Knekkeren Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 (endret) Hei! Noen som kan hjelpe meg? Har Windows 8 og Office 365 Har ett regneark der jeg driver med gårds og bruksnummer. Jeg skulle gjerne samlet alle (ett av hvert) gårds og bruksnummer i hver rad i AW til BH for da får jeg inn alle gårds og bruksnummer på hvert medlem. Ved endringer skal da AW til BH endre seg også Forslag på hvordan, med eller uten Macro På forhånd takk Gårds og bruksnummer.xlsx Endret 29. oktober 2014 av Knekkeren Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Hei Her er en makro som gjør jobben -hvis jeg forstår deg rett. Du må kjøre den på nytt etter at du endrer dataene. Sub SkrivBruksnumre() Dim S As String Dim Alle As Collection Dim R As Long, C As Long, I As Long Range("AW6:BH106").ClearContents Set Alle = Nothing Set Alle = New Collection For R = 6 To 106 For C = 1 To 40 If Cells(R, C).Value <> "" Then S = Cells(R, C).Value On Error Resume Next Alle.Add S, S On Error GoTo 0 End If Next Next R = 6 For I = 1 To Alle.Count If I Mod 12 = 0 Then R = R + 1 End If Cells(R, 49 + I Mod 12).Value = Alle(I) Next End Sub Husk å lagre med filformat xlsm eller xls, ellers forsvinner makroen. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Knekkeren Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2014 Hei og takk for svar. Var ikke helt sånn jeg mente men skal prøve og forklare skulle hatt verdi i A6 til AV6 stigende i AW6 til BH6 (en av hvert og stigende) A7 til Av7 stigende i AW7 til BH7 (en av hvert og stigende) A8 til AV8 stigende i AW8 til BH8 (en av hvert og stigende) osv. da vil jeg få samlet alle Gårds og bruksnummer på hver eier. Navn på eier vil da stå i kolonne BI6, BI7, BI8 osv. Kan du hjelpe meg med det? Kjekt og få hjelp Lenke til kommentar
ExcelGuru Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Hei! Jeg har gjort et forsøk Hvis du klikker på knappen Sorter ved AW så sorteres verdiene på alle linjene Hvis du endrer en celle, sorteres bare verdiene på denne ene linjen til AW -> http://www.excelguru.no/download/839/ Vennlig hilsen Ketil Melhus Lenke til kommentar
Knekkeren Skrevet 30. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2014 Hei og takk for svar Tror dette kan funke men må teste litt etter helga. TAKK så lenge, kan nok hende jeg må spørre etter mere hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå