Gå til innhold

Pioneer VSX-924-K eller Yamaha RX-A830?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig glad i Yamaha. De har fin lyd sammen med de fleste høyttalere, ganske mye kraft, og det er lett å endre lydbildet avhengig av hva man hører på eller ser på.

Selv har jeg Yamaha v1067 sammen med System Audio Ranger høyttalere, og er veldig fornøyd.

Ikke kjent med Andersson høyttalere dog..

Lenke til kommentar

Yamahaen er fjorårets modell, mens Pioneeren er årets modell.

Yamahaen er den dyreste av dem, tror veiledende var rundt 7 tusen ett sted, og vil mest sannsynlig ha "mer" kvalitet i seg.

Pioneeren er modellen som Pioneer selger mest av, og gir utrolig mye for pengene (Kan med gjevne mellomrom fås til 3000,- eller lavere også).

Pioneer ved å være nyere støtter HDMI 2.0 (Står ikke direkte, men står at den takler 4K 60Hz), mens Yamahaen gjør det ikke. Dette gjør at du kan få full utnyttelse den om du går for en 4K TV, noe som mest sannsynlig blir den neste TVen du kjøper. Noe som også din HTPC kan ta nytte av.

Lenke til kommentar

Yamahaen har også 4K støtte. Har selv Pioneer forsterker nå å lyden er forsåvdt grei, men den har utrolig kronglete meny, har aldri vært borti værre.

Du kan jo ta en titt på denne forsterkeren fra Harman Kardon. Hadde lillebroren til den forsterkeren når jeg bodde i Oslo, men måtte dessverre selge den når jeg flyttet nordover igjen. Er det noe Harman Kardon kan, så er det lyd. Å de leverer ekte watt i motsetning til Pioneer og Yamaha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...