Gå til innhold

Evolusjon vs. kreasjonisme (debatt for og imot evolusjonsteorien).

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Også kvinne Downs syndrom 47 og mann 46 kan få avkom. Men igjen dette beviser ikke at det kun er ett evolusjons tre. For ape 48 og menneske 46 kan ikke få avkom. Downs syndrom er ikke noe midt i mellom ape og menneske fordi tallet er 47

La oss få det på det rene - vi er enige i at det som gjør noe til et separat tre er at man ikke kan kryssavle, ikke sant? For om man kan krysse, da er man jo i samme tre.

Og nå sier du rett ut at man kan krysse uten å ha samme kromosomantall.

Og at menneske og ape (hva du nå enn mener med det) ikke kan krysses, det vet du fordi...

Så du tror mennesker og aper kan krysses, fordi kvinne Downs syndrom 47 og mann 46 kan få avkom ?

Jeg sier ikke at de kan, jeg spør hvordan du vet de ikke kan.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som tilsier at noen planter og dyr tilhører samme tre.

Absolutt ikke, ingen har sagt at det blant hundrevis av evolusjons trær, ikke finnes evolusjons trær med samme kromosom antall.

Men finnes det arter i samme trær med forskjellige kromosom antall?

Nei

Så mennesker med Downs syndrom er i et eget tre? 
Er det noengang mulig å blande arter fra de forskjellige trærne slik at de får avkom?

Nei, Downs syndrom er bare en kromosom feil.

Nei, de forskjellige evolusjons trærne er ikke ett evolusjons tre, slik evolusjonistene tror.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Men du kan jo begynne med disse. Her har du flere som har ganske forskjellige kromosomantall.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_genetic_hybrids

Og noen bilder:

http://www.viralnova.com/real-animal-hybrids/

Du viser bilder av katter som har blitt katter og hunder som har blitt hunder, bjørner som har blitt bjørner, svin som har blitt griser osv. Hvordan mener du det støtter din teori ?

Lenke til kommentar

Også kvinne Downs syndrom 47 og mann 46 kan få avkom. Men igjen dette beviser ikke at det kun er ett evolusjons tre. For ape 48 og menneske 46 kan ikke få avkom. Downs syndrom er ikke noe midt i mellom ape og menneske fordi tallet er 47

La oss få det på det rene - vi er enige i at det som gjør noe til et separat tre er at man ikke kan kryssavle, ikke sant? For om man kan krysse, da er man jo i samme tre.

Og at menneske og ape (hva du nå enn mener med det) ikke kan krysses, det vet du fordi...

Så du tror mennesker og aper kan krysses, fordi kvinne Downs syndrom 47 og mann 46 kan få avkom ?

Det er bare evolusjonsteorien som har fått deg på slike gale tanker. Det er ikke bare ett evolusjons tre der ute, det er mange. Så enkelt og naturlig er det.

Lenke til kommentar

Men du kan jo begynne med disse. Her har du flere som har ganske forskjellige kromosomantall.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_genetic_hybrids

Og noen bilder:

http://www.viralnova.com/real-animal-hybrids/

Du viser bilder av katter som har blitt katter og hunder som har blitt hunder, bjørner som har blitt bjørner, svin som har blitt griser osv.

Det var du som klaget på at man lente seg på ordet uten å se på det bakenforliggende, var det?

Hvordan mener du det støtter din teori ?

jeg har ikke lansert noen teori. Det er du som sier det er mange trær, separert ved ved kromosomantall. Jeg viste deg flere hybrider hvor kromosomantallet hos foreldrene er beviselig forskjellig.

Du må forstå det at om man beviser eller motbeviser èn teori, så gjør ikke det en tøddel for andre teorier. Om du har rett eller feil med din kromosomteori så sier det ingenting om evolusjonsteorien.

Og akkurat nå er det din kromosomteori som ligger under lupen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bare evolusjonsteorien som har fått deg på slike gale tanker. Det er ikke bare ett evolusjons tre der ute, det er mange. Så enkelt og naturlig er det.

Hvilke tanker? Jeg bare spør deg hvor din tanke om dette kom fra. Jeg presenterte ingen selv.

Du skjønner det at selv om jeg spør deg om din tanke, så betyr ikke det at jeg mener det motsatte. Jeg kan likevel lure på hva som gjør at du sier det du sier.

Lenke til kommentar

Som tilsier at noen planter og dyr tilhører samme tre.

Absolutt ikke, ingen har sagt at det blant hundrevis av evolusjons trær, ikke finnes evolusjons trær med samme kromosom antall.

Men finnes det arter i samme trær med forskjellige kromosom antall?

Nei

Da er det du som sier at de med Downs syndrom er noe annet enn mennesker.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Imponerende hvor raskt du hopper mellom argumenter som er motstridende IHS.

Du mener disse forskjellige stråmennene som blir lagt ut her og der i diskusjonen ?

Var ikke din påstand at evolusjonstrærne er adskilt av kromosomantall?

Blant annet og det er ingen stråmann.

Lenke til kommentar

Du mener disse forskjellige stråmennene som blir lagt ut her og der i diskusjonen ?

Var ikke din påstand at evolusjonstrærne er adskilt av kromosomantall?

Blant annet og det er ingen stråmann.

Jeg sa ikke det var en stråmann.

Men det jeg har presentert her er dyr med forskjellige antall kromosomer som beviselig får barn sammen. Ergo er ikke det heller en stråmann.

Dette sågar et faktum du enda ikke har sagt noe om annet enn, sitat: "katter som har blitt katter og hunder som har blitt hunder, bjørner som har blitt bjørner, svin som har blitt griser".

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jepp, jeg mener stråmennene dine :)

Enda en stråmann, fra deg 4 3

Da vet ikke du hva en stråmann er. En personlig mening om at det er du som har slengt ut stråmenn er ikke en stråmann når det kommer til denne diskusjonen. En stråmann er et argument som har anoreksia.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, jeg mener stråmennene dine :)

Enda en stråmann, fra deg 4 3

Da vet ikke du hva en stråmann er. En personlig mening om at det er du som har slengt ut stråmenn er ikke en stråmann når det kommer til denne diskusjonen. En stråmann er et argument som har anoreksia.

En stråmann er når du sier en annen i diskusjonen har sagt noe han ikke har sagt og så motbeviser det med dine innlegg. Du har altså laget en stråmann du lett kan takle i diskusjonen :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...