Gå til innhold

Evolusjon vs. kreasjonisme (debatt for og imot evolusjonsteorien).

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Sett nå at mennesker kan bevise at verden forandrer seg heletiden til nye variasjoner, da er evolusjonsteorien inne på noe?

Om da ikke detaljene om hvordan variasjon skjer, så blir det galt å si at evolusjonsteorien må forkastes totalt?

Er forestillingen om guds skapelse og kreasjonisme Noe bedre alternativ egentlig?

Og vis Gud er så viktig å oppmøte, så er det tydelig traumer og angst som driver en slik hekse jakt på evolusjonsteorien?

Endret av t_o_m_m_y
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skiller mellom evolusjonsteorien og evolusjonisme. Teorien står på egne, vitenskapelige ben. Den forsvares, utfordres og forbedres av etablert og ny viten, kvalitetssikret av den vitenskapelige metode.

Evolusjonisme er et annet kapittel. Den består av folk som har laget en -isme ut av en vitenskapelig teori. Men ismen blir ikke vitenskapelig av den grunn, selvfølgelig. Tvert imot. For ismen står i veien for fremskritt, fordi den forsvarer det bestående, den motsetter seg ny viten.

En enkel test viser hvor du selv står: Hvordan reagerer du når evolusjonsteorien blir utfordret? En vitenskapsmann vil forsvare viten, en evolusjonist vil forsvare teorien mot ny viten.

Lenke til kommentar

nettopp det jeg sier, du er ikke halvt din far heller.

Hvorfor det ?

fordi du er deg selv, en egen unik skapning med din egen måte å se verden på, selv om halve ditt DNA er fra din far er du ikke halvt din far.

Tror du at om noen kloner et menneske så mener man at det er SAMME menneske.

Selvfølgelig er det to forskjellige individer.

Hvis du tror mennesket er et resultat av biologiske prosesser, mao en maskin, burde vel DNA'et være avgjørende for det indre liv også? Dvs at om 2 genetisk identiske personer levde nøyaktig samme liv, ville de også tenke helt likt.

Lenke til kommentar

Kloning? Hvordan er dette mulig uten at forskerne forstår DNA?

Kreasjonistne tror liksom at forskerne bare driver å "tipper" på at ting funker, mens i realiteten så har de liksom litt peiling på det de driver med også  :wee:

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

To genetisk identiske personer kan ikke leve nøyaktig samme liv (ikke i samme univers i alle fall).

det var et tankeekspriment, ikke noe som skjer i det virkelige liv ... hvis du har nøyaktig samme omgivelser og ting rundt deg, vil du ikke da som en sjel-løs biologisk maskin også gjøre samme valg og tenke helt likt?

Lenke til kommentar

Hvis du tror mennesket er et resultat av biologiske prosesser, mao en maskin, burde vel DNA'et være avgjørende for det indre liv også? Dvs at om 2 genetisk identiske personer levde nøyaktig samme liv, ville de også tenke helt likt.

Synd vi ikke har to identiske universer der vi kan observere utviklingen og handlingsmønsteret mellom de universale tvillingene.

Lenke til kommentar

En enkel test viser hvor du selv står: Hvordan reagerer du når evolusjonsteorien blir utfordret? En vitenskapsmann vil forsvare viten, en evolusjonist vil forsvare teorien mot ny viten.

Dette er ren bullshit og det vet du. Fakta er fakta, så når noe IGJEN og IGJEN viser det samme resultatet etter gjentagende testing (dette må også gjnnom prevuew, altså de samme gjentagende testene i andre laber, i flere land...), hva skal man kalle det? Tilfeldigheter? Flaks? Eller er man ikke på noe tror du?

Jeg, og de aller aller fleste andre som aksepterer vitenskap, skjønner at dette KAN endre seg over tid, gitt bedre teknologi, bedre metoder etc og ville selvsagt ikke ANGREPET det nye, hva prater du om egentlig? 

Når noen kommer og sier "gud gjorde det" så er det bare latterlig, for hva gjorde gud egentlig? Svingte tryllestaven og der var jorden fiks ferdig? Hva FORKLARER det egentig? 

234 - 56+892342 /534 + "gud gjorde det" er 1,45920145 Det er slik regnestykket til kreasjonister ser ut...

Så også en kommentar jeg gliste godt av fra han som har meldt seg ut med en pause her, om at jorden sakkes ned av vinden og atmosfæren... Her BEVISER han faktisk at han ikke har den ringeste snøring om hva han snakker om, dette er kreasjonist gibberish som forventet, for hvordan "sakker" du ned farten når det ikke er noe der å sakke farten ned på? HVIS dette var tilfelle ville vi jo hatt vestlig sterk vind, eller i det minste en bris, HELE tiden da.

Men ser frem til forklaringen om hvorfor atmosfæren sakker ned hastigheten til jorden... Men får vel beskjed om å se den jævla videoen med den såkalte doktoren igjen tenker jeg... 

At e tektoniske platene sklir i forhold til hverandre har jeg faktisk sett med egne øyne på Island, den den amerikanske platen og den europeiske sklir fra hverandre såpass mye at den gangveien som går fra platået ved tingvallir faktisk hadde sprukket opp den siste gangen jeg var der, rett før vi ankom. Folk hadde hoppet til siden når det plutselig åpnet seg en fire fem mete lang revne i gangveien. Dette skjer faktisk ganske ofte der. Og dette er ettertrykkelig bevist med å måle avstandene i mellom europa og amerika.. Så her rører du kreasjonist bullhit som noen har lært deg tydeligvis... 

Lenke til kommentar

To genetisk identiske personer kan ikke leve nøyaktig samme liv (ikke i samme univers i alle fall).

det var et tankeekspriment, ikke noe som skjer i det virkelige liv ... hvis du har nøyaktig samme omgivelser og ting rundt deg, vil du ikke da som en sjel-løs biologisk maskin også gjøre samme valg og tenke helt likt?

Hva så?

• Liker 1
Lenke til kommentar

hvis du har nøyaktig samme omgivelser og ting rundt deg, vil du ikke da som en sjel-løs biologisk maskin også gjøre samme valg og tenke helt likt?

Vi har ingen sjel, men vi har en bevissthet og om en klone hadde vært AKKURAT lik den som klonen ble klonet av ville fremdeles klonen tenkt tanker med sin bevissthet, på samme måte som orginalen ville fortsette å tenke sine tanker... Ikke noe magisk der.. 

Om dette gikk an selvsagt... Håper ingen har gjort dette med mennesker i det minste... Plutselig en dag ble vi hærtatt av soldater som så KLISS like ut liksom...  

Lenke til kommentar

Hva så?

Hva så? Tja, tror du det vi kaller sjelen, altså "deg" - din personlighet, er å finne i DNA'et?

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Denne doktor Hovind ville faktisk mottatt nobel prisen om disse løgnene hans i videoen fra 2001 var sanne (som nevnt her...)

Men la meg gjette, det er en konspirasjon på gang her ikke sant? Satt i gang for å sverte jesus, som selvsagt betyr så mye med løgnene som fremsettes om ham at konspirasjonen gjelder ALLE ateister og ikke religiøse vitenskapspersoner...? Er det noe slikt?

Lenke til kommentar

Hva så? Tja, tror du det vi kaller sjelen, altså "deg" - din personlighet, er å finne i DNA'et?

Nei, selvsagt ikke.

Tror du bør lese deg litt opp på faktiske forhold her og ikke støtte deg så tungt på religiøst visvas.. Bevistheten er ingen fastspikret "sjel", det er kjemiske og elektriske signaler (som slutter å eksistere når kroppen dør... )

Lenke til kommentar

Hva så?

Opplagt ikke. Vi er ikke kun et produkt av våre gener. Du selv innrømmet dette, våre opplevelser måtte også være identiske. Vi er en sum av våre gener og vårt miljø. Det er dog ikke noe magisk ved det.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

Nei, selvsagt ikke.

Tror du bør lese deg litt opp på faktiske forhold her og ikke støtte deg så tungt på religiøst visvas.. Bevistheten er ingen fastspikret "sjel", det er kjemiske og elektriske signaler (som slutter å eksistere når kroppen dør... )

Med andre ord, er du en genetisk klone av en annen person som har nøyaktig samme omgivelser og opplevelser rundt seg, så vil denne personen også ha samme tanker og indre liv, da du tror mennesket er en biologisk maskin.

Nei, jeg tror IKKE min personlighet er å finne i DNA'et, for jeg tror ikke vi er biologiske maskiner.

Lenke til kommentar

Hva så?

Opplagt ikke. Vi er ikke kun et produkt av våre gener. Du selv innrømmet dette, våre opplevelser måtte også være identiske. Vi er en sum av våre gener og vårt miljø. Det er dog ikke noe magisk ved det.

Innrømmet? Jeg inrømmer ingen feil, for jeg har ikke sagt noe feil, og jeg vet at jeg sitter på sannheten her. Jeg setter forutsetninger her for å utelukke at DERE kan tolke det jeg sier feil, ved å komme med inspill om at miljø eller omgivelser kan gjøre at 2 genetisk identiske personer har ulikt indre liv.

Så hva er konklusjonen din?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...