryet med det i slike diskusjoner. Det å antyde at sannheten ligger på YouTube hos en tilfeldig kar for alle som bare vil skjønne det impliserer konspirasjoner av absurde dimensjoner. Det er lite fruktbart å diskutere med konspirasjonsteoretikere slik sett, da målpinnene som regel alltid flyttes og konspirasjoner vokser i takt med det. Men på generelt grunnlag er det helt på sin plass å latterliggjøre latterlige påstander. Det er ikke skittkasting eller personangrep. 3 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Nå er det jo forskjell på å linke til og være enig i en "rant" og det å bruke en YouTube video som vitenskapelig kilde for et argument. Uansett, spiller ingen rolle hvor noe kommer fra. Er det sant så er det sant, er det ikke sant så er det ikke sant. Problemet er at YouTube ikke er en vitenskapelig fokusert greie. De har ingen krav om at det brukerne poster er faktuelt korrekt. Vitenskapelige tidsskrifter har slike krav. Ergo er det mer sannsynlig at noe som står der er mye bedre faktasjekket enn en YouTube video. og mye mindre sannsynlig at folk gidder å lese det. youtube har mye bra stoff, som forklarer det raskere og enklere enn det jeg eller en vitenskapsartikkel klarer.. hensikten med å poste en video, er for å gi folk en forklaring på en teori de kan finne ut mer av selv og gjøre det så interessant at man google mer om emnet. på spørsmål om virkeligheten rundt deg, så vet jeg det vitenskapen har å komme med er rent tøv... det er rett og slett ikke sant, om det er en overlagt løgn og av demonisk opphav, eller at folk rett og slett bare leiter i feil ting, vet jeg ikke. Det er nok kristne vitenskapsmenn, og en del er jo inne i det videoen beskriver. Men jeg har konkludert med at du kommer ikke til sannheten om virkeligheten du lever i ved å studere reagensrør og large hadron colliders etter de teoriene du lærer på skolen, og jeg tror heller ikke på evolusjonsteorien, annet enn kanskje blandt bakterier. Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 It's 2017 And People STILL Believe In Evolution? Modern Science Proves Intelligent Design. Har du ingenting som DU kan stå inne for. Humor videoer er litt teit i et så seriøst tema det er kjent at primater kaster avføring på motstandere, her ser jeg du tar ibruk samme teknikk i et forsøk på å latterliggjøre informasjon som kan få folk til å stille tvil til det ateistiske verdenssynet de er trent til å ha. Jeg har ikke kastet annet enn "a statement of fact". Vedkommende hadde INGEN egne meninger. Diskusjonen skulle ligge utelukkende mellom brukere her og youtube. Det hjelper ikke akkurat på at selve videoen bare er samme oppgulpet vi er kjent med fra den kanten. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg