1-2-3- Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Hei! Jeg har mange aktive tråder her nå. Her kommer enda en. Jeg har en Panasonic ST60 smart-TV der jeg bor, mens mine foreldre har nøyaktig samme TV der de bor. Der jeg bor har jeg en Belkin N750-router, mens foreldrene min har Asus AC66U. Jeg har en Nexus 5 og mine foreldre har et Samsung Galaxy Note-nettbrett. Fra disse enhetene kan jeg spille av filmer på Netflix på TV-en. Da trykker jeg på "cast"-ikonet. Ganske likt Chromecast har jeg forstått. Der jeg bor har dette alltid fungert smertefritt, og fungerer fortsatt smertefritt. Det har også fungert fint hos mine foreldre, men når får jeg bare følgende feilmelding når jeg caste filmer fra telefonen eller nettbrettet: "Timeout while contacting the target device (16001)." Jeg har prøvd alt. Resatt nettbrettet, resatt routeren, lastet inn original firmware, lastet inn Merlin-firmware, logget av og på på alle enheter. Jeg snakket med Netflix support, og de ga opp. Det rare er at det fungerer helt fint å caste fra telefonen/nettbrettet til TV-en når jeg ser YouTube. Grunnen til at jeg tror at det er routeren, er at det fungerer der jeg bor, med nøyaktig samme enheter, mens det ikke fungerer på nettverket hos mine foreldre der jeg har AC66U. Jeg tenker at det er en innstilling i routeren. Kan dere tenke dere hvilken? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 (endret) Uansett om du bruker Miracast eller Chromecast så er dette noe som foregår direkte mellom enheten du prøver å case fra og tv'n. edit: leif Endret 30. oktober 2014 av ilpostino Lenke til kommentar
1-2-3- Skrevet 30. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2014 Uansett om du bruker Miracast eller Chromecast så er dette noe som foregår direkte mellom enheten du prøver å case fra og tv'n. edit: leif Hvordan forklarer du da at det fungerer samme telefon og samme TV på et annet nettverk? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Forskjellige instillinge rpå tv'n kan være en mulighet. Lenke til kommentar
1-2-3- Skrevet 30. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2014 (endret) Forskjellige instillinge rpå tv'n kan være en mulighet. Nei, nå har jeg nettopp resatt TV-en til fabrikkinnstilling også, og jeg har lagt inn samme innstillinger på denne TV-en, som den andre. Det hjalp ikke. Forskjellen er at den som ikke fungerer er tilkoblet trådløst, og den som fungerer med kabel. Men det har altså fungert med den som er tilkoblet trådløst tidligere. Endret 30. oktober 2014 av 1-2-3- Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Sjekk SW-versjonen på TVene. Selv om jeg heller mot at dette har med routeren å gjøre. Lenke til kommentar
1-2-3- Skrevet 30. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2014 Sjekk SW-versjonen på TVene. Selv om jeg heller mot at dette har med routeren å gjøre. Begge TV-ene er oppdatert med nyeste programvare. Det er nok routeren. Jeg bare skjønner ikke hva. Tidsavbrudd-error. Hvor i routerinnstillingene kan en regulere ting som har med det å gjøre da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Sjekket setting for uPNP? Se her: http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Plug_and_Play Lenke til kommentar
1-2-3- Skrevet 30. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2014 (endret) Sjekket setting for uPNP? Se her: http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Plug_and_Play Sjekket nå, den var allerede aktivert. Men det står noe om "Allowed internal port range" og "Allowed internal port range" som jeg ikke forstår meg på som har med uNDP å gjøre. Endret 30. oktober 2014 av 1-2-3- Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Mulig for stor avstand til TV. Mulig radiostøy i rommet. (Fra ruter, tv eller annet.) Kan du finne ideer her? http://nettfart.no/ Lenke til kommentar
1-2-3- Skrevet 30. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2014 Mulig for stor avstand til TV. Mulig radiostøy i rommet. (Fra ruter, tv eller annet.) Kan du finne ideer her? http://nettfart.no/ Men det fungerte jo en stund. Og jeg har ikke flyttet på noe av enhetene. Det jeg derimot har gjort er å fikle med routerinnstillingene etter å ha rådført meg med folk her på forumet. Men nå resatte jeg jo routeren i går da og det hjalp ikke. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Uten å kunne gå inn på det då er der en sammenheng mellom nettverkskortet (i PC) og USB-portene. Ta ut usb for headsett etc. og prøv. Reset nettverkskortet. Under Handlingssenter er forskjellige feilsøkingsmuligheter. (Det har du kanskje gjort allerede.) Lenke til kommentar
1-2-3- Skrevet 30. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2014 Uten å kunne gå inn på det då er der en sammenheng mellom nettverkskortet (i PC) og USB-portene. Ta ut usb for headsett etc. og prøv. Reset nettverkskortet. Under Handlingssenter er forskjellige feilsøkingsmuligheter. (Det har du kanskje gjort allerede.) Men...dette har ikke noe med dataen å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå