HvemFormetMeningeneDine Skrevet 22. oktober 2023 Del Skrevet 22. oktober 2023 RustneTrompet skrev (2 minutter siden): Er dette bare guds bidrag til horror-sjangeren? For enkelte blir det nok det ja, kommer veldig an på hvordan man responderer på den. Lenke til kommentar
RustneTrompet Skrevet 22. oktober 2023 Del Skrevet 22. oktober 2023 HvemFormetMeningeneDine skrev (2 minutter siden): For enkelte blir det nok det ja, kommer veldig an på hvordan man responderer på den. Og hvordan responderer du på den? «Guds veier er uransakelige», eller har du en annen unnvikende klisjé? 2 Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine Skrevet 22. oktober 2023 Del Skrevet 22. oktober 2023 Ribo skrev (2 minutter siden): Så for hver utløsning med millioner av sperm har desegneren vært inne i hver sperm å endret denne til sitt ønske Hvor har jeg hevdet det? Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine Skrevet 22. oktober 2023 Del Skrevet 22. oktober 2023 RustneTrompet skrev (Akkurat nå): Guds veier er uransakelige Hvor står det? Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 22. oktober 2023 Del Skrevet 22. oktober 2023 HvemFormetMeningeneDine skrev (Akkurat nå): Hvor har jeg hevdet det? Du sier at forklaringen på slektskap er designeren. Det jeg beskrev er ENESTE mulighet for en designer er involvert i ditt slektskap, eller har du andre forslag. Forstår du ikke konsekvensen og omfanget av å bare slenge ut et slikt svar. 1 Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine Skrevet 22. oktober 2023 Del Skrevet 22. oktober 2023 Ribo skrev (1 minutt siden): Du sier at forklaringen på slektskap er designeren Ja, du vet vel at det meste på denne kloden er utstyrt med DNA? `En designer! Lenke til kommentar
RustneTrompet Skrevet 22. oktober 2023 Del Skrevet 22. oktober 2023 HvemFormetMeningeneDine skrev (3 minutter siden): Hvor står det? Ikke vri deg unna. Du kjenner godt argumentet. Jeg lurer på, dersom du mener DNA er «guds bok», hvordan du stiller deg til at en overhengende mengde av DNA koder eller via mutasjoner resulterer i lidelse, smerte og død. 4 Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 22. oktober 2023 Del Skrevet 22. oktober 2023 (endret) HvemFormetMeningeneDine skrev (1 minutt siden): Ja, du vet vel at det meste på denne kloden er utstyrt med DNA? `En designer! Det var ikke det spørsmålet du svarte på. Du sier at forklaringen på slektskap er designeren, HVORDAN. Det du har gjort til nå er å benekte ALT vi vet om arv og arvelige sykdommer. Endret 22. oktober 2023 av Ribo 4 Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 22. oktober 2023 Del Skrevet 22. oktober 2023 RustneTrompet skrev (17 minutter siden): Hvis du mener at DNA er den fantastiske boken, hvordan forklarer du da mutasjoner, defekter, aborter, misdannelser og ufattelige lidelser? Disse er jo også kapitler i boken til din gode, allmektige og ufeilbarlige gud. Er dette bare guds bidrag til horror-sjangeren? Han mener visst at denne såkallte designeren har skrevet DNA-boken omtrent 4 billioner ganger. Det er omtrent så mange arter som har levd på jorden, og alle sammen har ulik DNA. Og som sagt, 99.9% av dem er utdødd. For ikke å snakke om alle DNA-ulikhetene innenfor en og samme art, kan legge på noen billioner "bøker" der også. Denne 'designeren' må være en jævel til å jobbe ! Skikkelig rare greier.. 🤣 1 Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine Skrevet 22. oktober 2023 Del Skrevet 22. oktober 2023 RustneTrompet skrev (2 minutter siden): Ikke vri deg unna. Du kjenner godt argumentet. Hvorfor skulle jeg vri meg unna? Hvor i bibelen står det at Guds veier er uransakelig, jeg har da aldri brukt det sitatet. I Romerne sies det at hans DOMMER er uransakelige. RustneTrompet skrev (9 minutter siden): Jeg lurer på, dersom du mener DNA er «guds bok», hvordan du stiller deg til at en overhengende mengde av DNA koder eller via mutasjoner resulterer i lidelse, smerte og død. Degenerering av mennesket begynte med Adam, og nødvendigvis gjaldt det selvfølgelig også DNA` et. Lenke til kommentar
RustneTrompet Skrevet 22. oktober 2023 Del Skrevet 22. oktober 2023 HvemFormetMeningeneDine skrev (2 minutter siden): Degenerering av mennesket begynte med Adam, og nødvendigvis gjaldt det selvfølgelig også DNA` et. Aah selvsagt! Adam og Eva ja. Da har ikke jeg flere argumenter. Case closed. 3 Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine Skrevet 22. oktober 2023 Del Skrevet 22. oktober 2023 SilverShaded skrev (2 minutter siden): Denne 'designeren' må være en jævel til å jobbe ! Skikkelig rare greier.. 🤣 Ja, Skaperen er skikkelig rar som ikke gjør det på den måten du ønsker…. Hva med å skape en fredelig verden og å motbevise at vi trenger en Skaper i det hele tatt, begynn med å fjern religion….ballen er din/deres!….jeg får si som en annen her, `Jeg holder ikke pusten` Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine Skrevet 22. oktober 2023 Del Skrevet 22. oktober 2023 Ribo skrev (20 minutter siden): Det du har gjort til nå er å benekte ALT vi vet om arv og arvelige sykdommer HvemFormetMeningeneDine skrev (10 minutter siden): Degenerering av mennesket begynte med Adam, og nødvendigvis gjaldt det selvfølgelig også DNA` et. Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 22. oktober 2023 Del Skrevet 22. oktober 2023 HvemFormetMeningeneDine skrev (2 minutter siden): Ja, Skaperen er skikkelig rar som ikke gjør det på den måten du ønsker…. Hva med å skape en fredelig verden og å motbevise at vi trenger en Skaper i det hele tatt, begynn med å fjern religion….ballen er din/deres!….jeg får si som en annen her, `Jeg holder ikke pusten` Jeg har absolutt ingen ønsker mht. hverken mitt eller andres DNA, og absolutt ingen Skaper. For å snu litt på ditt argument : Hvorfor motbevise at vi trenger en skaper. Vi trenger det jo tydeligvis ikke, siden om han skulle ha funnest må man si han gjør en elendig jobb, både med å skape fred og en hel masse andre ting (krig, sykdom, naturødeleggelse etc etc.) Med en slik CV ville hvem som helst vært permanent ubrukbar til noe som helst. 3 Lenke til kommentar
RustneTrompet Skrevet 22. oktober 2023 Del Skrevet 22. oktober 2023 HvemFormetMeningeneDine skrev (18 minutter siden): Hva med å skape en fredelig verden og å motbevise at vi trenger en Skaper i det hele tatt, begynn med å fjern religion….ballen er din/deres!….jeg får si som en annen her, `Jeg holder ikke pusten` Det er bare å lene seg tilbake å slappe av. Verden blir stadig mer sekulær, og antallet ateister øker jevnt og trutt samtidig som at det det er mindre krig og vold i samfunnet enn noensinne før. Men det er jo klart at du ikke tror på dette siden du ikke kan observere disse lange trendene med egne øyne. 1 Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine Skrevet 22. oktober 2023 Del Skrevet 22. oktober 2023 SilverShaded skrev (3 minutter siden): For å snu litt på ditt argument : Nei ikke vri deg unne, gjør det! HvemFormetMeningeneDine skrev (20 minutter siden): Ja, Skaperen er skikkelig rar som ikke gjør det på den måten du ønsker…. Hva med å skape en fredelig verden og å motbevise at vi trenger en Skaper i det hele tatt, begynn med å fjern religion….ballen er din/deres!….jeg får si som en annen her, `Jeg holder ikke pusten` Gjør det, dere makter jo ikke. Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine Skrevet 22. oktober 2023 Del Skrevet 22. oktober 2023 RustneTrompet skrev (1 minutt siden): Det er bare å lene seg tilbake å slappe av Mens kloden brenner unner føttene deres….bra holdning!….humrer Lenke til kommentar
RustneTrompet Skrevet 22. oktober 2023 Del Skrevet 22. oktober 2023 (endret) HvemFormetMeningeneDine skrev (1 minutt siden): Mens kloden brenner unner føttene deres….bra holdning!….humrer Du er på samme kloden, og hva gjør du? Stoler på en imaginær gud som ikke har gjort noe annet enn å drite seg ut siden menneskene skapte han? Endret 22. oktober 2023 av RustneTrompet 5 Lenke til kommentar
HvemFormetMeningeneDine Skrevet 22. oktober 2023 Del Skrevet 22. oktober 2023 RustneTrompet skrev (Akkurat nå): Og hva gjør du? Stoler på en imaginær gud som ikke har gjort noe annet enn å drite seg ut siden menneskene skapte han? HvemFormetMeningeneDine skrev (3 minutter siden): Hva med å skape en fredelig verden og å motbevise at vi trenger en Skaper i det hele tatt, begynn med å fjern religion….ballen er din/deres!….jeg får si som en annen her, `Jeg holder ikke pusten` Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 22. oktober 2023 Del Skrevet 22. oktober 2023 HvemFormetMeningeneDine skrev (29 minutter siden): Hvorfor begynte designeren ødelegge DNAet til mennesket og hvorfor gjorde han AKKURAT det samme hos Sjimpansen. Hva hadde de gjord galt? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg