Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en starter av seg selv

Anbefalte innlegg

Hallo. PC-en min har begynt å skru på seg selv igjen på vilkårlige tidspunkt etter 'shutdown' i Windows 8.1. Har funnet ut at jeg kan slå på funksjonen ErP (vet ikke helt hva dette står for) under APM i BIOS -- da forsvinner problemet. Men, da må jeg skru på PC-en ved å trykke på power-knappen på kabinettet, og ikke ved f.eks. et tastetrykk på tastaturet -- noe jeg gjerne vil ha muligheten til.

Noen som vet hvorfor maskina slår seg på igjen når ErP er slått av? Kan ikke skjønne hva som er logikken bak dette.

Hovedkortet er Asus Z87-Pro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tippe at Wake on Lan er aktivert hos deg kanskje? Slå av det, så kan det løse seg.

ErP Support determines whether to let the system consume less than 1W of power in S5 (shutdown) state. When the setting is enabled, the following four functions will become unavailable: PME Event Wake Up, Power On By Mouse, Power On By Keyboard, and Wake On LAN.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Sikker på det ikke er mus eller tastatur som sender noe ?

Jeg hadde et black widow tastatur som av seg selv "trykket ned shift" nå og da, veldig ugreit i kombo med "wake on keyboard".

Lenke til kommentar

Har prøvd det meste nå, og ikke noe ser ut til hjelpe. Har slått av alt som kan få PC-en til å våkne opp, men det skjer fortsatt. Jeg mener at dette ikke var et problem før jeg oppdaterte til (noen av de) siste BIOS-versjonene. Ser ut til at eneste løsning er å aktivere ErP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...