fotonisse Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Har et problem med min Gmail. Når jeg ikke fullfører skrivingen av en mail, og så "mellomlagrer" kladden i utkastpostkassen, så "formerer den seg. Jo lenger den ligger i utkastpostkassen, jo flere av dem blir det. Har sett igjennom de fleste innstillinger uten å finne noe som skulle tilsi at den skal gjøre dette. Gmailen er satt opp på Samsung S4 active, Samsung Galaxy Note 10.1 (2014) og på min Macbook Pro. Problemet oppstod først når Gmailen ble satt opp på Macbook Pro maskinen, men det hjelper ikke å slette/avinnstallere den der, for det har jeg forsøkt. Dette skjer uansett på hvilken av disse kladden blir lagt i utkastpostkassen, den siste gangen jeg lagret kladden i utkastpostkassen, så endte jeg opp med 275!!! kopier. I tillegg så sendes det også enkeltmailer flere ganger, uten at jeg har gjort det selv. Men dette er det intet fast mønster på, det skjer med forskjellige mottagere hver gang. Har også slettet mailkontoen fra samtlige steder den er satt opp, og så restartet alle sammen, for så å sette opp mailkontoen på nytt igjen. Resultatet er det samme, i utkastpostkassen så "formerer" kladden seg, og enkeltmailer blir sendt flere ganger. Noen gode forslag til hvordan dette kan løses? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Bruker du et mail-program eller logger du inn via nettleser? Skjer dette mens du er innlogget eller utlogget? Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 30. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2014 Bruker du et mail-program eller logger du inn via nettleser? Skjer dette mens du er innlogget eller utlogget? Dette skjer etter at jeg har lukket mailen på f.eks. min Mac (ved å bruke kombinasjonen cmnd + Q), eller at jeg bruker "hjem-knappen" på enten mobilen eller nettbrettet (begge fra Samsung). Om jeg lar mailen være åpen på Macen, og så benytter internett eller redigerer bilder, så "formerer" mailen seg da også. Mailen åpner seg med en gang jeg trykker på mail-ikonet, og jeg logger ikke ut. Jeg kun lukker mailen slik jeg har beskrevet over her. Push-varsler fungerer som de skal på mobil og nettbrett, nye mailer hentes automatisk ned etterhvert som de blir sendt til meg. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Foreslår at du prøver å bruke nettleser og ser om det samme skjer da. Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 30. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2014 Det fungerer bedre, for da skjer det ikke med alle hele tiden, men det er ikke stabilt. Noen "kladder" som ligger i utkastpostkassen "formerer" seg, mens andre gjør det ikke...... Det er hele tiden forskjellige mottagere (i utkast postkassen) den gjør det med, så det er ikke noen skikkelige holdepunkter for hva den mailkontoen gjør her...... Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Prøv å skifte passord. Kanskje noen som "prøver seg" på eposten din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå