Fotoskrulla Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Sunnmørslandskap Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Jada, sauer er og blir ålreite dyr. Men støyen i den øverste skya ville jeg gjort noe med - enten ved hjelp av et støyfjerningsprogram eller rett og slett sløra det. I og med den utbrente himmelen blir jo ikke dybdefølelsen bedre om du kutter vekk nevnte sky. Da må du i tilfelle også kutte under det utbrente. men når du kutter slik senker du betrakters blikk så mye at da kommer den skeive horisonten som nok skulle vært rettet opp til syne. Hadde dette vært virkelighet og ikke et skeivt holdt kamera ville vannet ha rent ut på høyre side av bildet. Derfor finnes det opprettingsprogram for denne feilen gjør selv de mest proffe fotografer, men retter i etterarbeidet. Jeg anbefaler oppretting før beskjæring og da kanskje ta så mye at toppen på treet følger med for det vil skape litt dybdefølelse i bildet selv om formatet da kanskje blir litt kjedelig. Fårikålkjøttet med angoragenser'n på er fint plassert i flata - og tar du kuttforslaget til følge havner de ikke så langt unna det gyldne snitt. Roar 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 30. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2014 Jada, sauer er og blir ålreite dyr. Men støyen i den øverste skya ville jeg gjort noe med - enten ved hjelp av et støyfjerningsprogram eller rett og slett sløra det. I og med den utbrente himmelen blir jo ikke dybdefølelsen bedre om du kutter vekk nevnte sky. Da må du i tilfelle også kutte under det utbrente. men når du kutter slik senker du betrakters blikk så mye at da kommer den skeive horisonten som nok skulle vært rettet opp til syne. Hadde dette vært virkelighet og ikke et skeivt holdt kamera ville vannet ha rent ut på høyre side av bildet. Derfor finnes det opprettingsprogram for denne feilen gjør selv de mest proffe fotografer, men retter i etterarbeidet. Jeg anbefaler oppretting før beskjæring og da kanskje ta så mye at toppen på treet følger med for det vil skape litt dybdefølelse i bildet selv om formatet da kanskje blir litt kjedelig. Fårikålkjøttet med angoragenser'n på er fint plassert i flata - og tar du kuttforslaget til følge havner de ikke så langt unna det gyldne snitt. Roar Tusen takk for at du tar deg tid til så utfyllende kommentar! Jeg hadde lyst å slå meg selv i hue med noe hardt da jeg la merke til at horisonten var helt ute å kjøre!! Får skylde på at det var tidlig på morgenen.. Prøvde å kutte vekk skya, men da ble det så kjedelig på en måte, så jeg lot den bli. Laga en sort/hvit variant i stedet..bare på skøy.. Du skal tro det var vanskelig å få fårikålet plassert på riktig sted i bildet! Vanskelige modeller.. Lenke til kommentar
GroKoDilla Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Røft og tøfft sauebilde! Ganske svak for disse dyra kan du si <3 <3 <3 Oppskarpingen var jo rimelig ekstrem - men det funket bra! Opprettingen fikser du sikkert fint også ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg