Gå til innhold

Rimelig abonnment med struping


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har i dag kontantkort til mine to barn og vurder å gå over til abonnement for dem begge. Jeg betaler i dag ca 200,- per måned på kontantkortene og ser etter abonemment til samme pris.

 

Men det jeg veldig gjerne vil ha er en sikkerhet for at fakturaen ikke blir på MER enn 200. Så hvilke abonnement er det som støtter struping av datatrafikk etter at den inkluderte pakken er brukt opp?

 

Jeg ønsker ikke et abonemment med xGB inkludert for deretter å bli flådd hvis poden bruker mer enn det inkluderte.

 

(Begge voksne har jobb-telefoner så det er kun disse to abonnementene det er snakk om)

 

Alle tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en del år siden nå, men når jeg hadde YoungTalk fra netcom (vet ikke om den finnes enda) så betalte man 200 kroner i måneden og det var det man fikk, hvis man ikke brukte hele beløpet så ble det overført til neste måned. (Du kan fylle på ekstra med kontantkort hvis det behøves)

Endret av bigggan
Lenke til kommentar

 

Men det jeg veldig gjerne vil ha er en sikkerhet for at fakturaen ikke blir på MER enn 200. Så hvilke abonnement er det som støtter struping av datatrafikk etter at den inkluderte pakken er brukt opp?

 

Jeg ønsker ikke et abonemment med xGB inkludert for deretter å bli flådd hvis poden bruker mer enn det inkluderte.

 

Flere leverandører har dette, de er noe forskjellige med tanke på betaling og fleksibilitet, trenger kanskje litt finlesing av hver enkelt sine vilkår.

 

Et par eksempler:

Tele2: https://www.tele2.no/kontroll.aspx

OneCall: https://onecall.no/abonnement/ctrl.php

Talkmore har også en variant.

 

Sikkert flere også.

Lenke til kommentar

Du kan se på xito.no også

Ut fra tilbakemeldinger på facebooksida til xito ville jeg har vært forsiktig med dem.

Det ser ikke ut til at eksempelvis databruk sperres.

Uten at jeg har full innsikt i bakgrunnen for tilbakemeldingene på facebook.

Jeg har heller ingen anna erfaring med xito.

 

Men som sagt: Det kan være verdt å finlese detaljene/variasjonene i denne type abonnement hos de forskjellige leverandørene. Og kanskje tusle seg innom de respektives facebooksider.

 

Det ser for eksempel ut som om det er bråstopp når du har brukt datakvoten din hos Tele2 og du må vente til neste faktureringsperiode.

Mens du har mulighet til å "fylle på" hos OneCall, abonnementsavgiften faktureres, mens man må etterfylle med kort dersom man har brukt opp kvoten.

Xito ser som sagt ut til å kunne by på ubehagelige overraskelser dersom poden går amok i gigabytene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...