gthaman Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 (endret) Det er knapt så jeg har fått lukket kabinettet på ny innmat i main-riggen, så kommer lysten til å bygge maskin igjen snikende Dette skal altså være en benche-rig. Jeg er helt på planleggings-stadium forløpig, og aner ikke hva jeg skal ha av hardware - X99 er vel eneste vei å gå egentlig her. Trenger innspill og forslag, dette er bare en "fun"-build, så alle bidrag settes stor pris på! Det jeg lurer på og gjerne ønsker tips på, er "kabinett", og vannkjølingen. Ser at Digital impuls har LD PC-V4, dette kan jo fort være noe jeg går fort. Alternativt så har Dimastech en rekke spennende løsninger. I utgangspunktet var jeg interessert i 2x360 radiatorer, men tenkte at når jeg først har en så åpen løsning er det ingenting som hindrer er 9x120rad sak på veggen - det burde gjøre at det er mulig å holde en fin temp på vannet. Noen som har efaring med noe slikt? Pumper blir en dobbel-løsning med 2xD5 eller MCP35X2 om jeg ikke har gått glipp av noe annet festlig. Tanken er å alltid ha det nyeste i hoved-rig, og når det kommer noe nytt så bestiller jeg asap og kjører i bench-rig for å se om jeg vil ha det inn i main-maskinen. Hurtigkoblinger på alt av vann-blokker er selvsagt, da dette var en helt ny verden å få inn i hovedmaskinen. Kom med forslag! Edit : trykkleifs Endret 30. oktober 2014 av gthaman Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 (endret) Jeg har LD Cooling PC-V4 Bench Table med 2x Coolgate 360 radiatorer. ALLE inn og ut koplinger er hurtigkoplinger, noe som gjør bytting av hardware til en lek Hvis jeg trenger det litt kaldere, så slenger jeg inn en radiator til i loopen med en lang slange med vann i ut vinduet i vinterkulda Vann og luft: Bare vann: Jeg som bencher litt med Ln2 @ TG 2014 Litt ssd benching: Akkurat nå så har jeg Rampage V +5960x og 3 stk gtx 980 på bencheriggen i påvente av vannblokker til Gigabyte G1 korta. Endret 30. oktober 2014 av Nizzen 1 Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 30. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2014 Takk for respons! Går nok for en v4 da, mtp tilgjengelighet og plass til 2x360 - digg å ha alt i en enhet. Du er ikke spesielt opptatt av cable management eller Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 PC-V4 er driiiitdigg. Anbefales! Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 (endret) Sjekk ut Phobya http://www.aquatuning.no/13198/phobya-wacoolt-benchtable-black Får den vel i stål og aluminium. Jeg gikk for den i stål, billigere og mer solid. Stod lenge å kikket på PC-V4 jeg også, men landet altså til slutt på den du ser der. Helt super! Endret 30. oktober 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 31. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2014 Sjekk ut Phobya http://www.aquatuning.no/13198/phobya-wacoolt-benchtable-black Får den vel i stål og aluminium. Jeg gikk for den i stål, billigere og mer solid. Stod lenge å kikket på PC-V4 jeg også, men landet altså til slutt på den du ser der. Helt super! Denne var også kul, men å kunne plukke opp kabinettet i Oslo (jobben) gjør det hele ganske grei skuring. Takk for forslag Da blir det V4 og 2x360 radiatorer OC formula virker også fint som benching utgangspkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå