Gå til innhold

LiPo-batteri med høyere amper til RC-Heli (E-Sky Big Lama)?

TheKent

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et radiostyrt helikopter som jeg skal bestille nye batterier til, siden det jeg har igjen har blåst seg opp og blitt ødelagt under lagring. Skal nå sørge for at dette ikke skjer igjen, men det er en annen sak enn det jeg lurer på.

Standardbatteriene er på 11.1V 800mAh. Kan jeg bruke et batteri med lik spenning, men med høyere amper (f.eks. 2200mAh) uten å risikere å brenne motorene eller lignende? Har forstått det slik at amperen har å gjøre med hvor lenge batteriet holder ut mellom hver lading.

Har ikke gjort noen modifikasjoner på helikopteret, bortsett fra å bytte ut dårlige standard-plastdeler med nye av aluminium.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ha større kapasitet på batteriet ja, men sjekk at det passer fysisk og at heliet tåler den ekstra vekten.

Ok! Takk :) Batteriet jeg har i siktet er et med 2200mAh, og det veier 122 gram (standard 65 gram). Er dette en vesentlig forskjell som vil påvirke fly-egenskapene veldig?

Lenke til kommentar

Du kan ha større kapasitet på batteriet ja, men sjekk at det passer fysisk og at heliet tåler den ekstra vekten.

Ok! Takk :) Batteriet jeg har i siktet er et med 2200mAh, og det veier 122 gram (standard 65 gram). Er dette en vesentlig forskjell som vil påvirke fly-egenskapene veldig?

Hvilket heli har du?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilket heli har du?

E-Sky Big Lama

Link: EleFun

Lenke til kommentar

les litt her: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1054610&page=13

"Be prepared to buy extra parts. Might as well get the extra parts handy. 2200mAh battery is too heavy. I used a 1300mAh 3s and did not like the flying characteristics compared to the stock 800mAh battery."

Nå er det ikke amperne som gjør det ustabilt, men den ekstra vekten og det stod det ikke noe om.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har en lignende helikopter og kan si med en gang at helikopteret vil slite med det batteriet,den er altfor tung,du kan kanskje gå opp til 1000mAh men du må gjøre noen modifikasjoner av understellet der batteriet er.

hDu kan ha større kapasitet på batteriet ja, men sjekk at det passer fysisk og at heliet tåler den ekstra vekten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har lånt et batteri med en kamerat i påvente av de nye!

Har nå oppdaget et nytt problem etter å ha ladet det helt opp (E-sky 1000mAh 11,1V),og det er at rotorbladene ikke vil starte! Servoene reagerer og er funksjonelle, men når jeg drar opp joysticken, skjer det ingenting! :/

Ser at mottakeren i selve helikopteret har to røde lys når jeg kobler i batteriet; ett på hver side.

Alle forslag/tips mottas med takk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...