Brattus Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 (endret) Hei. Tenkte å kjøpe noen LP plater fra amazonOg tenkte å se hvor mye det ble i MVA og toll. Så brukte toll.no sin kalkulatorDer sto det at det var en tollfri vare, men neden for står det noe om pris på fortollingen. Kan jeg få toll på dette? Var vanskelig å forstå toll.noRegner med det bare er en standartekst som kommer opp? Endret 30. oktober 2014 av Brattus1 Lenke til kommentar
MooseOnTheRun Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Screenshoten du har lagt ut var et veldig lite bilde osm jeg ikke kunne se noen ting på, men tror jeg skjønner hva du lurer på. LPer er en tollfri vare, men den er likevell momspliktig. Toll og moms er altså 2 forskjellige ting. Moms må man betale på ting som koster mer enn 200 kr.(fra utlandet) Momsen er, så vidt jeg vet, alltid på 25%. For å fortolle varen for deg, altså regne ut momsen, tar Posten et fortollingsgebyr. Husker ikke i farten hvor mye det er på, men er vell rundt 135 kr eller no også øker det for varer over en viss verdi (1000 eller 2000 kr tror jeg?) Dette kan du lese mer om på toll.no. Håper det ble litt klarere for deg nå. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Men vanligvis krever Amazon inn mva og de tar ikke noe gebyr. Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 30. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2014 Oj, se der ja.. Ble litt lite..Ok, så jeg må betale mva (og det er forsåvidt greit) + fortollingsgebyr (som ligger på rundt 135 kr). Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Som sagt, Amazon krever inn norsk moms, du må betale det, men ikke noe gebyr. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå