Eriksendrul Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Vet noen om det brukes til noe spesielt ? Er bøter for eks noe som finansierer noe spesielt ? Går pengene fra bøter som politi/brann skriver ut til da politi/brann/ambulanse ? Vet ikke helt hvorfor jeg lurer på dette, Men kan se for meg at de for eks blir lagt i et eget fond som blir fordelt på de andre under statsbudsjettet ? Eller kanskje de pengene er øremerket for og forbedre noe spesielt i Norge som kanskje ikke blir prioritert i statsbudsjettet ? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Pengene fra bøter går inn i en generell sekkepost på statsbudsjettet, post 4618.86 (frem til 2014 Statens Innkrevingssentral, fra 2015 Skatteetaten). Den er ikke øremerket noe. I 2015 er det anslått 1,3 mrd kroner i bøter og forelegg, og 70mio i andre trafikantsanksjoner. 3 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Pengene fra bøter går til politiets julebord (Kilde: Kommentarfeltene i nettavisene) 4 Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Jeg husker man fikk tilbud om avtalegiro med Statens Innkrevingssentral før, feks når man betalte fartsbøter. Da blir det jo hakket enklere neste gang man synder, tenker jeg på. 1 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 30. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2014 Da trur jeg det blir et hælvettes julebord til 1,3 milliarder kroner Trur jeg skal bli politi så jeg kan dra på julebord 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå