Kebab GUD Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 det siste året har jeg hatt besøk av en venn .. han er liten og grå-brun og heter abdulla hen er en liten mus av ukjent type .. og etter Broren min drepte familien hans i fjor har jeg bestemt meg for å fange han .. noen som har noen tips til hvordan man fanger en bitteliten mus? og da snakker jeg ikke om Tegnefilm metoder menjeg snakker om tips til aparater som selges i eks. dyrebutikker og ja .. ikke skadelige! Lenke til kommentar
Javeljavel Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Man kan vel få kjøpt musevennlige musefeller i dyrebutikker. Jeg tror det er bokser som lukker seg når muså går inn for å hente maten. Lenke til kommentar
Beelsebub Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Lag ein boks med eit vippe brett som einaste inngang/utgang. Du kan f.eks putte noko fristande på tuppen av vippe brettet. Når musa går for langt ut på brettet vil brettet vippe musa ned i boksen. Brettet må være tyngre på den delen som er utenfor boksen, slik at den vil dette ned igjen etter at musen har gått i fella. Ellers så kan du få låne katten min, den fanger mange mus og gir dei til meg, det virker ikkje som han liker mus/småfugler, så han gir fangsten til meg, kanskje han føler at dette er hans bidrag til familien, kven veit. Uansett så dreper han sjelden fangsten, han sørger for at dei halvdøde når han kjem med dei til meg. Så viss du er interessert i ein halvdød mus, så er det bare å komme med ein forespørsel. Tviler forresten på at vippe boksen vil funke, ettersom dyr har som vane og gjere det eksakt motsatte av det du vil. Kanskje viss du kjøper deg eit bur og passer på og sei "håper for all del at musen ikkje går inn i dette buret!" då kan det være at du får deg mus (hørtest litt perverst ut, eller ikkje perverst, men med seksuelle undertoner) Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Omskrevet fra klassikeren "hvordan fange en løve": (beklager mangel på skikkelige symboler) Gitt en musefanger d (du) et område A, et antall mus n>0 og et område (N element i A) som er summen av områdene (n0, n1...nn) som okuperes av mus. Plasser et bur b som dekker område (B element i A) slik at (B union N) = Ø. Plasser d inni bur b. Inverter A med hensyn på d. Du vil nå finne d utenfor bur b og mus m0,m1...mn inne i bur b. For å isolere en enkelt mus lar du grenseverdien for arealet av B gå mot (N/n). Værre er det ikke. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Ellers så kan du få låne katten min, den fanger mange mus og gir dei til meg, det virker ikkje som han liker mus/småfugler, så han gir fangsten til meg, kanskje han føler at dette er hans bidrag til familien, kven veit. Uansett så dreper han sjelden fangsten, han sørger for at dei halvdøde når han kjem med dei til meg. Så viss du er interessert i ein halvdød mus, så er det bare å komme med ein forespørsel. Litt of topic, men det er jo derfor vi er her :nice: Grunnen til at katten din ikke spiser musa, er at den ikke vet bedre. Katter fanger mus på instinkt, men må læres opp til å spise den. Ville katter lærer dette av foreldrene. At han gir den til deg, er fordi han ser på deg som sjefen. Lenke til kommentar
Beelsebub Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Litt of topic, men det er jo derfor vi er her :nice: Grunnen til at katten din ikke spiser musa, er at den ikke vet bedre. Katter fanger mus på instinkt, men må læres opp til å spise den. Ville katter lærer dette av foreldrene. At han gir den til deg, er fordi han ser på deg som sjefen. Invisterte mykje tid med katten når den var ein kattunge, då lærte eg den blant annet korleis ein skulle gå fram viss den skulle ete ei mus (kor det var mest kjøtt etc). Men det virker som om katten foretrekker varm mat, difor slenger eg musa inn i microen på full styrke i 3 minutter, legger ved litt grønnsaker (balansert kosthold) og topper det heile med Bearnaise saus. Då spiser katten min musa. PS! tar me gjerne ein bit eg og, smaken er superb! Det er litt kjedelig at katten enno ikkje klarer å tilberede maten sin sjølv, eg har jo vist han korleis microen funker uttalige gonger Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Ellers så kan du få låne katten min, den fanger mange mus og gir dei til meg, det virker ikkje som han liker mus/småfugler, så han gir fangsten til meg, kanskje han føler at dette er hans bidrag til familien, kven veit. Uansett så dreper han sjelden fangsten, han sørger for at dei halvdøde når han kjem med dei til meg. Så viss du er interessert i ein halvdød mus, så er det bare å komme med ein forespørsel. Litt of topic, men det er jo derfor vi er her :nice: Grunnen til at katten din ikke spiser musa, er at den ikke vet bedre. Katter fanger mus på instinkt, men må læres opp til å spise den. Ville katter lærer dette av foreldrene. At han gir den til deg, er fordi han ser på deg som sjefen. ....eller sulten ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå