Gå til innhold

Evolusjon vs. kreasjonisme (debatt for og imot evolusjonsteorien).

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Evolusjonsteorien gir ganske enkelt ikke noen forklaring på hvordan dyrene og mennesket har oppstått. Så det å sette evolusjonsteorien opp mot skapelse blir meningsløst.

Evolusjonsteorien sier ikke noe om hvordan liv har oppstått. Evolusjonsteorien sier noe om hvordan alt liv har utviklet seg. Slutt å være uredelig.

Nå må du lese hva som står skrevet, det står "hvordan dyrene og mennesket har oppstått" ! Men det er riktig at evolusjonsteorien heller ikke gir noen forklaring på hvordan livet har oppstått.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har ingen ting med kristenheten å gjøre, heller.

Det er ikke ett tre men mange trær Så enkelt er det.

Jeg tror du misforstår og forveksler  "The last comon ancestor (LUCA)" med det første liv på jord.

The last comon ancestor (LUCA) is the most recent population of organisms from which all organisms now living on Earth have a common descent.

Jeg ser på LUCA som de første grenene på evolusjonens ene tre. Treet som representerer det første liv.

Ja du tror appelsiner og aper vokser på samme tre.

Ape treet har ingen ting med appelsin treet å gjøre, CiaroScuro

Det er to forskjellige trær, ikke to forskjellige grener på samme tre.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Evolusjonsteorien gir ganske enkelt ikke noen forklaring på hvordan dyrene og mennesket har oppstått. Så det å sette evolusjonsteorien opp mot skapelse blir meningsløst.

Evolusjonsteorien sier ikke noe om hvordan liv har oppstått. Evolusjonsteorien sier noe om hvordan alt liv har utviklet seg. Slutt å være uredelig.

Nå må du lese hva som står skrevet, det står "hvordan dyrene og mennesket har oppstått" ! Men det er riktig at evolusjonsteorien heller ikke gir noen forklaring på hvordan livet har oppstått.

Er ikke dyr og mennesker liv? Evolusjonsteorien er en meget god forklaring på hvordan liv over tid har utviklet seg til all verdens dyr, herunder mennesket. Det er nok du som må lære deg å skrive entydig norsk.

Lenke til kommentar

Evolusjonsteorien som er en vitenskapelig teori er bygget på den vitenskapelige metode. Via den metoden så finner man ikke på forklaringer men lager en forklaring ut ifra observerbare beviser, dermed sier den ingenting om det vi ikke ennå kan vite noenting om.

Så du mener vi ikke kan forutse videre utvikling basert på en vitenskapelig teori?

Hvordan klarer du tolke det dit hen? Eventuelt kan du omformulere spørsmålet ditt? Tror jeg ikke helt forstår hva du mener at jeg mener.

Hva mener du da når du sier: "dermed sier den ingenting om det vi ikke ennå kan vite noenting om"

Hva med sorte hull? Sorte hull ble forutsett av Einsteins generelle relativitetsteori (1915), men det var ikke før på 1960-tallet man trodde slike objekter eksisterte.

Ah da er jeg med.

Med det mente jeg at siden vi ikke kan si noe om cosmos, universet og livets opprinnelse så formidles det heller ingen påstander om dette. Påstandene stanser der informasjonen slutter.

At vi kan forutsi fremtidige hendelser basert på tidligere hendelser, eller tidligere hendelser basert på nyere oppdagelser blir noe helt annet ;)

Lenke til kommentar

Er ikke dyr og mennesker liv? Evolusjonsteorien er en meget god forklaring på hvordan liv over tid har utviklet seg til all verdens dyr, herunder mennesket. Det er nok du som må lære deg å skrive entydig norsk.

Igjen, evolusjonsteorien sier ikke noe om hvordan hvordan dyrene og mennesket har oppstått. Kun hvordan dyrene og menneskene har utviklet seg etter at de har oppstått.

Og det hver for seg i hvert sitt tre, ikke ett tre som du tror.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Det hadde ikke vært en loop om du hadde kommet med en vettug forklaring på hva du faktisk helt konkret mener når du sier en "dyretype" ikke kan bli en annen "dyretype", da du ikke har definert hva som utgjør en "type" og hvordan dette ikke kan gå over til noe annet over tid.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Igjen, evolusjonsteorien sier ikke noe om hvordan hvordan dyrene og mennesket har oppstått. Kun hvordan dyrene og menneskene har utviklet seg etter at de har oppstått.

Evolusjonsteorien sier hvordan alle arter har utviklet seg fra et felles opphav. Du kan ikke omdefinere evolusjonsteorien etter eget forgodtbefinnende. Du fremstår som en klovn slik du diskuterer. Kreasjonisme har ingenting med vitenskap å gjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi kan være sikre på at Jehova skapte dinosaurene i en bestemt hensikt, selv om vi ikke fullt ut forstå denne hensikten nå. De var ingen feiltagelse, ikke noe produkt av en utvikling.

Dette utsagten finner jeg vært bekymringsværdig fordi dinosaurene var svært spesialiserte og ikke spesieliserte til hva som helst.

De var spesialisert til å drepe.

For ikke å snakke om alle de andre varientene av våpen og bepansring.

Kunne dette være for st de skulle spise gress montro eller var det for å drepe, lemmleste og spise byttet det nettop hadde fanget?

Dummeste jeg har lest fra noen som krangler med kristne om evolusjon. Dinosaurene spesialiserte seg på å overleve, på lik linje med alle andre skapninger som har eksistert på denne jord. Noen hadde forsvarsvåpen, andre overlevde på størrelse alene, noen var flinke til å løpe, noen var små og gjemte seg.

http://www.sciencekids.co.nz/sciencefacts/dinosaurs.html

Lenke til kommentar

Dummeste jeg har lest fra noen som krangler med kristne om evolusjon. Dinosaurene spesialiserte seg på å overleve, på lik linje med alle andre skapninger som har eksistert på denne jord. Noen hadde forsvarsvåpen, andre overlevde på størrelse alene, noen var flinke til å løpe, noen var små og gjemte seg.

Om du hadde vist hvordan JV fremstiller verden og dyrene der før syndefallet så hadde du kanskje sett litt annerledes på det.

Der var alt harmonisk og ingen måtte spise hverandre for å overleve og derfor jeg trakk fram denne spesialiseringen.

01.jpg

Lenke til kommentar

Evolusjonsteorien sier hvordan alle arter har utviklet seg fra et felles opphav. Du kan ikke omdefinere evolusjonsteorien etter eget forgodtbefinnende. Du fremstår som en klovn slik du diskuterer. Kreasjonisme har ingenting med vitenskap å gjøre.

Encyclopedia britannica:  Evolution, theory in biology postulating that the various types of plants, animals ....

Merriam Webster dictionary: Postulate

Synonyms given, hypothetical, if, assumption, premise (also premiss), presumption, presupposition, supposition

Related Words hypothesis, proposition, theory, thesis
Lenke til kommentar

Om du hadde vist hvordan JV fremstiller verden og dyrene der før syndefallet så hadde du kanskje sett litt annerledes på det.

Der var alt harmonisk og ingen måtte spise hverandre for å overleve og derfor jeg trakk fram denne spesialiseringen.

Du skrev at de, noe jeg tolker som alle, var spesialisert til å drepe. Jeg forstår hvor du kommer fra, men det gjør det enda viktigere å få frem ting riktig.

Å lære noen som "vet feil" ved å legge frem noe annet som er feil er idiotisk. Jeg forenkler gjerne ting, men jeg vil for all del ikke gi informasjon som man lett kan finne ut av at er feil da det bare vil styrke galskapen.

Lenke til kommentar

Hva mener du dette beviser? Det er kun en grafisk fremstilling av en av grenene på det store slektstreet. Cherry picking kan du gjøre i bibelen. Ikke rot med noe du ikke skjønner.

Dette beviser at hverken kunstig eller naturlig utvalg av hund kan bli til noe annet enn hund. Det samme gjelder selvsagt for bjørn, menneske, slange, mus. Derfor mange evolusjons trær ikke bare et evolusjons tre.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hva mener du dette beviser? Det er kun en grafisk fremstilling av en av grenene på det store slektstreet. Cherry picking kan du gjøre i bibelen. Ikke rot med noe du ikke skjønner.

Dette beviser at hverken kunstig eller naturlig utvalg av hund kan bli til noe annet enn hund. Det samme gjelder selvsagt for bjørn, menneske, slange, mus. Derfor mange evolusjons trær ikke bare et evolusjons tre.

Irrelevant.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...