klerhaugen Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Når jeg kobler laptopen til en skjerm med høyere oppløsning 1440x2560 eller no sånt... så bruker ikke photoshop hele arbeidsområde dede på skjermen.. det med svart på bildet. Hvordan fixer jeg det? Lenke til kommentar
se# Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 (endret) Du må sette opp operativsystemet (antar Windows) til å vise forskjellige bilder på de to skjermene. Eksakt hvordan det gjøres avhenger av hvilken versjon av Windows du har. Er det Windows 7 høyreklikker du på desktopen og velger "Screen Resolution" (heter sikkert noe lignende hvis du har norsk Windows). Da får du opp en dialogboks som bør være mulig å forstå. Merk at for å drive en 2560x1440 skjerm må laptopen sannsynligvis ha displayport hvis den ikke er realtivt ny. HDMI ga max 1920x1080 på tidlige versjoner av standarden. Endret 29. oktober 2014 av se# Lenke til kommentar
klerhaugen Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2014 Det er ikke problemet. Windows går rett i rett oppløsning automstisk... min hdmi takler 2560. Har hdmi 1.4. Photoshop bruker i å for seg hele skjermoppløsningen. Men den utnytter ikke hele arbeidsområdet til å vise bildet. Se vedlegg... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Det kan ha noe med bildestørrelsen foreksempel bilde i 4/3 og en skjerm på 16/9. Lenke til kommentar
klerhaugen Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2014 Nei... det er normalt på laptopen som er 16-9 1080p. Problemet er når bildet skaø vises på eksternskjermen som er 1440p også 16-9. Dette må være en innstilling i photoshop men jeg finner ikke hvor... Lenke til kommentar
lashrasch Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Window -> Arrange -> Consolidate all to tabsView -> Screen mode -> Prøv hver av de tre valgene Evt:View -> Fit on Screen Lenke til kommentar
klerhaugen Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2014 Nei ingen av de. Er liksom det "vinduet" i photoshop som viser bildet som ikke kan utvides nedover. Vanligvis skulle man tro man kunne dra rammen nedover og utvide den siden det et plass til det i arbeidsområdet... Men det lar seg ikke gjøre. Så frustretende... Lenke til kommentar
lashrasch Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Hva med å trykke "F" og se hva som skjer? Lenke til kommentar
klerhaugen Skrevet 30. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2014 Det hjelper ikke er det noen plass man kan flytte rundt på panelene? Lenke til kommentar
lashrasch Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Window -> Arrange?Evt gå til innstillinger og "interface".Om ingenting fungerer. Gå til https://forums.adobe.com/community/photoshop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå