Mopi Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 (endret) Jeg tror at Saudi-Arabia kan være under utvikling. Jeg sier ikke at Saudi Arabia er perfekt, men det er det mest stabile landet i hele Midtøsten. Og selv om vi anser lovene som barbarisk, deres måte å straffe på og rettighetsgrunnlag. Så ser jeg fortsatt noen muligheter for å utvikle landet til noe bedre i fremtiden For eksempel. Så har det ikke vært utsatt for terrorangrep. De håndterer kriminalitet, selv om den blir gjort på en barbarisk måte. Det er ingen sprø brutale protester over noe tull som jeg kan tenke meg. Men i andre muslimske land i midtøsten, så kan de være mer utsatt for krig og konflikter, terrorisme osv. Jeg er ganske kritisk når det kommer til å støtte krigshissere i Midtøsten av alt vi ikke liker når det kommer til en regjering der. Jeg tror meste av grunnlaget for destabilisering av et land er nettopp krig. Som er muligens årsakene at radikale fundamentalister putter sin tro på islam og får et hat mot krigshisserne iførste omgang. Og blir med i terrorgrupper. Jeg tror det er bedre å bruke diplomati for å komme til enighet. Selv om islamske lover(Sharia Lover) eller terrorgrupper også er grunnen til destabilisering i et land også "Om det blir implementert i politikken", på grunn av for mye teokrati, og er årsaken til at de fleste prøver å gjøre det samme i den vestlige verden. Og det skyldes også den massive immigrasjons bevegelsen som vi har tatt inn. Men selve årsaken til radikalister kan bli øst om det blir destabilisert av krig, hvis et land lider av mye krig, og får et sterkt hat mot en krigshisser i første omgang. Men hvis et land har et stabilt samfunn i så lang tid, og kan utvikle seg på en lang avstand. Så har den en mer sjanse til å ikke få disse radikale synspunktene i første omgang. Da vil borgerne sannsynligvis være glad på den måten. (Prøv å tenk den historiske Tyskland fra første verdenskrig, etter tapet av første verdenskrig så prøvde de demokrati etter at de ble lagt skylda på hele krigen av de allierte, og fikk en massiv gjeld for hele krigen. Og på grunn av fattigdom og sult var hovedoppsatsing på et fascistisk regime som ledet dem i Nazismen. Nå er de ganske utviklet på grunn av ingen streng straff som ble foreslått etter andre verdenskrig. "Selv om russerne ville det". Så da fikk de hjelp til å utvikle landet mer. Og marshallhjelpen hjalp oss. Selv om det kanskje var for å holde kommunisme unna, og lønte seg økonomiskt til amerikanerne også. Så tror det å ha et godt forhold til et land, og heller prøve å slå igjennom med diplomati og satse på en videre utvikling er en bedre løsning enn å krige bare for en minste ting som man ikke liker med en regjering, synes det er bedre å ha relasjoner til et land enn ingenting i det hele tatt. Men det er bare meg. Endret 30. oktober 2014 av Mopi 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå