Gå til innhold

Rykte: Canon roadmap 2015

Anbefalte innlegg

Tipper at M3 ligger i mellomsjiktet på pris og litt under angående spesifikasjonene.

Ser ut som navnet blir 760D på den nye mellomklasse DSLR, og grunnen er for at det ikke skal kunne forveksles med Nikon D750

De burde kalt det 810D og doblet prisen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som det blir 2 kameraer en 750D og en 760D, forstår ikke helt hvorfor :confused:

Canon Rebel 750D/760D Specifications

• Full HD movies, MP4 format, HDR movie, automatic shooting modes (EOS 750D )
  • 24.2MP sensor and Canon’s DIGIC 6 image processor
  • ISO 100-12,800 range
  • Flicker Detection technology
  • Five frames per second continuous shooting mode
  • 19 cross-type AF point system
  • Hybrid CMOS AF III
  • Rear Quick Control Dial (EOS 760D )
  • Creative movie modes (EOS 760D )
  • Wi-Fi and NFC

Ser ut som det kommer en ny “Nifty Fifty” 50mm f/1.8 stm om den komme under messen er uvisst.

Lenke til kommentar

Her er de første bildene av 760D, blir ikke klok på dette kameraet

Canon føler nok at de er presset fra speilløse og ønsker å gjøre 760D til en litt større oppgradering enn 650D og 700D var. Siden de ikke har en seriøs speilløs klar, ikke noen forbedret sensor, og ikke ønsker å gi 4K video på et low end kamera introduserer de en LCD-skjerm på toppen og to kontrollhjul i stedet. Det er jo noe helt nytt i dette prissegmentet (med unntak av Pentax da).

Eller kanskje det erstatter 70D, eller kanskje det blir et alternativ til 70D, men med en 24MP Sony sensor som gir bedre bildekvalitet, men mangler dual pixel teknologien.

Blir interessant å se hvordan kameraene profileres, navngivingen med både 750D og 760D er i hvert fall merkelig og forvirrende.

Endret av se#
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir interessant og se hvordan M3 blir, om det er en reel konkurrent til endel av kameraene i det speilløse markedet.

760D kan være en føler for å lukte litt på markedet for et lite og avansert kamera til en fornuftig pris, så som 60D på en måte var.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Blir interessant og se hvordan M3 blir, om det er en reel konkurrent til endel av kameraene i det speilløse markedet.

760D kan være en føler for å lukte litt på markedet for et lite og avansert kamera til en fornuftig pris, så som 60D på en måte var.

Hvis man må klundre med en løs søker på nye M3 også så blir den aldri en reel konkurrent til de mer etablerte speilløse med flotte elektroniske søkere. Det er i allefal min mening. Som et kamera nummer to....kanskje.

Lenke til kommentar

Hvis man må klundre med en løs søker på nye M3 også så blir den aldri en reel konkurrent til de mer etablerte speilløse med flotte elektroniske søkere. Det er i allefal min mening. Som et kamera nummer to....kanskje.

Alle de etablerte produsentene av speilløse har rimelige modeller uten søker, og til dels uten support for ekstern EVF. Antar det er på disse modellene det største volumet er også, og der burde M3 passe godt inn så lenge det ikke har noen spesielle svakheter. Canon kan sikkert selge masse M3 så lenge pris og ytelse er OK. Det jeg synes er rart er at de fortsatt ikke ser behovet for noe mer avansert. Det blir vel en reprise på første M'en som var horribelt overpriset i forhold til konkurrentene i starten, men som er bra pris/ytelse når det kommer ned i rundt 3K (avhengig av hva konkurrentene gjør i mellomtiden).

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tror ikke M3 skal konkurrere mot foreksempel Sony A7, men jeg kan ta feil.

Som jeg har skrevet tidligere så har ikke Canon en fullverdig objektivpark til og kunne lokke de mer ihuga amatørfotografene ennå, så jeg tror det ville være dumt og lansere en hi-end EOS-M på dette tidspunktet.

Det har versert rykter om at Canon holder på med et speilløst fullformat, men bare tiden vil vise om det er realitet eller ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke M3 skal konkurrere mot foreksempel Sony A7, men jeg kan ta feil.

M3 må jo konkurrere mot Sony A5100, Olympus E-PL7, Panasonic GF7, Samsung NX300, Nikon 1 V3 osv.

Hadde 750D eller 760D vært speilløst kunne jeg forstått M3, men det ser jo ikke slik ut. 750D har jeg riktignok ikke sett bilde av uten linse ennå, men 760D så i hvert fall ut til å ha speil.

Edit: Byttet om 750 og 760

Endret av se#
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...