t0mb-exe Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Jeg har et spørsmål ang. soting av ruter på bil. Bilde er funnet på Google, jeg har bare satt rød strek i paint. Spørsmål: Er det slikt at det er bare lov til å sote rutene som er BAK den røde streken på bilde? Altså rutene på høyre side av den røde streken? Lenke til kommentar
t0mb-exe Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2014 korrekt Da, har jeg enda et spørsmål. Hvis jeg soter de rutene hvor fører og passasjer sitter foran, og jeg får FantasyFactory til å sote de rutene 50% soting. Kommer politi, veivesen eller noen andre til å stoppe meg og få meg bot(?) for dette? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 korrekt Da, har jeg enda et spørsmål. Hvis jeg soter de rutene hvor fører og passasjer sitter foran, og jeg får FantasyFactory til å sote de rutene 50% soting. Kommer politi, veivesen eller noen andre til å stoppe meg og få meg bot(?) for dette? Det kan vell skje, jeg har lik soting helt rundt(ikke så mørk) og har aldri blitt stoppet pga det. har vell kjørt slik i ett halvt år eller noe slikt. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 (endret) Jeg ville ikke kjørt med 50% på rutene foran A-stolpen (der streken din er). Går du for 75-90% så vil jeg anse sjansen for at du blir stoppen for ganske lav og at du trolig bare kan rive den av hvis du blir stoppet (slipper bot). Men du blir trolig registert og vil ikke få samme mulighet neste gang du blir stoppet. EDIT: Gikk feil vei Endret 29. oktober 2014 av bIsk0p Lenke til kommentar
t0mb-exe Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2014 Jeg ville ikke kjørt med 50% på rutene foran A-stolpen (der streken din er). Går du for 20-35% så vil jeg anse sjansen for at du blir stoppen for ganske lav og at du trolig bare kan rive den av hvis du blir stoppet (slipper bot). Men du blir trolig registert og vil ikke få samme mulighet neste gang du blir stoppet. 20% er jo veldig svart(?) Mener du ikke 80%-70%? 100% er helt gjennomsiktig, og fantacy factory har 2% som du nesten ikke har sjangs til å se igjennom. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Jepp, sorry. Rota litt Lenke til kommentar
t0mb-exe Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2014 Jepp, sorry. Rota litt Hva syns du/dere da? Sote alle rutene bak A stolpen 2%? Så er det nesten umulig å se inn. (Kjekkt når man ska ut på tur med dama, hehe ), og sote de 2 siderutene foran A stolpen 70%.? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Det er forskjellige regler for om det gjøres i selve ruta som følger med bilen, eller ved å klistre på solfilm. Solfilm er ulovlig foran stolpen. Man kan nemlig ikke redusere sikten utover det bilen er typegodkjent for. Men, hvis bilen kommer med sotede ruter den er typegodkjent for, så er det lov. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Jepp, sorry. Rota litt Hva syns du/dere da? Sote alle rutene bak A stolpen 2%? Så er det nesten umulig å se inn. (Kjekkt når man ska ut på tur med dama, hehe ), og sote de 2 siderutene foran A stolpen 70%.? Jeg synes det bare er harry med limo-tint foran A-stolpen. Generelt synes jeg limo-tint blir litt mye. 20-30% bak A-stople og 70% foran. Lenke til kommentar
t0mb-exe Skrevet 29. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2014 Jepp, sorry. Rota litt Hva syns du/dere da? Sote alle rutene bak A stolpen 2%? Så er det nesten umulig å se inn. (Kjekkt når man ska ut på tur med dama, hehe ), og sote de 2 siderutene foran A stolpen 70%.? Jeg synes det bare er harry med limo-tint foran A-stolpen. Generelt synes jeg limo-tint blir litt mye. 20-30% bak A-stople og 70% foran. Jeg har 20% på min Toyota Carina, og angrer smålig på at jeg ikke valgte 2% bak. Til å være 2% så ser man utrolig godt ut fra dette. Men vetikke jeg.. Slikt ser bilen ut: http://finncdn.no/mmo/2014/10/vertical-3/23/4/517/467/04_1634531467_xl.jpg Den jeg skal ha soting på. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 29. oktober 2014 Del Skrevet 29. oktober 2014 Hvis jeg soter de rutene hvor fører og passasjer sitter foran, og jeg får FantasyFactory til å sote de rutene 50% soting. Kommer politi, veivesen eller noen andre til å stoppe meg og få meg bot(?) for dette? Om du blir stoppet og kontrollert, så får du nok bot, eller minimum pålegg om fjerning. Og du kommer med stor sannsynlighet heller ikke gjennom EU-kontrollen, om kontrolløren gjør jobben sin. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Jepp, sorry. Rota litt Hva syns du/dere da? Sote alle rutene bak A stolpen 2%? Så er det nesten umulig å se inn. (Kjekkt når man ska ut på tur med dama, hehe ), og sote de 2 siderutene foran A stolpen 70%.? Jeg synes det bare er harry med limo-tint foran A-stolpen. Generelt synes jeg limo-tint blir litt mye. 20-30% bak A-stople og 70% foran. Jeg har 20% på min Toyota Carina, og angrer smålig på at jeg ikke valgte 2% bak. Til å være 2% så ser man utrolig godt ut fra dette. Men vetikke jeg.. Slikt ser bilen ut: http://finncdn.no/mmo/2014/10/vertical-3/23/4/517/467/04_1634531467_xl.jpg Den jeg skal ha soting på. Sjeldent problem å se ut, jeg tenker på hvordan det SER UT. 2% blir for mye for min smak. Skal være mulig å se litt inn i bilen synes jeg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå