Gå til innhold

180g protein / 1800 kalorier per dag

Anbefalte innlegg

Jeg er 18, veier 83 kg og er 189 cm høy. Jeg bruker mjks treningsprogram, altså jeg løper 2 ganger per uke (12km og 30min), trener styrke to ganger i uka (ca 1t30min) og går med 25kg sekk i 2t én gang i uka.

Jeg er helt klar over at jeg ikke trenger å gå ned i vekt og at jeg strengt tatt heller burde ligge i overskudd på et slikt program, men jeg har fortsatt lyst til å se hvordan resultatene blir hvis jeg skulle følge noes likt som overskriften tilsier.

Jeg har nå funnet ut at jeg burde ligge på 1800-2000 kalorier per dag, men om jeg vil beholde muskelmassen burde jeg spise ca 180 g protein per dag.

Jeg fikk et gavekort på gymgrossisten så jeg kjøpte 1kg Star-Nutrion Whey-80. http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/kosttilskudd/proteinpulver/index.html

Det var vel egentlig i forbidnelse med dette at jeg ville prøve en sånn type diett siden det blir litt lettere å innta alt proteinet med proteintilskudd.

Jeg bor hjemme med mamma og pappa, så jeg spiser det jeg får på bordet til middag. Ellers går det stort sett i 2 brødskiver til både frokost og lunsj (bremykt, ost og skinke/salami) i skoleuka. Drikker i gjennomsnitt 1l øl på en uke.

Om noen har noen tips, særlig angående hvordan jeg burde legge opp proteininntaket på en dag (inkludert proteinpulver) hadde jeg satt stor pris på det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

180 gram hørtes litt mye. Proteinbehovet er alt imellom 1.2-2.0 x kroppsvekt, dvs ca fra 100-166g protein pr dag for deg. Noe over det er ikke vits, og kroppen din de fleste dager neppe klare å ta imot alle proteinene jo høyere opp mot 2 du går.

Ellers skjønner jeg ikke hvor du får 1800-2000 kalorier fra, hva er hensikten med denne "dietten" egentlig, for den er tydligvis ihvertfall ikke å gå opp i muskelmasse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...