Gå til innhold

Ny heimeside

Anbefalte innlegg

Jeg synes rett og slett du er enn mer ubrukelig designer enn meg. Kom frem med 5 gode design, det kan være bilde, eller web side. Lykke til!

Tar du imot utfordringa?

Synes holdningene på forumet begynner å ligge litt i grenseland her.

Lest flere poster, du ikke akkurat (etter min oppfattning) viser god folkeskikk

Over til saken:

Syntes hjemmesiden din så bra ut; enkel og grei. Kunne kanskje trengt noen flere farger?

keep up the good work!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes rett og slett du er enn mer ubrukelig designer enn meg. Kom frem med 5 gode design, det kan være bilde, eller web side. Lykke til!

Tar du imot utfordringa?

Hvis det er meg du henvender deg til (lær deg å bruke quote, eller skriv navnet til den du retter innlegget mot), så takker jeg nok nei. Som jeg har sagt før, det er ingen pissekonkurranse, og hva som er pent, er høyst subjektivt.

Smaken er som baken (delt, og din stinker).

Lenke til kommentar

Tar du imot utfordringa?

Hvis det er meg du henvender deg til (lær deg å bruke quote, eller skriv navnet til den du retter innlegget mot), så takker jeg nok nei. Som jeg har sagt før, det er ingen pissekonkurranse, og hva som er pent, er høyst subjektivt.

Smaken er som baken (delt, og din stinker).

Jeg stinker? aha.

okay, anyways sorry!

Lenke til kommentar
Selv om man lager den übertøffe flash-menyen, med fullt av ting som sier "swish" og "swosh" og fyker frem og tilbake, masse tøff musikk og man selv syns det er det ypperste av webside-menyer utviklet siden OL i Lillehammer, så har ikke det en dritt å si hvis den jevne bruker syns den er innforjævlig irriterende, og lukker siden fordi det kommer en helt grusom musikk ut fra høyttalerne.

:lol:

Det er sant! :woot:

Lenke til kommentar
For di som gir negative kommentarer:

Dere idioter, dere lager ikke en bedre webside selv så gir dere folk

slike kommentarer som får dem til å miste lysten på å lage webside.

Skaff dere selv en fin side før dere sier noe negativt om andres.

Han er liksom stolt over hva han har fått til og ønsker å vise det frem!

Clean side! bare fortsett så blir det nok enda bedre.

:lol:

Er det med deg da? Enten er du veldig "nærtagende" i den forstand at du tar opp alt i verste mening, eller så har du sett feil.

Ingen her som har slengt drit om siden til arve87.

Og, BTW, tror du burdte være litt mer forsiktig med hvem du utfordrer, er vel ikke akkurat noe sjakktrekk å utfordre en med over 7 års erfaring innen web design...

Lenke til kommentar

Tar du imot utfordringa?

Herregud, du har misforstått _helt_ her. Jeg kan ikke si at jeg liker helt den holdningen din. Du må seriøst gjøre noe med den frekke holdningen din! Og en annen ting, syns ikke websidene dine var toppen akkurat...så det med "hardcore" kan du prøve et annet sted!

Jeg gremmes...

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg er enig med Piranha og de fleste andre her...... Skift Holdning..... Jeg er ikke noe hardcore designer, jeg kan Litt forskjellige scriptspråk, men lærer hele tiden. Må si at jeg synes det er veldig mange her inne som er bedre "designere" enn deg.

Ontopic: Fin side Ompa :mrgreen: Men du burde finne noe som fyller ut høyre marg litt mer... ble litt tomt. Men utenom det var det flott og rent, lett å finne frem, så fortsett det flotte arbeidet ;)

DanielP

Lenke til kommentar
HOLD DERE TIL TOPIC!

Sitter på jobb no, er heime om en times tid. Er klar over at det er litt tomt, og eg har eksperimentert litt med å mekke noke grafikk som kan dekke noken av dei virkelig tomme områda. Synest fremdeles at tekst gjør seg best i høgre marg, så om noken har forslag til ka eg skal legge til slags tekst der - kom med dei!
Takk for all kritikk hittil, negativ eller positiv, så lenge den er _konstruktiv_!

- Arve Systad

Edit: tjcombo: var vel ingen som slengte dritt vel? folk skal få sei det dei vil uten at du/noken andre skal angripe dei sånn.. Eg la ut sida, og bad om kritikk. Eg fikk kritikk i omtrent alle poster før din, då kjørte du tråden heilt av spor. slutt med sånn "sjefing"
Lenke til kommentar

Flott side! Tho noen ting jeg ville ha endret på:

- Har i det siste begynt å få virkelig sansen for "padding". Vet ikke hvorfor, men jeg bare oppdaget plutselig at padding faktisk er veldig viktig for å få siden til å virke mer oversiktelig og fin. Menyen din er bare 1px fra "streken". Ville ha gjort om litt på dette. Om ikke det er akkurat padding du bruker, så ville jeg iaffal hatt litt mer avstand fra ramma. Dette gjelder både menyen og diverse andre steder. Selv om hovedteksten står et godt stykke fra resten, synes jeg nesten den godt kunne vært enda lenger ifra. 50, kanskje 100 px hadde nok faktisk kunne vært bra.

- Det burde ikke være så vanskelig å bruke % i stedet for faste mål på den sida, tror jeg ikke, uten at jeg har gått noe inn i kildekoden.

- Ville ikke ha brukt iframe (eller liknende). Tror siden gjør seg bedre om den strekker seg.

- det er :: både foran og bak "om meg", mens bare foran på de andre. Vet ikke om det skal være slik, tho.. ;)

Lenke til kommentar

mulig at noen har nevnt dette allerede:

du bør fjerne border mellom venstre/høyre sidebar og footer...

siden footer sitter helt inntil de blå sakene på sidene tror jeg det blir bedre om det går i ett der uten border, en måte å fixe dette:

null border på footer

bare border mot innsia på de to menysakene

border bottom på midt delen...

Lenke til kommentar
Mulig å få sida til å strekke seg ved hjelp av noke anna enn "avanserte" ting? Vil lissom unngå å lage ei html fil for kver side lissom.. .. :p

Prøv php-include, og du vil aldri angre. Slik var det iaffal med meg. Før jeg prøvde den muligheten brukte jeg frames, men etter jeg oppdaget php-include har jeg alltid brukt det. Det har ikke vært spørsmål engang! :nice:

Denne metoden kan nok virke litt avansert i starten, men når du først får den opp er det helt enkelt og helt genialt.

Legg merke til at sidene må ligge på en server som har støtte for php.

<?php

$sjekk_side = isset($side);

if ($sjekk_side == 1)

{ 

if (@fopen("sider/$side.htm", "r"))

{ 

include ("sider/$side.htm"); 

}

if (!(@fopen("sider/$side.htm", "r")))

{

include("sider/feil404.htm");

}

}

if ($sjekk_side <> 1)

{

include("sider/forsiden.htm"); 

}

?>

Dette er det include-scriptet jeg bruker på siden min. Fant det på en annen side en gang for lenge siden, husker ikke hvor.

Ivæffal: Denne koden legger du inn i index.php (framsiden) der du vil at innholdet fra de andre sidene skal komme.

Lag en mappe som heter sider/. I denne mappen legger du alle sidene dine. Forsiden.htm blir den siden som kommer frem når ingenting annet er oppgitt. Feil404.htm kommer frem hvis det ikke finnes noen side som heter det som er oppgitt. Adressen til siden "interesser.htm" blir index.php?side=interesser.

Verre er det ikke. :woot:

Når/hvis du legger inn dette lille scriptet, kan du fjerne iframe'n med det samme. Da strekker sida seg.

BTW: Burde ikke

if (!(@fopen("sider/$side.htm", "r")))

i scriptet mitt være byttet ut med "else"? Php er ikke et av de feltene jeg er god på.. :nice:

Lenke til kommentar
Har ikkje støtte for php.. veit at home.no.net serverene har det men.. er ikkje dei ubegripelig treige? har opplevd å vente 10-30 sek før eg i det heile tatt får svar fra serveren når eg besøker ei side der...

Synes ikke de er så treige. Har siden min liggendes der, ganske uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...