Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluetooth-driverne forsvinner helt plutselig og kommer tilbake når det passer

Anbefalte innlegg

Hei!

Overskriften er kanskje komisk, men det er nøyaktig det som skjer.

Nå vet jeg ikke hvor mange tråder jeg har startet de siste dagene, men her kommer enda en. Jeg er vanvittig mange problemer nå. Det er alltid noe.

Jeg hadde tidligere en bærbar Asus PC, som jeg hadde mange forskjellige problemer med. Blant annet hadde den et dårlig trådløst nettverkskort, og dårlig bluetooth-kort. Bluetooth-enhetene mine datt ut hele tiden, den siste tiden før jeg kjøpte ny data, hadde jeg en gul varsellampe på "Generic Bluetooth Adapter" under "Bluetooth-radioer" i Enhetsbehandling. Det står: "Windows har stoppet denne enheten fordi den har meldt om problemer. (Kode 43)". Under "Bluetooth-radioer" pleide det også å stå "Microsoft Bluetooth Enumerator". Dette forsvant.

Det var to Bluetooth-drivere under "Nettverkskort" i Enhetsbehandling, men også disse bare forsvant.

For to uker siden fikk jeg ny bærbar, Multicom Xishan W550S. I denne har jeg puttet inn et nytt nettverkskort: Intel Wireless-AC 7260. Og hva skjer? Nøyaktig det samme som med den forrige dataen! Men dagen etter, så installeres plutselig driverne igjen automatisk. Fem stykker. Bortsett fra at jeg fikk error på to av dem. Men tre dager senere så forsvant de igjen.

Så ringer jeg til Multicom, og de sender et nytt nettverskort. Samme type. Og nå fikk jeg nettopp det samme problemet igjen!

Hva gjør jeg med dette?

Et lite hjertesukk bare:

Hva i alle dager er det som skjer? All elektronikk jeg tar borti, streiker jo! Hvis jeg skulle ha skrevet om alle de tekniske problemene jeg opplever, så hadde de blitt en bok. Og jeg er teknofil! Jeg vet jo hva jeg driver med, selv om jeg ikke skal påstå at jeg er en ekspert. Det er sikkert lett for andre å tenke at det er brukerfeil, men la meg bare få si følgende: Har kjøpt 5 forskjellige høyttalere på Expert i løpet av det siste året. Eller kjøpt en gang og byttet fire. Konstatert maskinvarefeil på alle sammen.

Endret av -0DAP3HWH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og da jeg slo på dataen i dag, stod det: "Bluetooth Server installert". Under "Bluetooth-radioer" i Enhetsbehandling er det gule varseltegnet på "Generic Bluetooth Adapter" borte og "Microsoft Bluetooth Enumertor" er tilbake.

Under "Nettverkskort" i Enhetsbehandling er begge bluetooth-driverne tilbake, "Bluetooth Device (RFCOMM Protocol TDI) #3" og "Bluetooth-enhet (Personal Area Network)".

Er helt pussig dette. Driverne kommer og går i takt med forandringene i været omtrent. Og så merker jeg meg at de har kommet tilbake dagen etter at de har forsvunnet, etter at dataen har vært avslått om natten. Kan vel være tilfeldig.

Lenke til kommentar

Installerte en annen driver for et par dager siden, etter hjelp fra Multicom, men i dag skjedde det igjen: driverne bare forsvinner fra Enhetsbehandling. Det eneste som står er "Generic Bluetooth Adapter" med gult varselikon og errorkode 43 under "Bluetooth-radioer".

I morgen kommer kanskje driverne tilbake igjen. Eller i overmorgen. De kommer og går som de vil. Er det ingen som aner hva dette er? Jeg har avinstallert alt av antispyaware-programmer og slike ting. Til og med Ccleaner har jeg fjernet. Bruker kun Microsoft Security Essentials.

Bortsett fra det så har jeg kun installert Chrome 64-bit, Firefox, Skype, VLC, LibreOffice og Dropbox. Det er det eneste! Ingen av disse programmene kan da vel forårsake at bluetooth-driverne kommer og går på denne måten, omtrent i takt med forandringene i været?

Og nå har jeg hatt samme feil på to forskjellige dataer, og tre forskjellige nettverks-/bluetooth-kort.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har det gått et par uker uten problem, men i dag skjedde det igjen. Jeg skulle installere en ny driver til diverse taster på tastaturet som heter Hotkey, og vips så forsvant bluetooth-driverne igjen. Jeg får ikke feilmelding eller noen ting, de bare forsvinner.

I tillegg får jeg nå beskjed om at "En av USB-enhetene som er koblet til datamaskinen, har hatt en feil, og Windows kjenner den ikke igjen." I enhensbehandling har jeg gult varselikon på "Unknown Device". Men det rare er at jeg ikke har en eneste USB-enhet tilkoblet.

Tre forskjellige interne nettverkskort, ett bluetooth-adapter og to forskjellige datamaskiner: SAMME FEIL!

ER DET INGEN SOM KAN HJELPE MEG?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...