Ann-K1991 Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Har en Hp Stasjonær pc som jeg har overtatt etter min søster da den plutselig tok kveld. Feilmld kommer opp : disk boot failure, insert system disk and press enter. Hva er dette ? Kan dette løses ? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Det kan være mye som kan være problemet ditt, så her litt lese stoff http://forums.cnet.com/7723-10149_102-257993/disk-boot-failure-what-is-it-and-what-can-i-do-to-resolve-it/ Lenke til kommentar
LOBOS Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 "Hva er dette ? Kan dette løses ?" Disken er enten føkka, løs ledning eller noen Windows filer har errorer etter en crash eller noe. Det første kan man ikke fikse, men de 2 andre kan man. Clue er bare å få booted og kjørt chkdsk på c: driven (I cmd.exe[Dos] skriv:\> chkdsk c: /F [enter]), om det ikke er ledningen. Har du en boot disk så kan du prøve å bruke den. Opp til Vista i alle fall kunne jeg bruke en gammel WinXP boot disk enkelte ganger når noe slikt skjedde. Med andre ord, om du ikke har en boot disk kan du prøve å lage en på en annen PC. Disk, Cd, USB... Du kan også prøve å boot i safe mode (F8). Om boot disken ikke vill funke fordi PCen prøver disken først og henger seg kan man prøve å gå in i bios og velge å bare boot fra "boot disken". Om det er cd osv... Etter chkdsk så må man endre dette tilbake for å få booted fra hard disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå