Gå til innhold

Får ikke installert harddisk!

Zamot

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en 200GB Western Digital C. SE8MB, men jeg får ikke til å installere denne.

Min gamle harddisk er koblet til IDE1. Denne fungerer kun uten en jumper. Det vil si at hvis jeg setter jumperen på "master", finner Biosen min harddisken, men det kommer en feilmelding. (Dette gjelder når jeg kun har koblet i denne).

Det kan være det er her problemet ligger.

Dersom jeg kobler jumperne slik de burde kobles (master og slave), så finner den ingen harddisker. Dette gjelder også for alt annet jeg har prøvd (CS osv). Den finner heller ikke harddisken hvis jeg KUN putter i den nye.

Noen som har aning om hva som kan være galt?

Lurer kanskje på om hovedkortet er fucka. Eller kan det være hovedkortet som ikke støtter 200GB? (Det burde vel funnet disken allikevel?)

Please, jeg håper noen kan hjelpe, er dritt lei av dette, vil komme igang med videoredigering!

Har dette fra før:

MSI MS6330 VIAKT133

80 GB Western Digital C. SE8MB

CD-rom + CD-brenner (på IDE2)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker en Fast 60 Gb + at jeg har 4 hardisker i skuff (utrolig hendig)

Plagdes endel før jeg fikk alle til å virke, På Disk 1 har jeg satt jumper til master. Salve diskene ble ikke funnet selv om jeg satte jumperne til slave, så i irritasjon of frustrasjon, mista jeg en jumper og vel tenkte det var forsøke hvert å sette den inn uten jumper på, Ja hallejule, funka.

På de andre diskene (slavene) tok jeg av jumperen, dvs ingen jumper, funger perfekt, så det er verd et forsøk å bare fjerne jumperen fra slave disken din.

Lenke til kommentar

Har prøvd uten jumper på slaven. Men hvis jeg har jumper på masterharddisken på master, så blir det bare krøll.

SKjønner ikke detta...

Hvis hovedkortet ikke støtter 200GB, vil da harddisken ikke vises i det hele tatt? Eller bør den allikevel komme opp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...