Gå til innhold

Får jeg utbytte av dette?

ostenxx

Anbefalte innlegg

Hei der!

Ja, da er jeg innkalt til førstegangstjeneste på Madlamoen i Stavanger. Oppmøte er i januar.

Lurer på om noen av dere har synspunkter på denne tjenesten? Har begynt på biologi bachelor ved NTNU, og er derfor ikke sikker på om det er så lurt å ta pause i studiene.

Men uansett, er rekruttskolen slitsom? Er ute etter en førstegangstjeneste hvor jeg kan få en jævelkondis utenlike...

Er det noen som har erfaringer?

Mvh. Øystein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke ta pause fra studie på grunn av militæret, hvis du har begynt på et studie og trives med det.

Enig med Dovrebanen, er du godt trent før militæret, blir du i dårligere form etter endt tjeneste. Jeg gikk inn og ut av militæret med samme vekt, men forholdet mellom muskler og fett var ikke det samme :) Hadde bedre kondisjon dog, men det skulle ikke så mye til.

Jeg har en fetter som er befal ved rektruttskolen på madla. Han sier at det ikke er spesielt hardt.

Lenke til kommentar
Ikke ta pause fra studie på grunn av militæret, hvis du har begynt på et studie og trives med det.

Enig med Dovrebanen, er du godt trent før militæret, blir du i dårligere form etter endt tjeneste. Jeg gikk inn og ut av militæret med samme vekt, men forholdet mellom muskler og fett var ikke det samme :) Hadde bedre kondisjon dog, men det skulle ikke så mye til.

Jeg har en fetter som er befal ved rektruttskolen på madla. Han sier at det ikke er spesielt hardt.

Ja,ja, da tror jeg nesten jeg tar å søker om å komme inn i infanteriet. Garnisonen i Sør- Varanger er jo i og for seg interessant. Skal uansett i militæret før eller siden, men vil ha en utfordring av det rette slaget både fysisk og mentalt.

Takker for svarene!

Mvh. Øystein

Lenke til kommentar

Jeg var på madla i fjor høst (0209 kullet), det var ikke noe særlig hardt...men litt fysisk fostring og eksersis må du belage deg på.

Ellers så har du den ******* vaskingen hver morra som kan irritere litt, men det blir man vant med.

Rekruttskolen på madla husker jeg som rotete med mye venting, men uansett litt spennende fordet :) Ble kjent med masse rare folk fra hele Norge og man kunne se en god del komiske episoder av inkompetente rekrutter :lol:

Jeg ville forresten ikke hoppa inn i forsvaret hvis jeg hadde begynt på studier.

Lenke til kommentar
Jeg var på madla i fjor høst (0209 kullet), det var ikke noe særlig hardt...men litt fysisk fostring og eksersis må du belage deg på.

Ellers så har du den ******* vaskingen hver morra som kan irritere litt, men det blir man vant med.

Rekruttskolen på madla husker jeg som rotete med mye venting, men uansett litt spennende fordet :) Ble kjent med masse rare folk fra hele Norge og man kunne se en god del komiske episoder av inkompetente rekrutter :lol:

Jeg ville forresten ikke hoppa inn i forsvaret hvis jeg hadde begynt på studier.

Må bare meddele at jeg har bestemt meg for å gå i militæret til neste år, men jeg er ikke sikker på om Sjøforsvaret er det riktige valget for meg. Studiene tar jeg som de kommer, og i og med at jeg har kommet inn på bachelor-graden i biologi, kan jeg jo bare beholde studieplassen mens jeg er i militæret.

Vil rett og slett bare gjøre noe nytt like godt først som sist. Jeg er ikke en av de som har interesse av å skippe hele dritten. Jeg er innstillt på å kunne forvare landet i en krigssituasjon.

Uansett, takker for all hjelp!

Hilsen Øystein :)

Lenke til kommentar
Jeg er innstillt på å kunne forvare landet i en krigssituasjon. 

Du mener, du er innstilt på å bli skutt i kamp under en krig eller alternativt dra igang litt terrorisme etter at norge har blitt slått ned i støvlene?

Jojo.

Bare ikke la militæret gi deg fysiske skader for livet, der du koser deg med utfordringer, ankelbrist og annet gøy.

Lenke til kommentar
Jeg er innstillt på å kunne forvare landet i en krigssituasjon. 

Du mener, du er innstilt på å bli skutt i kamp under en krig eller alternativt dra igang litt terrorisme etter at norge har blitt slått ned i støvlene?

Jojo.

Bare ikke la militæret gi deg fysiske skader for livet, der du koser deg med utfordringer, ankelbrist og annet gøy.

Er du en total idiot? Ikke for å være frekk, men har du i det hele tatt satt deg inn i oppgaven det norske forsvaret har i en krigssituasjon?

Hovedoppgaven til forsvaret er å ødelegge for fienden og oppholde dem inntil vi får hjelp fra NATO!

Om du ikke har noe konkret å komme med, synes jeg du bare kan la være å svare på posten min som tar opp et ganske alvorlig tema, nemlig min framtid.

Krigsmotstandspingler og militærnektere har jeg null respekt for, ihvertfall når de ikke respekterer den enkeltes selvforsvarsrett.

Hold deg til Napalm-bombene dine du...

:gretten:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...