MilKman' Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 (endret) Hei, For veldig, veldig lenge siden satt jeg på en chatteside som hadde ranger som blant annet dekksgutt, matros og andre sjørelaterte ranger. Du ble i høyere rang jo lengre du var medlem og jo mer du gjorde ut av deg. Temaet var, såvidt jeg husker, også sjø. Det er egentlig ingen mål og mening med tråden, men jeg og en kamerat kom til å prate om dette forlede, og det hadde vært artig å huske hva den het. Mest sannsynlig er den lagt ned, men er det noen som husker denne chatte-siden? Endret 29. oktober 2014 av MilKman' Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Hei, For veldig, veldig lenge siden satt jeg på en chatteside som hadde ranger som blant annet dekksgutt, matros og andre sjørelaterte ranger. Du ble i høyere rang jo lengre du var medlem og jo mer du gjorde ut av deg. Temaet var, såvidt jeg husker, også sjø. Det er egentlig ingen mål og mening med tråden, men jeg og en kamerat kom til å prate om dette forlede, og det hadde vært artig å huske hva den het. Mest sannsynlig er den lagt ned, men er det noen som husker denne chatte-siden? Var denne for barn? Mener å huske en lignende side selv, er nok lett 10-12 +- år siden, hang der som liten et par dager når jeg var hjemme syk fra skolen, artig greier, fant den aldri igjen etterpå da. Man låste opp flere chatterom eller tema etter rang mener jeg også å huske. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2014 Hei, For veldig, veldig lenge siden satt jeg på en chatteside som hadde ranger som blant annet dekksgutt, matros og andre sjørelaterte ranger. Du ble i høyere rang jo lengre du var medlem og jo mer du gjorde ut av deg. Temaet var, såvidt jeg husker, også sjø. Det er egentlig ingen mål og mening med tråden, men jeg og en kamerat kom til å prate om dette forlede, og det hadde vært artig å huske hva den het. Mest sannsynlig er den lagt ned, men er det noen som husker denne chatte-siden? Var denne for barn? Mener å huske en lignende side selv, er nok lett 10-12 +- år siden, hang der som liten et par dager når jeg var hjemme syk fra skolen, artig greier, fant den aldri igjen etterpå da. Man låste opp flere chatterom eller tema etter rang mener jeg også å huske. Det stemmer! Det var VIP-rom, og rom med krav om rang. Det var vel på den tiden der jeg selv brukte det, så det er en liten nostalgisk følelse over det. Morsomt å se om den faktisk eksistere enda, eller om det går ann å se et bildet av det. Generelt bare det å finne navnet på den er jo det vi hovedsakelig er ute etter, haha. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 (endret) Jeg tenkte faktisk på denne siden selv her om dagen, weird! Den har dukket opp i hode mitt flere ganger da, siden jeg alltid ønsket finne den igjen, noe jeg aldri gjorde Et bilde av siden hadde jo vært episk å funnet ja, det hadde truffet rett inn i nostalgi / barndoms hjerte. Endret 29. oktober 2014 av Bendorama Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Hei. Chatsiden het M/S spray chat, jeg husker også den godt. Man kunne ha en profil med så mye tekst og bilder man ville, ha livequiz mot andre brukere og mye annet og tillegg til chatrommene, kanskje noen husker flere funksjoner. Jeg søkte ikke så mye, men her fant jeg litt informasjon: https://www.facebook.com/LycosChatNorge/info 2 Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 1. november 2014 Forfatter Del Skrevet 1. november 2014 Hei. Chatsiden het M/S spray chat, jeg husker også den godt. Man kunne ha en profil med så mye tekst og bilder man ville, ha livequiz mot andre brukere og mye annet og tillegg til chatrommene, kanskje noen husker flere funksjoner. Jeg søkte ikke så mye, men her fant jeg litt informasjon: https://www.facebook.com/LycosChatNorge/info Det er forsåvidt et veldig godt forslag, men det ser ut til at den chatten ble lansert i 2010? Chatten jeg spør etter er nærmere 10-15 år gammel, altså. Lenke til kommentar
Ylajali Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Hei. Chatsiden het M/S spray chat, jeg husker også den godt. Man kunne ha en profil med så mye tekst og bilder man ville, ha livequiz mot andre brukere og mye annet og tillegg til chatrommene, kanskje noen husker flere funksjoner. Jeg søkte ikke så mye, men her fant jeg litt informasjon: https://www.facebook.com/LycosChatNorge/info Det er forsåvidt et veldig godt forslag, men det ser ut til at den chatten ble lansert i 2010? Chatten jeg spør etter er nærmere 10-15 år gammel, altså. ''Tidligere kjent som M/S spray chat her i Norge. Stiftet i januar 2009, med røtter tilbake til 1999, er det delvis basert på det avanserte chat og nettsamfunn produktene laget av Jubii Danmark og Lycos Europe.'' 2 Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 1. november 2014 Forfatter Del Skrevet 1. november 2014 Hei. Chatsiden het M/S spray chat, jeg husker også den godt. Man kunne ha en profil med så mye tekst og bilder man ville, ha livequiz mot andre brukere og mye annet og tillegg til chatrommene, kanskje noen husker flere funksjoner. Jeg søkte ikke så mye, men her fant jeg litt informasjon: https://www.facebook.com/LycosChatNorge/info Det er forsåvidt et veldig godt forslag, men det ser ut til at den chatten ble lansert i 2010? Chatten jeg spør etter er nærmere 10-15 år gammel, altså. ''Tidligere kjent som M/S spray chat her i Norge. Stiftet i januar 2009, med røtter tilbake til 1999, er det delvis basert på det avanserte chat og nettsamfunn produktene laget av Jubii Danmark og Lycos Europe.'' Gud bedre, selvfølgelig. Spraychat, tror jeg det het. kjipt at det ikke finnes noen bilder på nett, men. Da er det jo så og si oppklart. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 1. november 2014 Forfatter Del Skrevet 1. november 2014 . Høres det kjent ut, det som står oppover i tråden? Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 (endret) . Høres det kjent ut, det som står oppover i tråden? Vanskelig å si uten bilder, men hvor mange sider har dette tema liksom. Stusser likevell når det virker som et voksen chat samfunn, med egen flørt kanal. Mener ganske bestemt at siden jeg brukte var for barn, var egne admins som passet på chatten også, kan det være mulig det fantes en søsterside for barn kanskje? Mener å huske at tema på chatte rommene var ganske fargerike og barneaktig også, noe som eldre bilder av lycos ikke er. Endret 1. november 2014 av Bendorama Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Nei, det er ikke vanskelig å si. Chatsiden fra 10-12 år tilbake som denne tråden handler om het spray chat. Lycos chat som jeg linket til er ikke spray chat i seg selv, men heller en videreutvikling, siden spray ble lagt ned for mange år siden. Jeg opprettet en bruker på lycos for å fjerne all tvil om at røttene ligger i gamle spray chat: Lenke til kommentar
Rebekka Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Hei! http://chat.lycos.no/denne siden er samme som gamle, spray chatten om du lurte Ikke så mange aktive nå, men du kan gjerne få med deg flere :-) Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 10. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2015 Hei! http://chat.lycos.no/denne siden er samme som gamle, spray chatten om du lurte Ikke så mange aktive nå, men du kan gjerne få med deg flere :-) Jeg har ingen planer om å begynne med onlinechat, men det var godt å få klarert hva som skapte et nostalgisk øyeblikk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå