Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Forstyrrelser på lyden ved avspilling av video

Anbefalte innlegg

Problemet er altså at jeg på min compaq opplever skraping/forstyrrelse på lyden ved avspilling av film fra feks. netflix og youtube. I verste fall lugger også bildet. Har forsøkt avspilling fra ulike nettlesere uten at det har hjulpet.

Forsøkte også en anbefaling jeg leste på nett som gikk ut på å slette flash player, installere firefox og deretter installere adobe flash. Dette lot til å fungere, men da jeg slo på laptopen dagen etter var problemet der som før.

Jeg kan ikke påberope meg å ha noe særlig greie på data, så om dette problemet høres kjent ut for noen, så hadde det vært topp med et tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, ja jeg er redd jeg kan ha kjøpt for svak maskin. Ser at prosessoren jeg har heter Intel Celeron N285, 1,86 GHz.

Prøvde å endre kvaliteten på en youtubesnutt, og forstyrrelsene varierte betydelig. HDTV var helt sjanseløst, først på 360p forsvant forstyrrelsene.

Maskinen kostet riktignok ikke mer enn 3000 kr, men burde jeg ikke likevel kunne forvente mer? Eller kan det være andre ting som spiller inn.

Lenke til kommentar

Dette er en enkel to-kjerne prosessor som kan kjøre to tråder parallelt. Den skulle kunne yte bedre enn det du beskriver så vidt jeg kan forstå.

Gå inn i oppgavebehandlingen og se hvilke prosesser som belaster maskinen der. Kanskje har du noe annet som belaster prosessoren i tillegg, da vil du fort få problemer med en så svak prosessor.

Lenke til kommentar

Veldig hyggelig med konstruktive innspill og råd her i forumet. :) Jeg bruker avast som antivirusprogram.

Forsøkte nå høy ytelse i batteriinstillinger, men det lot ikke til å utgjøre den store forskjellen. Når jeg følger med task manager samtidig som jeg ser en film på netflix, så ser jeg at cpu av og til går i 100%, noe som åpenbart har sammenheng med de omtalte forstyrrelsene. Særlig noe som heter "system interrupts" bruker alene rundt 30-35%. Hva kan dette være?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...